Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Brianna F

Brianna F

23-08-2012 om 16:37

Minorvakken

Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van deze vakken? Dochter studeert Frans en moet nu een aantal minoren uitzoeken, waarvan er geen eentje op haar studiegebied.
Nu probeert ze te zoeken naar de meest met haar lesrooster overeenkomende vakken, welke niet al te vervelend zijn om te doen. Kortom, ik zie er geen meerwaarde in.
Andere dochter (studeer tEngels)had minoren uitgezocht die haar wel interessant leken, niets op haar studiegebied, die waren er ook niet en verspeelde zo een cum laude. Haar vakken voor haar studie Engels (wat er in mijn ogen echt toe doet) waren allemaal 8 of hoger, alleen de minorvakken zat soms een 7 tussen. Nu is CL niet zaligmakend, maar toch zonde dat je het hierdoor verspeelt. Als ze dat had geweten had ze ook basis minoren in gemakkelijke studies gaan volgen. Dus wat is het punt van deze vakken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

24-08-2012 om 13:55

Niemand

?

Sawo

Sawo

24-08-2012 om 14:49

Kleine vakken+horizon verbreden

Hoi Brianne

Zover ik het heb begrepen heb je verplichte minorvakken (afhankelijk van je studie). Gewoon vakken die niet zo groot zijn dus. Verder minorvakken om eens rond te kijken bij andere vakgroepen. Bv als je Engels studeert en je heb belangstelling voor communicatie je eens te orienteren hoe het daar aan toe gaat en of je bv een combinatie kan maken in je masters.

Maylise

Maylise

24-08-2012 om 15:40

Ontwikkeling

Minor vakken dragen bij aan je algemene academische ontwikkeling buiten je vakgebied om. Hierdoor verbreed je de horizon, ontdek je een andere manier van werken binnen een andere vakgroep en vergroot je onderzoeksvaardigheden door op een andere manier onderzoek te leren doen.

Persoonlijk vind ik het zeer nuttig. Ik moedig mijn kinderen en studenten altijd aan om zoveel mogelijk extra vakken te nemen als ze aan kunnen. Nu is het moment om allerlei verschillende vakken te kunnen ontdekken en hierdoor een breder en ook dieper perspectief te ontwikkelen.

Brianna F

Brianna F

24-08-2012 om 17:13

Maar

ik vind het zo vreemd dat ze dan in hun eigen vakgebied helemaal niets extra's kunnen doen. Mijn dochter studeert Engels en heeft afgelopen jaar alleen maar Spaans gedaan.

Verbreden.

"ik vind het zo vreemd dat ze dan in hun eigen vakgebied helemaal niets extra\'s kunnen doen."

Sja, dat is meer van hetzelfde, en dat is anders als 'horizon verbreden'. Niet alle universiteiten hebben minors trouwens. Dus wie het echt een probleem vindt, kan ook een studie opzoeken waarbij je het niet hoeft. Of een faculteit waarbij je ook met af en toe een 7 nog CL kunt staan ; )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.