Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
tjietrawatie t oemraw

tjietrawatie t oemraw

27-07-2009 om 16:02

Wanhopige moeder

Mijn dochter van 18 zit de hele dag op haar kamer.Ik weet er geen raad mee Ik kan helemaal niet met haar praten.Ze wil geen gesprek met mij beginnen.Er is wel veel gebeurd in het verleden nl ik ben depressief geweest en daardoor is alles tussen ons veranderd. Wie kan mij hiermee helpen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2009 om 17:01

Wel wat weinig info

maar ook zonder verdere informatie kan ik zeggen dat het terugtrekken op de eigen kamer normaal is op deze leeftijd. Als ze een computer en/ of tv op de kamer heeft is er eigenlijk geen reden om in de huiskamer te gaan zitten. Zo simpel is dat. Ik vind het ook niet gezellig, maar zo gaat dat.
Als je denkt dat het door jullie verstoorde relatie komt ivm jouw depressie, zou je kunnen proberen om NIET te praten. Hou het luchtig. Haal wat lekkers in huis en biedt dat in de huiskamer aan en begin dan vooral geen serieus gesprek. Vraag eens wat ze lekker vindt om te eten en maak dat klaar. Zeg eens langs je neus weg dat je het gezellig vindt dat ze er is. Hou het positief dus.

Hoe stil is ze?

Het is moeilijk op te maken wat er met je dochter aan de hand is, want je schuift direct al een verklaring naar voren over de oorzaak. Is het verleden relevant voor haar denk je? Heb je ruzie gehad? Gaat ze wel naar school of werkt ze? Heeft zer kontakten met andere vrienden of vriendinnen of heeft ze die kontakten verbroken? Heeft ze een computer op de kamer? Weet jij wat ze eventueel op die computer doet?
Heel soms zit er een ernstig psychiatrisch ziektebeeld achter kinderen die zich opsluiten op hun kamer, maar dan zou je even met de huisarts moten overleggen. Belangrijk is dan de vraag of er sprake is van een gedragsverandering of dat het eigenlijk een normaal patroon is wat ze alleen nu wellicht iets extremer doorvoert.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.