Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Verblijf zoon vermelden bij politie

Hallo, ik zit met een groot dillema.

Mijn zoon van 20 zit in grote problemen. De politie zoekt hem in meerdere steden. De politie zoekt hem ivm verboden wapenbezit klasse 2, verduistering en diefstal. Poging tot doodslag is hem ook ten laste gelegd. De politie heeft mij benaderd en gevraagd waar hij uithangt. Ik ben bang dat hij elke dag meer en meer in de problemen komt. Ik weet waar hij is. Ik heb slechts af en toe Facebook contact met hem(wanneer het hem uit komt) hij staat nergens geregistreerd (is dakloos) en heeft heel veel schulden..waarschijnlijk gebruikt hij ook... Kortom 1 grote puinhoop.

Help ik hem door de politie te vertellen waar hij uit hangt of gewoon af wachten tot de politie hem te pakken krijgt.. (want dat gaat sowieso gebeuren)

Radeloze moeder

Renate

Renate

20-10-2017 om 13:54

Ik denk

dat je hem helpt door te zeggen waar hij is. Zijn huidige situatie klinkt niet prettig. Hoe eerder hij hulp krijgt, hoe beter. Ik weet ook niet hoe het zit met die poging tot doodslag. Is er kans op herhaling? Dat wil je voorkomen, ook voor hem. En de politie gaat hem toch vinden, zeg je. Je bent bang dat hij meer in de problemen komt en dat zou goed kunnen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Of breekt hij dan helemaal met je en kun jij hem ook niet meer helpen?Sterkte, in ieder geval! Wat een vreselijke situatie en een moeilijke beslissing!

Ava

Ava

20-10-2017 om 13:58

Vragen

Heeft je zoon een advocaat of heb je er een op het oog? Dat zou ik dat de advocaat vragen.

Ik weet niet of de politie van plan is bij hem aan te bellen met de vriendelijke vraag of hij even mee wil komen of dat ze de deur binnenstormen met getrokken wapens? De advocaat kan eventueel een overeenkomst met de politie sluiten: hij meldt zich zonder gespannen situatie of een variant daarop.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-10-2017 om 14:00

Anoniem?

Als je niet wilt dat jij aangewezen wordt als tipgever, dan kun je dat ook anoniem doen. Of ben jij de enige die weet waar hij is? Het is hoe dan ook voor zowel je zoon als de maatschappij verstandig als je de politie op de hoogte brengt van zijn verblijfplaats.

Ik wens je ontzettend veel sterkte. Moedig ook om de vraag te stellen. Nu nog de drempel over om het te melden.

Ano

Ano

20-10-2017 om 14:52

Sterkte

Jaren geleden zat mijn vriendin in ongeveer dezelfde situatie.
Zoon woonde thuis en was nog net minderjarig, maar zij wist dat haar zoon iemand had beroofd onder bedreiging van een nepvuurwapen.
Zij en ik als steun hebben toen aangifte gedaan inderdaad om erger te voorkomen.
Het was zwaar en verdrietig, maar zij is achteraf blij dat ze het gedaan heeft, juist om erger te voorkomen.
Hij is veroordeeld en heeft in de jeugdgevangenis gezeten, maar nu10 jaar later is hijeen lieve zorgzame vader.
Wat je ook beslist sterkte, is er een vader in beeld? Dan misschien samen aangeven?

@nnemoon

@nnemoon

20-10-2017 om 15:23

Radeloze moeder

Ik zou zijn verblijfplaats als het mijn zoon was doorgeven. Die jongen heeft hulp nodig en wel zo snel mogelijk. Je kunt misschien ergere dingen voorkomen. Heel veel sterkte!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.