Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Kind op kamers,verzekering?

zoon gaat volgend maand op kamers,is het noodzakelijk om een WA en een inboedel verzekering af te sluiten? hoe is dat bij jullie kinderen geregeld?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marion

Marion

01-08-2009 om 08:45

Studentenpakket

onze dochter gaat ook nu op kamers. Wij hebben via onze tussenpersoon een studentenpakket afgesloten. Daar zit alles in wat ze nodig hebben. Ik geloof dat het ongeveerd 7 euro per maand kost.
succes

sus-anne

sus-anne

01-08-2009 om 09:23 Topicstarter

Marion

*daar zit alles in wat ze nodig hebben*.
maar dat is nu net mijn vraag,wat hebben ze dan nodig?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

01-08-2009 om 10:09

Aansprakelijkheid, inboedel en zorg

Zorgverzekering moeten ze sowieso al hebben, WA is ook wel erg verstandig.
Daarnaast als je op kamers gaat eventueel een inboedelverzekering. Veel verzekeraars hebben wel een inboedelverzekering die is afgestemd op studenten.

Reken even uit wat het zou kosten om alles opnieuw te moeten kopen (niet alleen laptop en andere apparatuur, maar ook kleding, boeken, meubels, huishoudelijk gerei, evt muziekinstrumenten, etc) dan weet je op welk verzekerd bedrag je ongeveer moet zitten.

amk

amk

01-08-2009 om 16:36

Check

ook je eigen verzekering, want bij sommige verzekeringen zit de inboedel van uitwonende kinderen ook in de verzekering en is er geen eigen verzekering nodig. Zelfde voor de WA verzekering.

Klaartje

Klaartje

01-08-2009 om 16:47

Studentenverzekering

Zoon heeft een studentenverzekering waar zijn inboedel onder valt. Hij betaalt iets van 25 euro per jaar. Aansprakelijkheid valt zolang hij nog studeert onder onze verzekering, maar dat is niet overal zo. Hij heeft nu een doorlopende reisverzekering ivm lange stage en hier kreeg hij ook korting op.
Klaartje

Tirza G.

Tirza G.

01-08-2009 om 16:57

Wat je nĂ­et nodig hebt

is een laptopverzekering. Die heeft vaak een hoge premie, 130.000 voorwaarden waar je nooit aan voldoet en vergoeden hooguit dagwaarde. En die is dicht bij nul als je laptoppie de winkel verlaat )

Tirza

sus-anne

sus-anne

01-08-2009 om 17:32 Topicstarter

Bedankt

hier kan ik wat mee,bedankt allemaal!

Oh jee...

Door dit draadje realiseer ik me dat beide uitwonende dames geen WA en inboedelverzekering hebben... Nooit aan gedacht eigenlijk. Ik had dat zelf ook niet, tot mijn bezittingen enige waarde begonnen te krijgen en ik zo rijk werd dat de auto een deel van mijn leven werd. Mag dat het excuus zijn?
Hm, toch maar eens gaan uitzoeken voor ze. Betalen mogen ze zelf
Bedankt, Sus-anne!
Onyx

Ellen Wouters

Ellen Wouters

02-08-2009 om 11:23

Waarde

"Ik had dat zelf ook niet, tot mijn bezittingen enige waarde begonnen te krijgen"

Alle begrip maar dat is een veel gemaakte denkfout. Beeld je in dat je bij een brand alles kwijtraakt. Ongeacht of je dure spullen of afdankertjes had, maar je moet alles ineens nieuw kopen.

Kleren. Schoenen. Onderbroeken. Handdoeken. Kopjes. Borden. Een bed, dekbed, dekbedhoezen. Een stoel en een tafel. Lampen. Fiets. Mobieltje. Tot aan je theelepeltjes toe.

Dat is allemaal wel bij de kringloop verkrijgbaar, maar je hebt het ineens en acuut nodig en alles bij elkaar kost het toch een hoop geld.
Voor die paar tientjes per jaar wil ik dat risico niet nemen. Daarnaast waren in de studentenhuizen die ik vroeger bewoonde de risico's op brand bepaald groter dan thuis. Oude bedrading, nonchalance met kaarsjes en wierook, geisers die niet heel stipt werden onderhouden, allerlei klungelig aangelegde aftakkingen van bedrading.....

En dan zijn er nog de dingen die je om te kunnen leven niet eens nodig hebt (boeken, cd's, televisie) maar die bij elkaar wel een som geld vertegenwoordigen.

Vic

Vic

02-08-2009 om 12:17

Aansprakelijkheid

Zonder inboedelverzekering zou je nog wel kunnen, zeker als je tevreden bent met sinaasappelkistjes en een bank van de kringloop. Een WA-verzekering lijkt me een absolute must. Je moet er toch niet aan denken dat er iets gebeurt, je veel schade veroorzaakt, en vervolgens levenslang moet afbetalen.

Tirza G.

Tirza G.

02-08-2009 om 14:36

Onyx

Check vooral je eigen polis even. Goeie kans dat je meiden meeverzekerd zijn. Dat is bij ons namelijk wel zo
En inderdaad Vic, een inboedel is wel weer aan te komen. Maar je zult maar iemand een rolstoel in rijden, brrrrrr.

Tirza

Hier zijn de studenten tot einde studie of tot hun 27e (whatever 't eerst gebeurt) bij mij WA-verzekerd (FBTO). Bel je eigen WA-verzekering op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.