Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Zusenzo

Zusenzo

26-04-2009 om 23:32

Taxi mama

Mijn kinderen wonen op kamers en hebben voor de vakantie zelf eea geregeld. Nu krijg ik op eens van alle kanten verzoeken om midden in nacht taxi te spelen naar of van schiphol. Ja midden in de nacht mam, dan kan ik niet meer met de trein ergens komen, dus please... Ik ben geneigd om dan ja te zeggen, tegelijkertijd zij willen een goedkope reis met midden in de nacht gaan- en terugkomen. Ik ga nooit op vakantie, werk 5 dagen per week en die taxidiensten vind ik eigenlijk best vermoeiend (woon niet bepaald naast schiphol). Als ze vanaf Weeze zouden vliegen maar ja dat doen ze niet. Alternatief is zij wachten 3 uur ofzo tot ze met de trein kunnen. Wat te doen? Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat zou ik doen

ik zou het zeker doen,je kinderen boeken een goedkope reis waarbij zij alleen s,nachts kunnen vliegen zeg je.
maar dat doen ze vast niet om jou dwars te zitten,waarschijnlijk kunnen ze een dure reis gewoonweg niet betalen?
er is een alternatief ,ze moeten drie uur wachten om de trein te pakken,dat snap ik niet? dan missen ze toch hun vlucht?of vliegen ze wel overdag?
hoewel ik geen liefhebber ben van nachtelijke autoritjes,heb ik dit wel voor mijn kinderen over,als ze nou elke week gaan vliegen wordt het een ander verhaal,maar ach, die enkele keer?

Ervoor met de trein

mijn ouders 'rijden' ons nog steeds met regelmaat naar vliegvelden, daar heb je ouders voor toch? en andersom (wij zijn al groot tenslotte) rijden wij hen met regelmaat naar vliegvelden....(want daar heb je kinderen voor toch?), dus bij ons is het redelijk in 'evenwicht'.
Maar meestal hebben we daar wel grenzen aan. De grens voor ons qua bregen/halen licht bij doordeweek en de volgende ochtend moeten werken. Dat redden we niet hoor. Voor ons is het ook 2,5 uur rijden, schiphol, dan zouden we dus de hele nacht zonder slaap zijn en toch moeten werken....
Soms zijn alternatieven dus nodig. Als we het op tijd weten dan nemen we desnoods een ochtendje vrij. Als het daarvoor te laat is (ouders houden van last-minutes tegen erg gereduceerde prijs) dan brengen we ze eerder ('s avonds b.v.) en leveren ze af bij een hotel. Daar slapen ze tot ze naar schiphol moeten, pakken een taxi ('tis vlakbij dus niet zo extreem duur) en vliegen alsnog. Of ze rijden zelf en parkeren hun auto bij het hotel (kan vaak als je 1 nacht blijft slapen goedkoper dan op lang-parkeren-schiphol) of ze gaan op een normale tijd met de trein en slapen dan ook in het hotel.
Als dat hotel te duur is voor je kinderen, je kan ook prima een uurtje of wat op schiphol bivakeren hoor...Ze zullen de enigen niet zijn.
Met ophalen idem-dito. (alleen dan andersom)
En als zij ons brengen.....ze zijn met pensioen, dus kunnen elke dag 'uitslapen', dat scheelt. Dus eigenlijk hoeven wij nooit met de kinderen nachten ergens door te brengen. Maar voor jouw kinderen...tsja die zijn nog jong en kunnen dus best wat hebben.
Dus breng het zo...je wilt het best doen maar....en noem dan je 'probleem' (je moet werken de volgende dag, je vindt het te vermoeiend etc. etc.) en bied ze dan een alternatief aan....(ik breng jullie eerder en dan moeten jullie je maar redden die 3 uurtjes op schiphol ofzo)
Is dat niet een mooie tussenweg?
groeten albana
P.s. niet alle nachtvluchten zijn geboekt voor de prijs, bepaalde bestemmingen hebben géén alternatief overdag.

Ineke P.

Ineke P.

27-04-2009 om 09:33

Echt niet

Ik breng en haal niemand. Wie zo zelfstandig is om een vliegreis te maken en in een vreemd land vakantie te vieren kan ook prima zelf dit probleem oplossen.Ik heb meer te doen en ik vind het zonde van mijn tijd en benzine.Bikkelhard ben ik daarin.(Verder ben ik best behulpzaam hoor)

tonny

tonny

27-04-2009 om 09:36

Meestal niet

en zelf worden we ook zelden gehaald of gebracht in het geval van vliegen, ik vind het ook helemaal niks, weggebracht worden (emotioneel gezien dus), laat mij maar gewoon op de trein naar Schiphol stappen.

Kinderen doen dat meestal ook, ook als dat niet zo gunstig uitkomt qua tijdsplanning (wachten...).

Ik vind het te makkelijk erop te rekenen dat je ouders (die naar hun werk moeten) hun nachtrust opofferen voor je vakantie, alleen omdat dat makkelijker is.

tonny

Zusenzo

Zusenzo

27-04-2009 om 14:55

Taxi

Ik rij ongeveer in 2 uur van huis naar schiphol, 4 uur heen en weer dus. Kind1: Ik vlieg om half vijf, dus moet om half drie op schiphol zijn. Met de trein (niet de allerlaatste) ben ik om 12 uur op schiphol dan moet ik 4,5 uur wachten. Terugreis worden we opgehaals door de ouders van .... Kind2: Heenweg is geregeld, terugweg landen we om 2 uur 's nachts. De eerste trein rijdt om 5 uur vanaf schiphol dat is dan 3 uur wachten. Dan nog kind 3 met ook zoiets. Dat betekent dan in 2 weken tijd 3 keer naar schiphol, 3 keer 's nachts.
Het is de optelsom: 3 verzoeken, 3 keer 's nachts, in 2 weken tijd, dat is me te veel. Bij 1 taxivraag had ik waarschijnlijk wel ja gezegd maar nu denk ik: gelijke monniken, gelijke kappen dus krijgen ze alledrie nee te horen en nee dan worden ze niet boos.

Maylise

Maylise

27-04-2009 om 14:56

Hangt ervan af

Ik zou het geen vanzelfsprekendheid vinden om kinderen of wie dan ook naar het vliegveld te brengen. Echter als het mij redelijk uit zou komen dan wil ik het wel doen. Als ik de hele nacht zou moeten rijden en de volgende dag moet werken dan wou ik zeker niet gaan brengen en halen. Als ik alleen een paar uurtjes slaap mis wil ik het misschien wel doen.

In principe vind ik dat ze gewoon met de laatste trein naar Schiphol kunnen gaan en daar de nacht doorbrengen. Is inderdaad niet heel interessant maar dat moet je dan maar voor de goedkope vlucht overhebben. Of ze nemen een Schipholtaxi. Kost wel redelijk wat geld ja maar als jij ze brengt is het ook niet gratis. Dat kost jou ook benzine.

Maylise

Ik doe het wel

Ik doe het wel. Mijn kinderen kunnen mij overal voor bellen ook in de nacht. Dus die ene keer dat ze in de nacht op Schiphol moeten zijn daar zou ik echt niet moeilijk over doen.
Het gaat over en weer. Ze doen het voor ons ook.

Zusenzo

dit laatste bericht veranderd je verhaal,ik begreep dat het om 1 x ging.
ik zou het doen,maar ik heb gemakkelijk praten,ik woon een half uur vanaf schiphol.
jij zit echter vier uur in de auto en je werkt ook nog fulltime,nou in dat geval zou ik zeggen,neem maar lekker de trein!groot gelijk hoor.

Lisa

mijn kinderen kunnen mij ook altijd bellen midden in de nacht,maar dan in noodgevallen,niet om luxe naar Schiphol gebracht te worden 3x in 2 weken ,waarbij ik vier uur zou moeten rijden.

Ja ik zou het wel doen of

in ieder geval meedenken aan een goede oplossing. Niet doen vind ik geen oplossing.
Er rijden vanaf Schiphol ieder uur treinen de hele nacht door. Misschien kun je ergens onderweg afzetten zodat het minder ver rijden is.

Inge M

Inge M

28-04-2009 om 19:47

Gewoon even voorrekenen

Je laat je kinderen zien hoe lang jij midden in de nacht bezig bent. Daarnaast staat hoe lang zij moeten wachten als jij ze niet brengt.
In jouw voorbeeld moeten zij een half uur langer wachten dan jij moet reizen. Nou, dat lijkt me wel duidelijk. Zij moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen en die niet op jou afschuiven.

Inge's rekenvoorbeeld lijkt me een goede richtlijn

inge's voorbeeld lijkt me een goede 'richtlijn'. Maar ik krijg ook de indruk dat er reacties komen van mensen die al in de randstad wonen en geen idee hebben wat een toestand het soms is om op schiphol te geraken van de grenzen van ons land.
groeten albana

amk

amk

29-04-2009 om 12:28

Lisa nachttreinen

nachttreinen rijden alleen in de randstad, dus als je naar bv Alkmaar wilt houdt het op bij Amsterdam Sloterdijk.
Wil je naar het oosten des lands houdt het op bij Utrecht CS.

Maar dan kom je met het probleem van aansluitend vervoer. Want bussen rijden niet de hele nacht, en ook taxi's zijn niet overal beschikbaar.

Zelf rijden

Hebben ze zelf nog geen rijbewijzen? In dat geval zouden ze ook voor elkaar kunnen rijden, dan hoef je wellicht alleen je auto ter beschikking te stellen.

Tirza G.

Tirza G.

29-04-2009 om 14:56

Ook fijn

Staat je auto drie weken op Schiphol. Lekker handig.

Tirza

Dat staat er niet

Er staat: ze kunnen voor elkaar rijden, als in kind 1 brengt kind 2 en andersom.

Maylise

Maylise

29-04-2009 om 16:06

Laatste trein

De reizigers kunnen ook de laatste trein naar Schiphol nemen en dan vervolgens daar de nacht doorbrengen. Als ze toch halverwege de nacht moeten intrekken gaat het maar om een paar extra uur. Boek mee, mp3 speler, eventueel een fleecedeken en een kussen en je komt de nacht wel door. Niet erg boeiend maar ach dan heb je daarna de hele vakantie om bij te komen. Op de terugweg wacht je gewoon op de eerste trein.

Maylise

Nachttrein naar schiphol

In juli en augustus een proef met een nachttrein van Enschede naar Schiphol, zie artikele in Tubantia:
http://www.tctubantia.nl/regio/4884144/Nachttrein-rijdt-straks-zes-keer-per-week.ece

Nee ik bedoel jou niet pelle

nee, pelle ik heb niemand specefiek op het oog. Maar hier zou altijd weigeren te rijden ook automatisch inhouden dat een ander jouw dan nooit brengt (of je moet héél veel mensen naar je hand kunnen zetten...zonder iets terug te doen). En dan zit je er soms erg mee. Er zijn m.b.t. openbaar vervoer echt talloze keren dat je ergens 'strand' om uiteenlopende redenen(het is me echt al te vaak overkomen). En dan sta je daar...Dan is toch zo'n beetje de enige optie dat je je laat ophalen. Zéker als je de volgende dag verplichtingen hebt.
Mensen ophalen ergens op een groot station/schiphol of waar dan ook is hier vrij gewoon.
Omdat je vaak geen andere optie hebt, of je moet de nacht er dus doorbrengen.
Ik heb van de winter mijn buren nog opgehaald op Utrecht. Terug van wintersport, vlucht vertraging en tsja dan sta je daar met 2 kinderen en een bult bagage...'t was ondertussen trouwens rond de klok van 12.00 ('s nachts hé), dan is het toch erg prettig dat iemand even wil rijden, niet?
't is hier overigens ongeveer 2,5 tot 3 uur...naar de randstad, afhankelijk van het moment van de dag. trein idem dito, even lang.
groeten albana

Zusenzo

Zusenzo

29-04-2009 om 23:06

Wachten

Ik heb inmiddels verteld dat ik niet ga rijden. Ze begrepen dat best wel, 3 keer dat vonden ze zelf ook wel veel. Dat 3 keer in 2 weken was uiteraard toeval. Dan wachten we wel hoor mam.
Het is niet mogelijk om midden in de nacht van Schiphol naar huis te komen met het OV. 2 kunnen er eventueel wel naar hun studentenkamer toe maar dat vinden ze zelf ongezellig, er is daar dan niemand. Een rijbewijs hebben ze geen van allen.

W.s. hetzelfde als zus en zo

Ik zou w.s. hetzelfde als zus en zo gedaan hebben, misschien had ik er 1 gebracht...en dan iets eerder. (die van 3.00 uur b.v.) brengen rond 12.00 daar, ben je 2.00 uur thuis ('t is rustig 'snachts dus dan rijd je zo door=korter qua tijd).
Maar zoiets als 'ik breng nooit iemand en niemand hoeft mij te brengen' als reactie is een vlieger die hier niet opgaat.....de eerste trein tichting randstad vertrekt hier pas om 6.15 's morgens. Als je dus ergens vroeg moet zijn (b.v. om 8.00 uur schiphol) red je dat nooit met de trein....en om de hele nacht tot 8.00 uur 's morgens te wachten zou mij (ook als het een ander betreft) te ver gaan.
Laatst had ik een afspraak in het westen van het land en daarbij was heel duidelijk wie waar vandaan kwam en dan verwachten ze mij als eerste....en wel om 8.00 uur. i.p.v. dat ze iemand die op 30 minuten afstand woont nu als eerste zetten....welnee, daar denken de meeste mensen niet over na. Ik had dan om 4.30 weg gemoeten omdat de spits je anders 1,5 uur parten gaat spelen (en dan kom je zeker te laat). Gelukkig vondt mijn baas dit ook te gek voor woorden en die heeft gebeld...nee, daar had niemand bij stil gestaan dat het zo lastig was om 's morgens om 8.00 uur...vroegen ze ook nog doodleuk of ik niet met de trein kon komen? tsja.
Niet dat ik het iemand kwalijk neem hoor, soms zijn omstandigheden in 1 land in verschillende regio's al zo verschillend dat je daar gewoon geen erg in hebt.
groeten albana

Tihama

Tihama

30-04-2009 om 10:28

Stomme vraag

Kijk, ik begrijp best wel dat je je (oudere) ouders wegbrengt als die anders een nacht door moeten brengen op Schiphol.
Maar toen ik 20 was en aan het interrailen rolde ik op treinstations mijn matje uit en wachtte tot de ochtendtrein kwam.

Ik vond het ook altijd overdreven dat mijn ouders me wilden halen en brengen naar Schiphol. Ook wij woonden ooit op dusdanige afstand dat de trein geen optie was. Nou, dan pakken we toch de late avondtrein en nestelen ons ergens op Schiphol? Boekje, opblaaskussentje, dikke trui en mp3. Tijd gaat vanzelf voorbij. Water is voldoende beschikbaar, toilet ook. Schiphol is wat dat betreft een perfecte overnachtingslocatie. Veel beter dan een treinstation in Napels

Dus mijn stomme vraag: is mijn instelling nou zo vreemd? Schiphol is een hartstikke veilige omgeving om een nacht rond te hangen. En twintigers die niet tegen 1 nacht slecht slapen kunnen zijn watjes

Tihama

Tirza G.

Tirza G.

30-04-2009 om 10:55

Sterker nog

Ik vind het eigenlijk wel hóren bij het opgroeien. Bikkelen op Schiphol. Hoppetee-de-poppetee.

Tirza (op een plaats waar zelfs niet eens een trein komt)

Klaartje

Klaartje

30-04-2009 om 20:11

Schiphol

Zoals sommigen van jullie weten is zoon pas geleden vertrokken voor 4,5 maand. Hij moest ook vanaf schiphol vertrekken en dat is minimaal 2 uur rijden van hier. Hij moest er om half 5 's morgens zijn en dat zou voor ons ook betekenen dat we een nacht moesten doorgaan. Man moest 's morgens om 7 uur beginnen, dus hoe vervelend we het ook vonden, we hebben hem niet weggebracht. We zouden trouwens ook niet kunnen wachten tot hij daadwerkelijk vertrok.
We hebben hem 's avonds naar het station (ook niet echt hier, want hier rijden alleen goederen treintjes tussen de fabrieken) gebracht, waar we hem uitgebreid hebben uitgezwaaid. Hij had boek, muziek en drinken bij en heeft op schiphol gewoon op zijn reisgenoten gewacht. Er is altijd genoeg te zien volgens hem, dus hij heeft zich niet verveeld. Wij vonden het trouwens vervelender dan hem dat hij niet tot het vliegveld is gebracht.

Jolijt

Jolijt

01-05-2009 om 18:53

Ik haal voor van alles en nogwat...

maar in dit geval zou ik lekker zeggen 'ga maar met de trein en dan wat eerder' (of wacht maar tot de eerste trein er weer is). Op een luchthaven wacht iedereen en het is daar ook prima op toegerust; er zijn stoelen, eten, warmte. Geen enkele reden om als ouder nachtrust te missen.

Nivea

Nivea

01-05-2009 om 22:50

Ik zou het doen...

Ik zou het doen (haha, de oudste is 6!) Als ze met de trein kunnen, prima. Lukt dat niet, dan zou ik ze graag brengen. 3 x in twee wekenis minder, maar is er ook een vader die het zou kunnen doen?

Het klinkt leuk 'met de trein'. Maar als je een vlucht om half zes 's morgens hebt, dan lukt dat gewoon niet. Dan vertrek je 's avonds om 9 uur met de trein, dan kon je om een uurtje of 11 uur aan (ivm vertraging wil je niet de laatste trein) en heb je nog heel wat uurtjes voor de boeg. Idem met 's avonds laat aankomen. Dan gaat er gewoon geen trein meer richting noorden en oosten. Dan strand je ergens in Utrecht ofzo.

Wegbrengen is toch ook gewoon erg gezellig?

tonny

tonny

02-05-2009 om 11:16

Wegbrengen gezellig...

tja, dat is persoonlijk. Kijk maar hoe je dat zelf zult vinden over een jaar of 10, 12.

Ik vind wegbrengen helemaal niet gezellig. Ik haal liever op

Tonny

Marmar

Marmar

04-05-2009 om 13:56

Vandaag ook taxi....

Oudste wil graag met zusje een dagje naar een pretpark. Of ik dan wilde betalen voor zusje..... (prima hoor). Plus natuurlijk iets te eten en te drinken mee... En dan ook svp zusjes treinkaartje en strippenkaart.
Dus ze worden gebracht en gehaald. Vriendlief wilde ze graag brengen, want omdat zusje een dagje uit kreeg kan hij vandaag werken. En om ze dan via bus en trein erg laat weer terug te krijgen, tja, dus ga ik ze straks maar halen en voozien van laat avondeten. Even hen-en-weer kost minimaal 2 uur. Maar ik zie dit wel als incidenteel.

Tihama

Tihama

04-05-2009 om 23:58

Lukt niet?

Nivea, je schreef:
"Maar als je een vlucht om half zes 's morgens hebt, dan lukt dat gewoon niet. Dan vertrek je 's avonds om 9 uur met de trein, dan kon je om een uurtje of 11 uur aan (ivm vertraging wil je niet de laatste trein) en heb je nog heel wat uurtjes voor de boeg. "

Euh, ja, ongeveer net zoveel uurtjes als een lange nacht stappen. We zitten hier in de rubriek jong volwassenen. Die gaan tegen twaalven stappen en rollen tegen het ochtendgloren hun bed in. Tenminste: zo zag mijn leven er 20 jaar geleden uit

Natuurlijk lukt dat wel. En terug blijf je gewoon lekker hangen tot de eerste trein gaat.

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.