Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
ilsepilse

ilsepilse

05-11-2015 om 16:54

veranderen stage

zoon is 21 loopt nu 3md stage bij een bedrijf, maar krijgt weinig feedback, en wil nu nog veranderen van stage , dit is zijn laatste jaar hbo, ik had zoiets van doe die laatste 3maand nog en dan ben je klaar, maar hij zegt zelf ik leer niks bij, en de sfeer is sedert zijn laatste gesprek niet meer fijn te noemen.
Maar hoe zit het met de studiefinanciering, als hij nu een half jaartje langer doorgaat , moet hij dan extra bijlenen of kan hij uitstel vragen ? heeft hier iemand ervaring mee ??

Sawo

Sawo

07-11-2015 om 15:40

Meestal niet

Als duidelijk is wat je zoon precies wil zou ik DUO bellen voor het officiële antwoord. Maar normaal krijg je 4 jaar studiefinanciering en voor uitloop heb je speciale omstandigheden nodig. maar 4 jaar betekent dat de tot eind augustus de tijd hebt. Na 1 september moet je opnieuw schoolgeld betalen en krijg je waarschijnlijk geen studiefinanciering meer. Maar in overleg is er vaak veel mogelijk. Bedrijf kan bv ook stage een paar weken eerder goedkeuren maar alles is afhankelijk van de hbo opleiding en het bedrijf. Dus ik zou je zoon zo snel mogelijk contact op laten nemen met de stagecoördinator op school om de mogelijkheden te bespreken.
Het is natuurlijk ook nog afhankelijk van de opleiding van je zoon hoe makkelijk het is om nog een stage te vinden.
Groeit
Saar

Henriette123

Henriette123

07-11-2015 om 19:39

Stage dit jaar klaar?

Moet je zoon een half jaar stage lopen?
In dat geval komt hij toch nog dit studiejaar klaar?
Je hoeft dan toch geen extra college geld te betalen?
Krijgt hij geen stagevergoeding zodat jij zichzelf kan bedruipen?
Dit laatste lukt waarschijnlijk alleen als hij nog thuis woont.

Heeft hij

Al een gesprek gehad met de stagecoördinator.

Het is handig als hij niet opgeeft maar doet wat zij van hem willen, is hij ten inste klaar, dus ff een paar maanden toneel spelen, ook daar leer je van, want later op je werk kan je ook niet zomaar weg als het niet leuk is.

ilsepilse

ilsepilse

11-11-2015 om 20:01

al gestopt

hij is vorige week vrijdag gestopt, MarSy ik had hem dat ook gezegd maar hij had 2 weken geleden ook al een gesprek en hij leerde echt niks bij, hij wil toch dat hij later een goed cv heeft en waar hij veel bijgeleerd heeft, volgende week donderdag heeft hij een gesprek bij een ander bedrijf, hij heeft idd half jaar stage, dus ik dacht ook dat hij dat af kon maken?
Bij vorige kreeg hij wel stagevergoeding, ik weet niet voor de volgende...

Jammer

Hopelijk heeft hij snel een nieuwe plek

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.