Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Li

Li

21-02-2013 om 22:09

Zorgen om schoolwerk zoon

Ik maak me zorgen om mijn 19jarige zoon. Hij doet 2e jaar HBO waar hij het enorm naar zijn zin heeft maar waar hij straalt op de leervakken. Hij heeft ADD en concentratie is een drama. Vanaf morgen krijgt hij medicijnen. Hij is altijd zo moe zegt ie. Maar hij is dan ook alle avonden weg en uiterlijk om 12 uur terug. Aantal keer per week moet hij 's morgens al om 7 uur in de trein zitten. Met hem praten hierover lukt niet, ik dring op dit gebied niet tot hem door. 's Avonds kan hij de hele wereld aan, 's morgens heeft hij de grootste moeite om op te staan. En soms doet hij dat niet eens. Als zijn school nou echt goed zou gaan, liet ik hem gaan. Maar eigenlijk moet hij keihard werken om de leervakken te halen. Hij doet redelijk zijn best, alleen is dat gezien de cijfers niet genoeg.

Kan ik hier nog iets mee? Moet ik het loslaten? En dan bijna zeker weten dat hij uiteindelijk deze school niet gaat halen? Of toch achter zijn vodden zitten, eisen dat hij 2 avonden per week thuis blijft zodat hij wat meer rust krijgt om te leren?

Praten, praten, praten heb ik al eindeloos gedaan. Daar ben ik wel een beetje klaar mee omdat dat blijkbaar geen zin heeft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zusenzo

Zusenzo

23-02-2013 om 23:18

Loslaten

Iedere avond weg is wel vaak. Mijn kinderen waren met 19 het huis uit, op kamers, en misschien waren ze ook alle avonden weg en bleven ze 's ochtends in bed liggen. Ik ben geneigd te zeggen loslaten. Soms zijn jong-volwassenen -en in mijn ervaring vaker jongens dan meisjes- nog niet toe aan braaf je zaakjes op orde hebben, je schoolwerk doen. Dan is blijvenzitten, kan dat?, niet perse een ramp. Je schrijft dat je uitgepraat bent: je keuzes zijn dan loslaten of grenzen stellen. Maar grenzen stellen aan een 19-jarige kun je dat, heeft dat kans van slagen?

Sarcas

Sarcas

27-02-2013 om 11:27

Add

ADD is met medicatie niet ineens weg. Een ADD-er moet, net als een ander met beperkingen, leren omgaan met zijn valkuilen en strategieën aanleren om ze te kunnen omzeilen of om er snel weer uit te kunnen krabbelen. Ikzelf heb veel baat gehad bij een ADD-coach. Deze werd vergoed door mijn zorgverzekering. Is misschien een idee…

S.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.