Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Sofietjuh

Sofietjuh

06-03-2019 om 19:53

Ervaringen met goede CBD capsules

Dag lieve forumgenoten,

Ik heb best een heftige vorm van epilepsie. Ik slik al een tijd CBD-olie en de meeste olies werken hier heel goed voor.

Het enigste nadeel is alleen dat ik het niet goed kan doseren door de druppels. Ik merk dat ik echt een precieze hoeveelheid cbd-olie nodig hebt voor de beste resultaten.

Vandaar dat ik nu nadenk over CBD-capsules, zodat ik altijd de juiste dosis krijgt en die spiegel niet constant schommelt.

Heeft iemand ervaring met deze cbd capsules? Ik wil niet de fout maken weer de verkeerde te kopen en de mooie woorden geloof ik niet meer zo. Hoor het liever van echte ervaringen.

1. https://www.hollandandbarrett.com/shop/product/jacob-hooy-cbd-60-capsules-600mg-60018336
2. https://jouwnatuurlijkegezondheid.nl/2019/01/23/best-geteste-cbd-olie-capsules-kopen/

Hoor graag van jullie.

Liefs,

Sofietjuh

Marie

Marie

06-03-2019 om 20:37

Pasta

Heb je al pasta geprobeerd? Dat is nauwkeuriger te doseren.
Ten minste dat begrijp ik uit de tips van een Facebook groep over CBD.
Kijk anders ook eens op deze site
https://cbd-producten.nl/

Ad Hombre

Ad Hombre

06-03-2019 om 22:42

Reclamedraadje

Spam

Marie

Marie

07-03-2019 om 15:39

Ad Hombre - hoe weet je dat?

Ad Hombre - hoe had ik dat moeten weten?
Ik heb de linkjes in het eerste bericht niet geopend trouwens.
Ik heb wel geprobeerd om serieus te reageren.

Dosering CBD

Voor full spectrum CBD produkten gebruiken de meeste producenten cannabisextract als basis. Bij kristallen is dat weer een ander verhaal, maar dat is ook geen full spectrum. Nu is het altijd lastig te bepalen hoeveel van welke cannabidoiden het extract bevat. Het kan dus zijn dat de hoeveelheid CBDa, CBG, CBN etc. ook per batch verschilt. Hetzelfde geld voor capsules. Die kunnen met gedroogd extract of olie/pasta gevuld zijn.

De hoeveelheid CBD is meestal wel constant, maar ook dat is weer afhankelijk van de hennepsoort kan ook weer per plant verschillen.

Ad Hombre heeft wel een punt, om het even of de genoemde linkjes informatief of commercieel zijn. Het is zo jammer dat mensen die gebaat zijn bij het gebruik van cannabis, maar nog niet veel ervaring hebben, gelijk worden gebombardeerd door -tig merken die helaas weinig kennis van de (werking van) plant hebben.

Een zinvol en objectief advies krijg je alleen van mensen die zelf ervaring met olie en co hebben en/of onafhankelijke 'plantendeskundigen', die niet gelijk met hun eigen product wapperen. Maar die zijn dun bezaaid.

Als de olie jou goed helpt, zou ik daarbij blijven. Ik denk dat het belangrijk is dat je je optimale minimum-dosis kent. Een druppeltje meer kan geen kwaad.

CBDtje

CBDtje

11-03-2019 om 15:53

Tenzij je gevoelig voor bent voor een te hoge dosering

Onze zoon is erg gevoelig voor stofjes in zijn hoofd. Hij heeft een keer per ongeluk een te hoge dosering cbd-olie geslikt, en is daar echt even door van de kaart geweest.

Hij gebruikt het ook voor epilepsie.

te hoge dosering

Ja, dat kan ik me voorstellen. CBD heeft een remmende werking op activiteit van receptor GPR55 in de hippocampus (een kritisch hersengebied voor aanvalsactiviteit), wat gunstig is voor het terugdringen van de frequentie van aanvallen. Maar teveel kan de boel weer uit balans brengen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.