Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Renate

Renate

05-09-2012 om 21:20

Opleiding en blowen ...

Sinds kort woont onze zoon op zichzelf. Althans beter uitgedrukt hij deelt een huis met twee andere jonge mannen om de kosten te delen, omdat ze alle drie een studie volgen. Nu blijkt dat ze alle drie blowen! Toen hij nog thuis woonde was ik er heel erg op tegen! (maar deed het stiekem toch). Hij heeft een indicatie en zou een medicijn moeten gebruiken. Vooral voor zijn vergeetachtigheid. Het 'uit huis wonen' is goed voor zijn eigen verantwoordelijkheid, maar ik maak me zo'n zorgen om dat blowen en de grote hoeveelheid vrienden die over de vloer komen. Die drukte doet hem geen goed. Structuur en regelmaat werkt het beste. Wat mag ik nog met hem bespreken? Mijn bezorgdheid om het blowen is hem duidelijk en dat we als ouders het raadzaam vinden dat ie zijn medicatie neemt, zijn we het over eens. Dat wil ie zelf ook graag. Maar ik vermoed dat als ie blowt de medicijnen erbij inschieten. In welke mate mag dit nog besproken worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zeuren

Hier een zoon van 16. Inderdaad is mijn opvoedkundige advies niet altijd welkom. Maar als ouder heb ik recht op zeuren, dat roep ik ook al jaren, dus kom ik er meestal wel mee weg. Ik probeer het ook wel te begrijpen, ik ben ook jong geweest.
Verder benoem ik altijd wat ik vind dat hij positief doet. Maar als ik me zorgen maak dan zeg ik het ook. Ik heb ook maar weer eens benadrukt dat het belangrijk is om balans in je leven te maken tussen school en je sociale leven en je huishoudelijke verplichtingen en clubs of sport. Het zou zonde zijn om een jaar te verknoeien op school, dat is saai voor jezelf en je wilt toch ook een goede toekomst om voor jezelf te kunnen zorgen met een goed beroep. Uiteindelijk is het wel zijn eigen verantwoordelijkheid en heeft een kind op die leeftijd de keus om verstandig met zijn eigen leven om te gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2012 om 00:46

Renate

Hoe vervelend je het ook vindt en hoe oneens je het er ook mee bent, zul je je zoon hierin los moeten laten. Je mag je zorgen delen, daar ben je de moeder voor, maar híj kiest hiervoor. Ik werk met collega's van begin tot half 20 en ik verbaas me er regelmatig over hoe makkelijk ze over bepaalde vormen van drugs denken. Ik maak me daar best wel eens zorgen over. Maar dat komt ook omdat ik het effect zelf niet ken van alles wat ze gebruiken. Ik heb zelf geblowed in het grijze verleden en dat vond ik niet verkeerd. Als mijn dochters zouden roken zou ik een enkele joint daarom niet meteen een drama vinden, ondanks dat ik weet dat de joint van vroeger niet de joint van nu is.
Ik zou niet weten waarom zijn medicatie erbij in moet schieten door het blowen. Hij mag dan 'onder invloed' zijn als hij net gerookt heeft, maar dat wil niet zeggen dat hij daardoor zijn verantwoordelijkheid meteen totaal zal laten varen.

Tirza G.

Tirza G.

06-09-2012 om 12:45

Hoe oud is hij

en wie betaalt de boel? Zolang mijn kinderen nog onder de 21 zijn, heb ik veel te zeggen En zolang ze hier boven de 21 nog door het huis stappen alsof het van hun is, ook
Ik zou me er voluit tegenaan bemoeien, komopzeg, hij kan de verantwoording blijkbaar niet aan. Waar wacht je op, tot hij in de goot ligt?

Tirza

Tinus_p

Tinus_p

07-09-2012 om 20:54

Bespreken

Renate:
"Wat mag ik nog met hem bespreken?"
Je mag alles met hem bespreken, maar hij hoeft niet meer te luisteren.

Inlijsten

Die ga ik inlijsten Tinus. Zo waar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.