Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Een moeder

Een moeder

25-01-2018 om 09:32

Feestje 18 jaar

Oudste wordt 18 en geeft een feestje. Ze zullen met iets van 18 mensen zijn. Vanaf 20 uur. Iets van 8 blijven slapen + ontbijten.

Oudste wil zelf (met een paar anderen) de inkopen doen. Drinkt zelf niet of nauwelijks maar wil wel drank voor de rest inslaan. Afgesproken 3-4 alcoholische drankjes pp. Rest fris. We vertrouwen oudste daar ook wel in.

Wat denken jullie dat een reëel budget is voor die inkopen? Dan kan ik dat meegeven zodat ze niet te veel (of teveel dure dingen) gaan inslaan. Vind ik nl. onnodig.

Bosbes

Bosbes

25-01-2018 om 10:52

misschien...

misschien van tevoren samen een boodschappenlijst maken? Met frisdrank, sappen, wat bier/wijn, chips, misschien wat toastjes (of ga je iets lekkers maken voor 's avonds, wel feestelijk!).

Handige van zo'n boodschappenlijstje is dat je dan ook zelf kunt zien wat het ongeveer zal kosten.

Als ze het niet leuk vindt om dat samen te maken, kun je ook voorstellen dat zij het maakt omdat het ook in de winkel heel handig is om niet veel te veel of veel te weinig in te slaan en omdat jij graag een idee wil hebben van hoeveel geld je zal meegeven en of je haar plannen reeel vindt.

18 worden is wel een bijzonder moment! Alvast gefeliciteerd.

Bosbes

Bosbes

25-01-2018 om 10:57

oh en taart

oh en vergeet de taart niet! Als je het niet zelf wil maken komen die kosten er bij het winkelen nog bij.

Lou

Lou

25-01-2018 om 11:27

Gewoon uitrekenen

Je weet al hoeveel mensen er ongeveer komen en hoeveel drank en niet-drank je wilt inslaan per persoon, dus dan weet je toch ook al ongeveer wat ze mag kopen?

Zet het onder elkaar en reken het uit. Of is dat je vraag niet?

Een moeder

Een moeder

25-01-2018 om 13:43

lijst

Oudste wil het zelf kopen. Geen lijst met mij maken.

Vraag is juist in zijn algemeenheid wat een reëel bedrag is om aan zoiets uit te geven. Globaal. Ik heb geen idee.

Bosbes, bedankt.

En ik denk dat het zonder taart wordt, maar zal dat nog even checken.

Budget.

Geen taart, maar dan misschien sauzijzenbroodjes of grote koeken?

Moet er ook wat in het budget voor de versiering/aankleding?
Slingers, balonnen, kaarzen enz.
Moet ook het ontbijt in het budget?
Het budget is wat jij haar geeft.

150-200 euro?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.