Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Tirza G.

Tirza G.

28-04-2009 om 13:03

Verzekeren

Voor onze aankomende student heb ik eens even onze polissen uitgeplozen. Ze kan (als uithuizig studerend) gewoon verzekerd blijven op onze WA en op onze rechtsbijstands-verzekering. Hoera! Blijft de inboedelverzekering over en daar twijfelen we over Inboedel zal niet zo bar veel waarde hebben en de uitkeringsregels daarvan zijn altijd zo superstrikt. En de zorgverzekering natuurlijk, moet ik ook nog even een goedkope uitpluizen voor d'r

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tirza

En de zorgverzekering natuurlijk, moet ik ook nog even een goedkope uitpluizen voor d\'r

Moet jij dat doen of zou ze daar zelf ook nog iets aan kunnen doen? Ik heb onze kinderen zelf achter de pc gezet om uit te vogelen welke zorgverzekering voor hen het beste was en daarna samen met hen gekeken of waar ze op uit kwamen ook inderdaad het meest handig was. Werkte echt goed. Ik vind het belangrijk dat ze dit soort dingen niet te snel uit handen genomen moet worden, zie het wel als onze verantwoordelijkheid ze er op te wijzen dat dit goed geregeld moet zijn en te checken of ze het ook echt doen.
Mijn kinderen wonen via studentenhuisvesting en bij hun is inboedel en brand bij de huur inbegrepen. Mogelijk is dat elders ook zo?

Klaartje

Klaartje

28-04-2009 om 15:52

Inboedel verzekeren

Zoon is bij ons nog voor WA verzekerd. Hij heeft een studentenverzekering en betaalt (ik geloof) 25 euro per jaar voor de inboedel. Nu heeft hij daar ook een doorlopende reisverzekering omdat hij 5 maanden weg is, en daar kreeg hij als student weer korting op.
Zorgverzekering is bij hem CZ studentenverzekering.

Dochter kan het zelf aanvragen!

Misschien reageer ik wat té. Maar ook hier geld dat naar mijn idee het kind het zelf kan aanvragen. Wederom als ouder wijs je er op dat het handig is dit aan te vragen, scheelt bijna de helft in de kosten, maar het aanvragen zelf moeten ze toch zelf kunnen doen.
Als vervolg daarop: hoe lang regel je de zaakjes voor je kinderen?

Tirza G.

Tirza G.

28-04-2009 om 19:36

Zorgverzekering

Ze is al 19, betaalt al een jaar een ziektekostenverzekering, maar die gaat nog "mee" op onze collectieve polis. Ze heeft dus ook al zorgtoeslag aangevraagd - en gekregen Nu gaat ze de deur uit en moet ze bij ons er uit, dus we zijn effe op zoek. Tuurlijk kan ze dan ook zelf, maar ze is aan het werk en ik zit hier maar te lummelen

Tirza

Tirza

Je dochter gaat studeren? Mogelijk kan ze via de uni/hbo een collectieve verzekering afsluiten. Studenten hier via uni VGZ+jong extra oid tegen redelijk tarief. Inboedel, help, moet nog steeds geregeld. WA zit bij ons.

Tirza G.

Tirza G.

28-04-2009 om 23:40

Aha

Dank voor de tip!

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.