Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Tine Winkel

Tine Winkel

25-05-2018 om 20:55

hospiteren op 3,5 uur reistijd

Oudste gaat deze zomer het huis uit, studeren aan de andere kant van het land, op 3,5 uur reistijd (OV). Het vinden van een kamer in die studentenstad gaat middels hospiteren. Niet echt heel handig als je daarvoor in totaal 7 uur moet reizen. Heeft iemand nog tips hoe we dat een beetje praktisch kunnen regelen - behalve in die streek op vakantie gaan...

Tja.

Dichterbij wordt t niet, en ik denk dat hospiteerafspraken lastig te verplaatsen zijn. Die worden gepland en dan moet je er heen. t is niet anders. Is het sneller met de auto? Dan rijden man of jij er af en toe eens met hem heen. Ook wel zo gezellig.

Hier een zoon die (met de auto) 2 uur verder gaat studeren. Met ov vast wel iets langer. Voor de examens begonnen zijn we 2 avonden achter elkaar met hem op en neer getuft. Ik 1 keer, man 1 keer. 4 uur in de auto om daar een half uurtje te moeten zijn. Idioot. Maar wat moet je anders?

Gelukkig was het die 2e keer al raak. Dat kan natuurlijk ook...wel heel fijn! Dat gun ik jullie ook!!

Proberen op zoveel mogelijk kamers te reageren van dezelfde dag

Dochter hospiteerde hier ook wat af in Nijmegen en dan is t vanuit ons maar een klein uur rijden met de auto. Van de week had ze er 4 op een avond. Dat is nog wat rendabel Haha.
Helaas niets geworden. Die zij niet wilde ,wilden haar en die zij wilden weer niet.

Op vakantie daar inderdaad of eerst een tijdelijke kamer overnemen en vanuit daar,als je dicht bij t vuur zit dan verder kijken?
Wil delen om welke stad? Wie weet kan hier iemand helpen met tips.

jose

jose

26-05-2018 om 09:01

ook

Mijn dochter had dat ook 2 jaar geleden. Ze had niet het geluk, zoals de zoon van Ingridt, dat ze na 2 x hospiteren een kamer vond. Ze is heel wat keertjes op en neer geweest met de trein. Ze had een jongerentour (zo heet dat geloof ik tegenwoordig, vroeger tienertour) waardoor de kosten binnen de perken bleven. Maar wel steeds die reistijd.
Ze heeft ook wel eens meer op een avond gedaan maar dan ging ze bij de een weg dienog volop aan de gang was en kwam ze bij de ander waar alles al volop in de gang was.Dan kwam ze bij beide niet goed uit de verf, dus had ze zich op de voorhand al de moeite kunnen besparen.

jose

jose

26-05-2018 om 09:03

oh ja

Ze heeft ook wel eens geprobeerd te skypen maar dan wilden ze haar na dat gesprek vaak ook nog in het echt zien. Dus toch weer reizen.
Misschien kan je dochter vragen of ze kan skypen? Of facetimen?

Waar mijn zoon hospiteerde...,

Was t trouwens geen groepsgebeuren. De gegadigden kwamen op 1 avond achter elkaar op bezoek. Allemaal een half uurtje. Dus daar zou ( als er meer dingen op 1 avonds aten) nog wel iets te schuiven zijn geweest.

Tihama

Tihama

26-05-2018 om 13:48

Ervaringen Twente?

ik lees graag mee. Onze zoon gaat switchen van studie. Hij woont nu nog thuis, maar hij gaat naar Twente. Dat wordt dus kamers, want enkele reis meer dan 2 uur.

Komende weken heeft hij matching en meeloopdagen gepland staan, want hij twijfelt nog tussen een paar studies. Ik heb hem al aangeraden om te kijken of hij iets kan gaan combineren voor de zoektocht naar een kamer, want als het even tegenzit worden het wel heel veel tripjes naar Enschede.

Tihama.

Ja. Ik. Zie verhaal boven en examendraadje. Heb een zoon die je er alles over kan vertellen. Best simpel trouwens, als hij op de campus wil wonen. Er is 1 club die daar alle woonruimte beheert, echt alle. Het heet roomspot. De site.als je meer wilt weten roep je maar.

Ingrid

hier is t

hospiteren ook achter elkaar. 2 x met 3 mensen tegelijk maar de andere kamers alleen. Dochter wordt er ook wat moedeloos van om steeds maar op en neer te kachelen, maar ja...

Tihama

Tihama

26-05-2018 om 16:20

Dank Ingrid. Ik ga je nog wel ff mailen.

Sawo

Sawo

27-05-2018 om 19:38

couchsurfing

Via dat platform kan je bij iemand anders slapen op de bank of bed. Meteen goede introductie in nieuwe stad.

Het is in principe gratis maar mensen kunnen ja of nee zeggen net wat ze zelf willen.

En verder natuurlijk samen op zoek gaan naar verloren contacten die daar in de buurt wonen. Bv oproep via je eigen sociale netwerk op facebook of andere social media.

succes

Saar

Saar

Anna-

Anna-

15-06-2018 om 22:16

Hospiteren

Gruwelijk. Mijn dochter heeft het een paar keer gedaan en wil niet meer. In een groep van tien bewijzen dat je echt de allerleukste bent. Het kost je een hoop tijd en energie en als je toevallig wat minder spontaan bent aangelegd kun je het per definitie al vergeten. Afwijzing na afwijzing is ook niet echt geweldig voor je zelfvertrouwen. Rotsysteem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.