Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Linde

Linde

24-10-2017 om 17:15

Geslaagd voor VO - wat voor cadeau?

Naast mijn andere draadje over een verjaardagscadeau voor haar 18e verjaardag nog een vraag:

Als het goed gaat (is nog ver weg, dus misschien wat voorbarig, sorry) gaat dochter haar VWO diploma dit schooljaar halen.

Hebben jullie een speciaal cadeau gegeven?

Ik zoek wat inspiratie. Dus wie heeft ervaring of ideeën?

We kunnen dochter het natuurlijk gewoon vragen wat ze graag wil hebben, maar inspirerende ideeën hoor ik graag.

En besteden jullie dan veel geld aan het cadeau voor het slagen?
Ik ben benieuwd wat mensen aan zo'n cadeau besteden als geld geen probleem is (sorry voor degenen die krapper of zelfs echt krap bij kas zitten, dit komt misschien vervelend over, niet vervelend bedoeld).

Als het goed is gaat ze volgend jaar studeren en op kamers.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

24-10-2017 om 17:21

Wij hebben dochter

een mooie gouden ring met een steen gegeven.

Zelf had ik voor de combi 18 en VWO-diploma (viel ongeveer gelijk) een groeibriljant van mijn ouders gekregen. Die draag ik ook nog graag en regelmatig. En dochter houdt ook van dit soort sieraden. Dus die keuze was een schot in de roos. Voor dochter 2 zullen we tzt iets anders moeten zoeken: zij houdt niet van ringen.

Aagje

specht

specht

24-10-2017 om 17:29

Reis

Je zou ook een reis met jou of haar vader naar een stad naar keuze kunnen geven.
Dit kan je zelf zo duur maken als je wil.
Zo' n soort kado is ook een blijvende herinnering.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

24-10-2017 om 17:56

Gecombineerd

Ik ben met mijn dochter een midweek naar Engeland geweest toen ze 18 werd. Dat was tevens het examencadeau, maar we hebben het voor de uitslag gedaan.

Mijn zoon

Is met vriendin 5 dagen naar Barcelona geweest. Dat was ons cadeau.....

Ingrid

Dees

Dees

25-10-2017 om 09:56

Geld kan niet op lijkt wel

Wouw wat een cadeaus zeg! jeetje, toen ik slaagde kreeg ik een bedel voor aan mijn armband, mijn moeder wilde een armband kopen voor me maar schrok dat die 300 euro zou kosten dus die armband moest ik zelf maar kopen, ik kreeg twee bedels van 50 euro per stuk dat was een cadeau voor mijn slagen en verjaardag samen.

De 2 bedels die ik later van mijn oma kreeg betekenen dus meer voor me.

Toch vind ik het idee van een sieraad een leuk cadeau, het is iets wat je je leven bij je kunt dragen en je weet waarmee je die verdient hebt.

Li

Li

25-10-2017 om 10:45

en ik

kreeg helemaal niks. Zou dat moeten dan?

O ja, 100 gulden omdat ik tot mijn 18e niet gerookt had. Dat beloofden ouders toen soms om pubers ervan af te houden. Nou zou roken anders ook niet in me zijn opgekomen, maar het geld was toch mooi meegenomen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

25-10-2017 om 11:18

Nee, natuurlijk moet het niet. Zeker niet.

Maar desondanks kan het nog wel leuk zijn on het te doen of te krijgen. Niet meer en niet minder.

Aagje

Jackie

Jackie

25-10-2017 om 11:46

ideetjes

Iets wat ze kan gebruiken tijdens studie/op kamers? Een goede reiskoffer, een magnetron, een klein tv'tje. Een goede laptop of tablet. Een weekendje weg is ook leuk.

Jaina

Jaina

25-10-2017 om 11:50

Blijvend

Ik zou iets van blijvende waarde geven, een mooi sierraad of een mooie herinnering (dag/weekend/week ergens samen heen).
Het hoeft niet perse duur te zijn uiteraard maar het is wel mooi om een gelegenheid zo te markeren.
Ik heb van mijn oma bijvoorbeeld een mooie armband gekregen toen ik slaagde en die draag ik nog steeds & dat is een fijne herinnering aan oma.

Lou

Lou

25-10-2017 om 15:42

Hier ook niets

Ik kreeg ook niets, of ik ben het vergeten, in elk geval was het niets indrukwekkends of blijvends. Dat was vroeger, in dit geval in 1986 kennelijk niet raar. Nu zou ik het voor mijn dochter wel wat meer glans willen geven met een mooi cadeau. Het leuke is dat ze rond die tijd ook 18 wordt (of 19.....) dus dan kunnen we lekker uitpakken met een dubbelgroot cadeau in één keer. Bijvoorbeeld een reisje, dat lijkt me leuk voor haar. Met wie en waarheen, staat nog open.

Hier

Ik kan me ook niet herrinneren dat ik iets kreeg. Vind ik ook geen probleem. Dochter doet dit jaar eindexamen en we gaan het allemaal al een groot cadeau vinden als ze slaagt. Heeft meer dan genoeg moeite en gedoe gekost voor haar...
Een ‘echt’ cadeau komt er vast ook wel. Zien we tegen die tijd wel

Vogel

Vogel

31-10-2017 om 20:07

Laptop

Zodat hij die van mij niet meer volplempt met rommel.
Ikzelf kreeg geloof ik een ring, maar dat kan ook voor mijn 18e verjaardag zijn geweest.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2017 om 12:50

Onze tradities

Helaas wordt ons verleden, maar ook nu nog wel gekenmerkt door een krap budget. Het is niet anders, maar dat bepaalt wel wat je kunt geven. Zo zijn wij met geslaagden naar een ijssalon geweest voor een grote coup ijs. Dat was al een traditie bij mijn ouders thuis en dat vond ik erg leuk. Ik heb daarnaast van mijn ouders een mooie schoudertas en een gitaar plus lessen gekregen voor twee verschillende diploma's. Heel erg leuk, het is altijd fijn om iets te krijgen, maar het is ook leuk om er gewoon een bijzonder moment van te maken met iets wat je normaal niet zo vaak doet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.