Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Wat zijn normale regels voor een 20 jarige?

Hallo,

Ik ben 20 jaar en woon nog thuis, echter heb ik op het moment constant ruzie om de regels.

Ik studeer, werk en verdien dus mijn eigen geld. Betaal mijn eigen rekeningen en heb vaste taken in huis (hond uitlaten 3x per dag, koken 3x oer week, vaatwasser elke dag, keuken schoonmaken elke dag, badkamer en wc wekelijks schoonmaken)

Dit is mijn probleem met de regels van mijn ouders.

Nadat ik mijn taken, school, werk etc af heb ga ik graag nog even naar vrienden. Elke keer als ik dit doe krijg ik doordeweeks de tijd 22:00 mee anders zou ik het huis als "hotel" behandelen (ik heb een eigen sleutel) als ik vaker dan 2-3 avonden per week weg wil krijg ik hetzelfde naar mijn hoofd geslingerd en word er passief-agressief gezucht en gezegd dat het geen hotel
hotel is.

Dit is behoorlijk strict voor iemand van 20 naar mijn mening. Helemaal als je ziet dat mijn zusje van 15 dezelfde vrijheden heeft. Ook zie ik een drastisch verschil met mijn regels en die van mijn 17-20 jarige klasgenoten.

Als ik dit wil aankaarten met mijn moeder is er geen land mee te bezeilen en ondermijn ik haar.

Wie vind dit normaal? Zo ja waarom? Zo nee, tips hoe ik dit kan aanpakken?

Alvast bedankt!

Kcc1995

Kcc1995

30-08-2015 om 02:11 Topicstarter

Extra informatie

- Nee, ik kan op mezelf wonen niet betalen
- Als ik vraag om soepelere regels zegt ze "dan zoek je maar een andere woonplaats

Anooo

Anooo

30-08-2015 om 07:09

tja

Misschien willen ze niet dat je erg laat thuiskomt omdat je dan iedereen wakker maakt die vroeg op moet.

Je studeert en werkt, waarom zou je in godsnaam de halve week 's nachts willen thuiskomen? Ik ga er van uit dat je 22:00 door de week bedoelt, en niet als je in het weekend uitgaat. Ik ken geen volwassenen die 's avonds doordeweeks zo vaak naar vrienden (willen) gaan, wel kinderen. Ik vind je daarom wel erg kinderlijk overkomen zo.