Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Jongvolwassenen "praat"

Als variatie op "peuterpraat", al is deze uitspraak te danken aan het feit dat we niet in Nederland wonen.

2 maanden geleden gingen we voor de begrafenis van opa naar Nederland. We namen van te voren met de kinderen de gang van zaken op een Nederlandse begrafenis door, want dat was alweer 7 jaar geleden. Wel hadden we daarna enkele keren een Schotse funeral meegemaakt.

Dan vraagt zoon (20) en waar is dan "the wake", ik peins: "De wake"? Dat is meer gebruikelijk bij katholieke mensen, op de avond voor de begrafenis in de kerk, de avondwake". Zegt zoon :" Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel de uuhhh ..... after party".

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

06-03-2013 om 23:02

Hahaha

Die is leuk ja . Afterparty ipv koffie en cake

Hier eentje van dochter (18), niet zozeer een gekke uitspraak maar wel een voorbeeld van hoe onderhandel ik handig.
Wegens de troep in haar kamer die echt de spuigaten uitliep, had ik dochter afgelopen weekend gezegd dat er niet meer gelogeerd werd bij vriendje of vriendje hier, voordat het helemaal tot in de verre hoekjes opgeruimd was. Dat werd zonder veel gemor geaccepteerd.
Belt ze vanavond op. Euh mam... ik heb een vraagje, maar ik wil eerst even zeggen dat mijn kamer echt al half klaar is hoor!!
Ik had er vandaag nog geen blik in geworpen (trek de deur meestal maar gewoon dicht) dus ik geloofde het maar half. Nee echt mam... en ik kreeg een opsomming van wat er allemaal al gebeurd was. O.a. dat de vuile koffiebekers allemaal weer in de keuken stonden (en toevallig had ik dat idd gezien).
Ja en toen de vraag natuurlijk. Vriendje was ziek, en of ze vannacht dus daar mocht slapen want hij was zo zielig anders?
Haha, zeg dan nog maar eens nee .
(Wel met de voorwaarde dat het vóór dit weekend helemaal klaar is! Ik ben natuurlijk niet helemaal van peperkoek he )

Shonagh43

Shonagh43

07-03-2013 om 21:23 Topicstarter

Tink

En hier vanavond iets soortgelijks. Dezelfde zoon vroeg in het begon van de week al of hij in het weekend mijn auto mee mocht, waarop ik antwoordde "als je kamer opgeruimd is". Vanavond vertrok hij alweer vroeg en ik kon het niet laten nog even te vragen " en je kamer.... ?" Hij zei:" Ik heb de was in de wasmand gedaan en echt hoor, de kamer is nu bijna leeg" haha.

After party is eigenlijk wel een correct woord voor het gebeuren na een begrafenis/ crematie hier. Bij een crematorium is geen koffiezaal dus gaat het gezelschap naar een hotel/ restaurant voor een drankje en een maaltijd. Vorige week had zoon de begrafenis van de oma van zijn vriendin. Eten en drinken van 12-5 !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.