Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Cato

Cato

24-03-2018 om 09:54

werken in de vakantie

Even een vraagje namens mijn dochter van 18 jaar. Zij zit in het laatste jaar van haar mbo opleiding en gaat komen schooljaar op het hbo beginnen.

Momenteel loopt ze nog stage waar het haar prima bevalt, de 7 maanden zijn bijna om en het is prima gegaan. zo goed zelfs dat ze gevraagd is om op een andere afdeling in de zomervakantie te blijven werken en ook tijdens haar hbo een flex baantje en bij te doen.

Ze weet dit al een paar maanden en vindt dit helemaal geweldig, tot nu...

Haar vriendinnen gaan allemaal niets doen in de zomervakantie, ook degene die niet gaan studeren en stiekem wil zij dit ook wel.

Wij hebben haar verteld dat werken in de zomer echt heel normaal is en dat de meeste kinderen/jongvolwassenen dit ook zo tijdens de studie doen, voor de duidelijkheid, het gaat om 5 weken werken en ze heeft daarvoor en daarna nog 3 weken in totaal vrij.

Dus mijn vraag voor jullie, werken jullie kinderen in de zomer en hoelang of hoeveel uren?

@Emma

@Emma

24-03-2018 om 10:07

Zomer

Mijn dochter van bijna 18 werkt het liefst zoveel mogelijk in de zomer. Afgelopen jaar had ze hooguit twee weken "voor zichzelf". Ik vind dat volkomen normaal voor die leeftijd. Het klopt dat je veel stress hebt van studie en tentamens en dat je daarvan moet bijkomen in de zomer. Dat hoeft echt niet door vijf weken niks te doen. In tegendeel: je dochter zal meer bijkomen en energie krijgen van dit baantje waar ze blijkbaar goed in is en waar ze veel plezier in heeft. Helemaal met jou eens

Triva

Triva

24-03-2018 om 10:30

maar

ze werkt dus 5 wk en daarvoor en erna heeft ze opgeteld 3 wk vrij. Kan ze dan op vakantie? Het klinkt nogal gesnipperd?

Het is inderdaad heel normaal om een aantal weken te werken maar even een aantal weken achter elkaar niks ook. Misschien kan er 1 week af van die 5?

zebra

zebra

24-03-2018 om 11:02

net als Trivia

op zich klinkt het prima, 5 weken werken. Maar misschien kan ze nog aangeven dat ze het liever bij 4 weken houdt? En dan eerst 2 weken vrij, 4 weken werken en dan weer 2 weken vrij?

40er

40er

24-03-2018 om 12:28

Vakantie

Gaat ze nog weg? Echt op vakantie? Anders zou ik dit een prima regeling vinden hoor! Mijn nichtje van 18 heeft juist een baantje erbij gezocht, waar ze door de week kan werken, naast haar zaterdag baantje. Lekker veel verdienen! (Lees, nieuwe telefoon, nieuwe kleding, make up )

Cato

Cato

24-03-2018 om 13:37

vakantie

Wij zitten in de regio die laat vakantie heeft en dochter krijgt pas op 12 juli haar diploma. Daarvoor heeft ze 2 weken vrij en gaat dan met ons op vakantie en daarna meteen werken.

Normaal zou de school dan pas in september beginnen, maar het hbo start al in de laatste week van augustus met het introductie programma en daarom heeft ze niet zo lang vakantie dit jaar.

Vier weken werken zou misschien een optie zijn, maar ze heeft eigenlijk al 5 afgesproken.

Guera

Guera

24-03-2018 om 14:15

Minder?

Gaat ze fulltime werken? 40 uur doordeweeks? Avonden? Weekenden?
Als het reguliere tijden zijn dus maandag tm vrijdag zou ik kijken of je bv woensdag vrij kunt krijgen. Breekt de week.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.