Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Lynna

Lynna

15-07-2011 om 08:52

Hoeveel stufi aanvragen?

Zoon en ik moeten zijn studiefinanciering gaan aanvragen. Maar hoe bepaal je hoeveel? Hij wordt pas in april 18.
Hij zal het grootste deel van zijn kosten zelf moeten betalen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jaymza

Jaymza

15-07-2011 om 10:53

Begroten

Je vraagt gewoon het maximum wat je als beurs kunt krijgen . Het lenendeel kun je maandelijks aanpassen als het nodig is. heb je geen begroting gemaakt van de kosten en eventuele inkomsten uit bijbaantjes?

Jaymza

Tirza G.

Tirza G.

15-07-2011 om 11:59

Ben ik weerrrrrrrrr

Ik heb het in deze rubriek al vaker voorgerekend, het staat vast nog wel ergens in het archief Een uithuiswonende student kost je ongeveer 10.000 euro per jaar. 1600 collegegeld, 4800 huur/gas/internet, 1200 ziektekostenverzekering - dan zit je op 7600. De overige 2400 (=200/maand) zijn voor boeken, studiematerialen en leefgeld (eten enzo).
De inkomsten bestaan uit een basisbeurs (uitwonend) 3600 en wat zorg/huurtoeslag 1000. Isse 4600. Blijft er nog 5400 (=450/maand) over wat érgens vandaan zal moeten komen. De opties: lenen, werken, krijgen.
Isse simpel En er zijn ongetwijfeld mensen die het goedkoper kunnen, maar ik reken mezelf niet graag rijk. Dus ik rond de kosten af naar boven en de inkomsten naar beneden. Dan kan het alleen maar meevallen

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.