Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Sinterklaas

Nee, ze geloven echt niet meer, maar toch vind ik Sinterklaas iets leuks voor oudere kinderen (hier pubers en jong volwassenen). Er is genoeg wat ze kunnen gebruiken en ik vind het vooral leuk om ze te verrassen.

Afgelopen twee jaar is dat uitstekend gelukt. Het eerste jaar had ik gezegd dat ik echt geen tijd had om kadootjes etc. te kopen en dat we dit jaar samen uit zouden eten. Dat was ook goed. We doen dat zelden. Maar met het restaurant had ik vooraf afgesproken, dat zij na de soep een karretje met kadootjes zouden brengen. Dus ik breng eerst de kadootjes naar het restaurant, wij eten soep, en in plaats van het hoofdgerecht komt daar een karretje aan met kadootjes. Grote verbazing, grote lol. Gedichtjes niet te hard voorgelezen. Was echt leuk, ook voor het restaurant.

Afgelopen jaar kregen de kinderen ieder een enveloppe met daarin een briefje met coördinaten erop. Elk kind een ander briefje. Verder niets. Ze hadden snel door wat het was, zochten de coördinaten op en vonden adressen van winkels.We zijn toen allemaal samen naar die winkels gegaan (was dus overdag) en in elke winkel was voor één kind een kado. Ook dat hadden we voorbereid, door vooraf afspraken te maken met de winkel en de kadootjes te betalen. (zoon mocht kleren uitzoeken in een kledingzaak, dochter tweedehands fiets in een fietsenzaak etc.). Ook dat was verschrikkelijk leuk om te doen. (En gelukkig heb ik een goede verstandhouding met mijn ex, dus zoiets organiseren we samen en delen de kosten).

Maar nu? Ideeën gevraagd. Wie heeft een leuk sinterklaasidee voor een gezin met pubers en jongvolwassenen?

Oh ja, Sinterklaas wordt hier vooral gewaardeerd door de gevreesde gedichten van mijn hand. Dus dat wil ik wel kunnen doen.

Tsjor

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MerelR

MerelR

10-11-2011 om 18:47

Geen idee

Jezus Tsjor, wat een ontzettend leuke ideeën, mijn complimenten daarvoor. Maar helaas kan ik je geen nieuwe ideeën bieden. Ben wel van plan om de jouwe te gaan gebruiken.

Idd

ik had gehoopt om nog meer van dit soort ideeën te lezen, wat ontzettend leuk! die ga ik in de toekomst zeker gebruiken.

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2011 om 09:43

En hier....

Door omstandigheden hebben we allemaal geen tijd en fut voor surprises dit jaar, maar we hebben wel lootjes getrokken. Opdracht: Zoek iets grappigs uit, relaterend aan hobby's,interesses enzo, een soort geintje,zeg maar.
Voor een klein bedrag,maximaal 7,50.
Dat gecombineerd met uitgebreid eten en een leuke film achteraf (gewoon thuis) wordt onze sintavond dit jaar.

tsjor

tsjor

13-11-2011 om 11:27 Topicstarter

Niet gelukt

Ja, ik vond het ook leuke ideeën, allen het lastige is dat ik vaak pas op het laatst zulke invallen krijg en dan moet alles onder tijdsdruk nog georganiseerd worden. Dus ik hoopte dit jaar iets eerder een idee op te doen.

Er zijn ook wel eens ideeën die niet lukken. Bijvoorbeeld. ik vind het zelf eigenlijk heel erg leuk om mensen onverwacht te verrassen. Zo heb ik op pakjesavond een keer bij een lieve vriendin die heel veel voor me gedaan had een pakje voor de deur gezet, aanbellen, wegwezen (en om de hoek even kijken naar de verbaasde gezichten). Ik heb wel eens voorgesteld om dat meer te doen op pakjesavond. in plaats van zelf kadootjes krijgen pakjes maken en die op 5 december rondbrengen bij mensen waarvan je weet dat ze het goed kunnen gebruiken. Maar dat wilden de kinderen toch niet. Daarvoor zitten ze (met name in de puberteit) nog teveel in hun eigen wereld. En als jong-volwassene zijn er genoeg dingen die ze zelf heel goed kunnen gebruiken. Bovendien moet ik dit jaar zelf werken op pakjesavond, dus het is geen optie om dit opnieuw voor te stellen.

Wat ook niet zo'n succes was was het volgende: mijn moeder deed altijd wel nog aan Sinterklaas, ook toen we al lang het huis uit waren. 's Middags voor de kleinkinderen, 's avonds voor de groten. Maar het werd haar teveel. We kregen wel een enveloppe. Ik heb toen voorgesteld om 's middags met de volwassenen te gaan winkelen. Ieder heeft hetzelfde bedrag en het eigen wensenlijstje in zijn/haar hoofd. Samen op pad, soms twee aan twee, na een uurtje samen koffie drinken, heel gezellig vond ik het. Alleen waren alle kleinkinderen bij elkaar (10) voor mijn moeder te druk. En de optie om een of twee volwassenen achter te laten is niet leuk. Dus dit hebben we één jaar gedaan, daarna niet meer. Maar het is wel nog steeds een gezellig idee. Met volwassenen samen winkelen (en koffie drinken op een terrasje) is leuk en gebeurt anders nooit. En ik vind het leuker om meteen te laten zien wat je voor het geld gekocht hebt. Leuker dan alleen de enveloppe krijgen.

Tsjor (wachtend op inspiratie)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.