Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Afscheid van de wens en gedachte..

Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste rubriek is, maar ik wil mijn gevoel even ergens uiten.

Mijn man en ik hebben na lang proberen besloten dat we niet meer verder gaan met krijgen van een broertje of zusje voor onze zoon.
Onze zoon is nu 10 aar en we vinden het verschil tussen beide kids dan te groot worden.
Ook besef ik dat we nu nog alles kunnen doen met onze zoon omdat we zelf nu nog dertigers zijn. tja ik kan alle 100 redenen waarom wel opschrijven. En verstandelijk ben ik het er ook helemaal mee eens. Sterker nog ik ben met dit gesprek begonnen...
Alleen mijn gevoel werkt niet mee. Ik kjk op internet naar vormen van ( semi) definitieve anticonteptie zoals bijvoorbeeld mirena of ovabloc, en dat word ik erg verdrietig.
Sterker nog sinds onze gesprekken voel ik me heel teneergeslagen en depri. Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik dacht zo zeker te zijn van mijn zaak, ben heeeeeel blij met mijn stoere zoon, wist precies hoe ik het nu allemaal wilde. En nu opeens dit gevoel. Echt moeilijk, nooit meer de kriebels in je buik, nooit meer je buik zien/voelen groeien, nooit meer een kleintje, nooit meer...

Ik weet echt niet wat ik hiermee moet doen. Tot 3 weken geleden wist ik zo zeker dat het klaar was, dat het goed was zoals het is....

wie heeft er tips, adviezen, in dezelfde situatie gezeten??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Appel

Appel

28-02-2011 om 18:47

Herkenning

Oei, je verhaal komt diep bij me binnen...! Als ik er gemakshalve van uit mag gaan dat 77 je geboortejaar is, ben je van hetzelfde jaar als mijn man, ik ben 2 jaar jonger. Ook hier een zoon van 10, en (ook?) in ons geval geen enkele medische indicatie waarom er nog nooit een tweede zwangerschap volgde. (Het vraagteken er maar even bij, misschien hebben jullie wel meerdere zwangerschappen gehad).
Ik heb helaas geen tips voor je, wij zijn er nog niet helemaal uit en een kindje zou hier nog welkom zijn, maar wanneer en of de knop ooit echt om gaat...?!
Ik hoop dat je ook echte tips krijgt of ervaringen van mensen die dit al achter de rug hebben, sterkte met het nemen/houden van je beslissing.

Appel

dc

dc

28-02-2011 om 19:06

Geen tips, maar

"Echt moeilijk, nooit meer de kriebels in je buik, nooit meer je buik zien/voelen groeien, nooit meer een kleintje, nooit meer."

Bekijk het eens zo, nooit meer 4 maanden misselijk en hondsberoerd en moe. Nooit meer zwangerschapskwaaltjes als aambeien, schimmelinfecties, bekkenbodemproblemen, bloedarmoede, humeurproblemen, etc etc etc.

Nooit meer een pijnlijke bevalling, met alle ongein die daar nog bij komt. Nooit meer een maand lang problemen hebben met zitten, en zeker 3 jaar regelmatig gebroken nachten!

Helpt dit?

Rouwproces

Ik denk dat je door een soort rouwproces heen moet. Je had het eerst anders voorgesteld. En ook al weet je dat de beslissing zo goed is....je moet alles nog wel verwerken. Herken er wel wat van dat wij ook besloten dat er niet meer kinderen kwamen. Wist wel dat het goed was. Maar heb het er lang moeilijk mee gehad. Ben nu blij dat er niet meer zijn gekomen, geniet nu volop met wat we hebben. En rouwen mag best.

Krin

Krin

28-02-2011 om 20:25

Heeft tijd nodig

Dat je weet dat het klaar is, dat je de knoop hebt doorgehakt, dat doe je met je hoofd. Die is wat sneller dan je hart. En dat je de knoop hebt doorgehakt, betekent ook dat het een echt afscheid is, en een echt gemis. Dat doet verdriet, en dat mag ook best, het is niet niks. Ik heb niet echt tips, wel de ervaring dat het slijt. En dat het ook rust kan geven om er niet meer mee bezig te hoeven zijn. Gun jezelf dat verdriet, verbaas je er niet over, geneer je er niet voor. Er komt vanzelf een moment dat je hart je hoofd weer kan bijbenen.

As77

As77

28-02-2011 om 20:43 Topicstarter

Tja...

Hartelijk dank voor al jullie reacties.

Ik begrijp ook wel dathet een stuk rouwverwerking is, ik had het me zo anders voorgesteld.....
Ik had altijd zo'n grote mond dat ik om de 4/5 jaar grag een kindje wilde en zo ie zo 2 of misschien wel 3...
Mijn man begrijpt mijn gevoelens hierin niet helemaal. "we hebben toch een gezonde zoon"Wat wil je nou nog meer..... Tja dat is erg moeilijk.

Appel, ik ben idd van 77 en wordt in augustus dit jaar 34. mijn man wordt 38 dit jaar. En we lopen ook wel eens te mopperen op vrienden van ons die op hun 36 en 41 jaar hun eerste kind kregen...

maar het definitieve klaar zijn dat voelt gewoon moeilijk, elke keer als ik er nu over na denk bekruipt me zo'n weemoedig droeverig gevoel.

Ely

Ely

28-02-2011 om 23:07

Misschien...

Beste As,

Als ik je bericht lees (en dat is natuurlijk maar een klein stukje van jullie 'verhaal') lees ik een beslissing die genomen is een soort buiten jou, het gaat om het leeftijdsverschil tussen de kinderen, niet om hoe jij / jullie dit traject ervaren. Ik kan me (te goed) voorstellen dat er veel meer is, de emoties van de maandelijkse achtbaan, om er maar 1 te noemen. Of de impact die het zal hebben op je huidige leven als het (toen jullie het nog probeerden) was gelukt. Een goede vriendin van mij heeft in een vergelijkbaar proces gezeten en bij haar kwam rust toen ze zich realiseerde dat een 1kind gezin goed bij haar past. Dat was haar emotionele knop. Ik zit zelf aan de andere kant, kids schelen 9 jaar maar had het liever korter gezien en vaak nagedacht over wat jij nu schrijft.
Kun je er wat mee? wat ik schrijf over de emotionele knop?
sterkte, ik snap dat het enorm pittig is.
Ely

ccbloom

ccbloom

28-02-2011 om 23:56

15 jaar verschil

Door omstandigheden heeft mijn stiefkindje een broer die 15 jaar ouder is. En hij is er helemaal gek mee. Leeftijdsverschil hoeft geen belemmering te zijn. Kinderen zijn per slot van rekening ook individuutjes. Ze zijn nu niet verplicht om met elkaar te spelen.
vriendinnetje van dochter (10) heeft sindskort een zusje. Ze vindt het zoooo gezellig.
Ja je man heeft gelijk: jullie hebben een gezonde zoon. En jullie zijn al zo lang bezig. De spanning rondom de wens kan ook zeer belemmerend werken. Echter voor de wens moet je ook met zijn tweetjes zijn om het te wensen.
Meid lastig hoor, zo'n dilemma. Hadden jullie van te voren afgesproken wanneer jullie "uitgeprobeerd" zouden zijn? Ik bedoel zoiets van: Oké we proberen het nog 1 jaar en dan moeten we het echt los laten? Kan je het proberen los te laten zonder definitieve anti-conceptie? Lekker een jaartje leuke dingen doen, gedachten op andere zaken zetten (kamer opnieuw inrichten, verfje, behangetje... of een leuke reis plannen voor jullie drietjes) Het zijn maar net dingen die soms helpen om juist wel zwanger te worden.
Ik wil je niet zomaar hoop geven hoor, want je man klinkt al aardig definitief. Maar ik gun het mensen zo.
sterkte.

Redhead

Redhead

01-03-2011 om 00:03

Herkenbaar

Zelf heb ik ernstige bekkenproblemen gehad (drie jaar gerevalideerd na de geboorte van mijn zoon) en daarna voorzichtig opbouwen met sporten. Toen hij 3,5 was, durfden we het weer aan (dus nee, dc, zelfs jarenlange invaliditeit helpt niet... De wens blijft) en sindsdien (hij is nu vier) proberen we zwanger te worden. Ik weet dat we nog maar kort bezig zijn, maar ik begin nu al te wensen dat we eerder (tegen het advies van artsen en fysio) waren begonnen. Ik ben van 1973, dus je begrijpt... Ik hoor 'm behoorlijk hard luiden, die biologische klok. Ik begon hoopvol, maar de laatste keer dat ik ongesteld werd, was ik behoorlijk van slag (ik was drie dagen overtijd).

Mijn man wil ook wel graag een tweede, maar vindt het ook niet erg als het bij 1 gezond kind blijft. Misschien omdat hij zelf enig kind is? Maar ik ben nog lang niet klaar om afscheid van die hoop te nemen...

Het is moeilijk, en ook pijnlijk, als mensen ernaar vragen. Wanneer komt er een tweede? Alsof kinderen op bestelling geleverd worden... En bijna nog pijnlijker is dat men het nu OF niet meer vraagt OF zegt dat ik nu toch wel oud word. Botteriken! Als mijn zwangerschap en herstel goed waren gegaan, zaten we nu niet in dit schuitje....

Ik wens je heel veel sterkte met deze worsteling. Ik vind je nog heel jong hoor! (Ik was dus 33 toen zoon geboren werd).

Veel te jong

Ik vind je wel erg jong (je bent nog maar 34) voor zo'n definitieve beslissing.

Ik krijg erg sterk het idee dat het vooral vanuit je man komt om er een punt achter te zetten.

Ik herken je gevoelens wel, wij hebben 2 kinderen maar het hadden er van mij veel meer mogen zijn, die zich helaas niet aandienden (of ze besloten toch maar niet te komen).

Maar echt meid, je bent pas 34!!!! Dat is onder Nederlandse moeders piepjong.

Ik kreeg mijn kinderen met 35 en 39 jaar. Als ik had gedaan wat jullie nu doen dan had ik nooit kinderen gehad.

Dc dat helpt niet

Ik zou met vreugde tien maanden kotsmisselijk zijn als ik nog een kind zou kunnen krijgen. En die trossen aambeien zou ik van harte verwelkomen.

klaver

klaver

01-03-2011 om 08:35

Controle

Waarom zou je nu aan anticonceptie beginnen? Was een kindje vorige week nog wel welkom en volgende week niet. Waarom wil je dit onder controle? Laat het los, reken niet op een zwangerschap en als het 'misgaat' ... Onverwachte wendingen kunnen heel goed uitpakken.

Puck

Puck

01-03-2011 om 09:01

Klaver, anticonceptie

Ik herken het wel zeker uit mijn omgeving waarom iemand in de situatie van As77 toch aan anticonceptie begint.
Dat heeft helemaal niets met welkom of niet welkom te maken, eerlijk gezegd vind ik dat een beetje een botte en onnadenkende opmerking. Juist dat loslaten is heel moeilijk en als je dan geen a.c. gebruikt dan houdt je toch heel stilletjes in je achterhoofd van als... misschien... zou het dan toch....
Dan KUN je het niet loslaten en kun je niet beginnen met het afscheidsproces. Er zijn zelfs sterk verminderd vruchtbare vrouwen die zich dan laten steriliseren.

klaver

klaver

01-03-2011 om 09:34

Puck

Maar als het dan zo lastig is om echt op anticonceptie over te stappen, wat is dan je winst?

krin

krin

01-03-2011 om 09:56

Klaver

"reken niet op een zwangerschap", schrijf je. Dat is juist de winst van anticonceptie op dit punt, dat je er niet meer op hoeft te rekenen. Zolang de kans nog bestaat, moet je de beslissing waar As77 nu moeite mee heeft, elke maand wéér maken. Wil ik zwanger zijn of niet? Hoop ik, of hoop ik niet? Word ik teleurgesteld of niet. Moeten we het wel doen, of juist niet. Wil hij wel maar ik niet, of andersom? Heb ik zin, of wil ik zwanger worden? Dat gedoe kan zomaar elke maand twee weken van je leven kosten. Het schept ruimte om daarvan af te zijn. Dat is je winst.
Dat kind is tien jaar welkom geweest en is dat vast nog, maar de deur tien jaar open laten staan voor een gast die steeds niet komt, daar krijg je het koud van. Met ac doe je de deur dicht.

ayla

ayla

01-03-2011 om 10:01

Je winst is

dat je dan geen hoop meer hoeft te hebben, iedere maand dat je geen anticonceptie neemt heb je een sprankje hoop dat je zwanger zou kunnen zijn en iedere maand is er weer die teleurstelling. Dat sloopt enorm. Als je eenmaal een besluit hebt genomen en je weet dat het echt niet kan dan krijg je op de duur ergens rust.
Ass77, ik kan je alleen maar veel sterkte toewensen, wij hebben ons tweede kindje via ICSI gekregen maar hadden ons ergens erop voorbereid dat het misschien nooit zou lukken. Ik vind je heel dapper dat je deze beslissing hebt genomen.

Tango

Tango

01-03-2011 om 16:54

Het blijft moeilijk

Ik herken het erg hoor wat je schrijft. Wij zelf hebben na de tweede besloten dat er geen kindje meer kwam. Dit kwam ook vooral van mijn man uit. Zelf zie ik het in praktische zin ook wel hoor: geen ruimte in huis, financieel niet echt haalbaar, maar aan de andere kant had ik nog wel graag een derde gewild. Hoewel ik na de bevalling van de tweede ook wel heel sterk heb gedacht dat dit toch echt de laatste was. Ik werk in de pleegzorg en heb nog een tijdje aan een pleegkindje gedacht, maar dat wil mijn man al helemaal niet.
De laatste tijd dacht ik echt dat ik er wel in berustte, maar toen gisteren een collega me vertelde zwanger te zijn van de derde kwam dat toch weer heel hard aan bij me.
Nu ben ik inmiddels 40 en vind een zwangerschap ook niet meer verantwoord, maar als je 34 bent kan er nog zoveel gebeuren. Ik begrijp wel waarom je voor sterilisatie zou kiezen, iedere keer weer die hoop en die teleurstelling is natuurlijk slopend. Maar aan de andere kant het is dan wel echt definitief. Een moeilijke beslissing hoor. Ik vind ook wel dat je een kind allebei moet willen, niet alleen jij, maar ook je partner. Misschien is het goed om het allemaal wat meer de tijd te geven, alle opties nog eens af te wegen en er evt. met iemand over te praten (psycholoog o.i.d.). Heel veel sterkte ermee.

Ik zelf

kon niet beslissen, de medische wetenschap zou beslissen en het is gelukt, gelukkig. Ik sprak in die tijd iemand die na 1 kind helemaal geen kinderwens meer had, ik heb echt geprobeerd toen dat ook zo te leren voelen, "we hebben al een gezond kind, dat is genoeg, wees blij met wat je hebt etc etc" maar dat luktte echt gewoon niet. Ik verlangde zo intens naar nog een baby, mooie dromen etc.

Dus ik kan alleen adviseren naar je oergevoel te luisteren, hoe groot is die kinderwens ? En wat heb je er nog voor over om het toch nog te proberen eventueel met wat medische hulp.

Ik ging in de ivf met het idee dat ik dan alles had geprobeerd en dan niet meer zou blijven twijfelen, dan maar een heel groot verlies leren accepteren. Dit soort overwegingen zijn zo persoonlijk. Mijn man zat er ook trouwens heel anders is, die had die kinderwens ook wel maar voor hem hoefde al die ellende die ik heb doorstaan echt niet, dus ik ben er vooral voor mijzelf voor gegaan en het idee dat mijn dochter er later niet alleen voor zou staan als wij kwijlende demente vervelende lui worden.

moeilijk, je bent trouwens echt nog maar heel jong. Ik ben nu 36 en het is klaar, ik heb meer gekregen dan er in zat.

May

May

01-03-2011 om 19:54

Tijd zat

Als je 34 bent heb je toch nog minstens vijf jaar om de natuur zijn gang te laten gaan.. Laat het los! ik was bijna 40 toen de tweede kwam en vond het geen enkel probleem. Natuurlijk was eerder misschien leuker geweest, maar ja, zo liep het nu eenmaal niet..

Loslaten

Ook ik heb dit jaar samen met mijn man om- na na zijn kinderen en 1 van ons -niet meer te gaan voor een 2e van ons.
Verstandelijk allemaal prima op een rijtje. We hadden en hebben argumenten om dat beide om praktische redenen niet meer te willen en te kunnen.

Man is intussen gesterilliseerd en daarmee is een vervolg op een eigen 2e kind vergaan. Zijn sterrillisatie was voor mij heel moeilijk. En dat ondervond ik pas toen het aan de orde was. Alle tijd ervoor stond ik erachter, maar toen puntje bij paaltje kwam ( sloeg de twijfel en het verdriet toe.

Ik kan soms zo verlangen naar een babietje, een nieuw kind, die ultieme overgave en synergie tussen moeder en kind, het oproeien, het zien onstaan van een karaktertje, een lief mooi mensje waar ik zoveel liefde in kan steken.

Dat verdriet laat ik ook toe, ik huil er soms om, ben er soms boos om en ga ervan uit dat het overgaat.
I count my blessings, ben super blij en trots op ons gezinsleven, ben heel rationeel maar het verlangen naar een kind is -heb ik ondervonden- een oerverlangen. Het appelleert aan me op een manier dat geen ander ding of mens doet en maakt me gelukkig op een manier die ik bij mezelf of mn partner nog niet heb gevonden.

Dus ja. Ik herken je verhaal. En snap je vertwijfeling. Waarom anti conceptie als je deep down er nog niet aan toe bent...

x

Overigens

tussen mijn 2 dochters zit 6,5 jaar. het is werkelijk heerlijk om die samen te zien, de oudste is zo godsgruwelijk gek op HAAR zusje, onzettend geduldig, alles gunnend, vreselijk lief en zorgzaam. Dan zit die oudste met dat kleine zusje op schoot haar heel leuk enthousiast voor te lezen, de jongste met haar handje op de hand van die oudste, verliefde blik naar boven, joh mooiere momenten zijn er niet.

Echt dat leeftijdsverschil, joh ja het is veel, maar je hebt ook stellen met een relatieverschil van 15 jaar die ontzettend gelukkig samen zijn.

Sofie-Anne

Sofie-Anne

01-03-2011 om 23:41

Heel simpel

als je gevoel niet 100% is, niet doen ! Dan krijg je later ook niet dat gevoel. Dat blijft toch wringen !
Hier kwam een kleintje toen de oudsten 8 en 10 jaar waren. Ik was 38. mensen hebben hun mening vast wel klaar, over leeftijdsverschil enz..en toen ik 2 jaar later nog een kindje kreeg ook. maar belangrijkste is dat wij gelukkig zijn. Kan een lange lijst met voor- en nadelen gaan noemen, maar dat voegt niks toe. Iedereen is anders. Maar hier was gewoon dat gevoel, van , het is nog niet af. Ik begrijp dat jullie situatie anders is mbt vruchtbaarheidsproblematiek, dus ik weet niet of je wat hebt aan mijn reaktie.

Ik heb een vriendin, die kreeg een zoon, verloor in de 6 jaar daarna (twee keer!) met 30 weken zwangerschap een kindje, alles na ivf, en heeft uiteindelijk een zwangerschap na weer div pogingen ivf, helemaal uitgedragen. Meteen daarna heeft haar man zich laten steriliseren, zij vond het een hoop rust geven, die onzekerheid kan killing zijn,lijkt me inderdaad.

Rosase

Rosase

01-03-2011 om 23:44

Mooi gezegd krin

Zo is het precies. Je loopt het risico dat het op een gegeven moment ten koste van alles gaat en dan is de prijs zeer hoog.

Voor wat betreft het leeftijdsverschil: Daar zou ik persoonlijk de beslissing niet vanaf laten hangen. Tussen mijn oudste en jongste zit ook ruim 9 jaar en tuurlijk zitten daar wel nadelen aan. Maar die zijn vooral practisch en aan de andere kant zitten er ook veel voordelen aan.

Belangrijker zou ik het vinden hoe je er zelf instaat. Beheerst het je hele leven? Kun je nog genieten van dingen? Of is het iedere maand weer een grote droefenis?
Het antwoord op die vragen zou voor mij bepalend zijn om (evt. tijdelijk) te stoppen met proberen zwanger te worden.

Wat kan helpen is een soort plan b te formuleren. Wij hadden afgesproken dat we zouden doorgaan tot dat mijn man 41 werd (is de jongste van ons 2en). En als het niet zou lukken zou ik iets leuks gaan doen met de overgebleven slaapkamer en mijn carriere weer een nieuwe impuls gaan geven. En dat vooruitzicht hielp me wel. Bovendien was onze deadline natuurlijk ook een deadline die door de natuur ingegeven was. Als je richting de 42 gaat is een baby krijgen eigenlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend meer. Dat ligt natuurlijk wel anders als je 34 bent. Er kan dan nog zoveel gebeuren.

Overigens werd onze 2e geboren toen ik 33 was en onze jongste toen ik bijna 40 was. Wij hebben het "slechts" ruim 3 jaar geprobeerd en ik was op van de ene op de andere dag toch zomaar opeens weer zwanger. Geen idee waarom het toen wel lukte en de voorgaande jaren niet.

Enne dc, nee dat helpt echt niet. Ik had het er in ieder geval allemaal dubbel en dwars voor over. Alleen met de gebroken nachten was ik na ruim 2 jaar wel klaar, maar dat had ik vooraf ook niet kunnen bedenken.

As77

As77

02-03-2011 om 16:48 Topicstarter

Jopi

Jopi,
Dank voor je verhaal.
Ik weet ook dat ik het moet laten gaan, het is ook een besluit waar we verstandelijk gezien alletwee achter staan. Alleen mijn gevoel werkt nog niet zo mee..
het heeft meer gevoel los gemaat als dat ik verwacht had.

As77

As77

As77

02-03-2011 om 16:54 Topicstarter

Ely

Ely,

het is een besluit dat verstandelijk gezien door ons beiden genomen is.
Na 6 jaar proberen op bijna alle maneren is het klaar. We vinden alletwee dat het zo niet verder kan en dat er iets duidelijks moet zijn nu. Tenminste dat zeg ik nu heel stoer....
Ik wil niet elke maand de twijfels over of het nou wel of niet is. Daar wordt ik ook gek van en verdrietig als het na 2 weken overtijd toch weer niet zo mag zijn...

As77

As77

02-03-2011 om 16:55 Topicstarter

Klaver

Klaver,
Zoals ik zonet ook naar ely schreef hebben we het ruim 6 jaar geprobeerd en de onzekerheid elke keer...en het verdriet als je na 2 weken overtijd toch weer bloedingen krijgt...

As77

As77

02-03-2011 om 16:58 Topicstarter

Krin

Krin,
je slaat de spijker op z'n kop zoals dat heet.
de onzekerheid, de angstige momentn of het dit keer wel goed gaat, het verdriet. En het feit dat ik toch blij moet zijn met mijn zoon.

Maarja nu mijn gevoel ook nog op dit punt krijgen...

As77

As77

02-03-2011 om 16:59 Topicstarter

Ayla

dank voor je steun.

As77

As77

02-03-2011 om 17:04 Topicstarter

Iedereen die ik even vergeet

Ik dank jullie allemaal voor jullie meelevend/meedenkendheid.
Ik heb hier wel heel veel aan.
Voor sommige, het is echt wel een besluit dat we samen hebben genomen hoor. Het is niet zo dt een van ons besluit dat de ander iets moet doen...
Maar op zo'n moment zet je puur de feiten op een rijtje en kijk je wat er allemaal moet en kan en wat er allemaal al gebeurd is de afgelopen jaren. een aantal miskramen gaat je niet in de koude kleren zitten, zeker niet na al die hoop dat het nu wel goed zal gaan...en dan toch weer niet....
Misschien is dit ook wel zelfbescherming...

Sinne

Sinne

03-03-2011 om 14:04

En ik..

niet helemaal dezelfde situatie (wij besloten niet meer aan een tweede te beginnen gezien mijn geestelijke en lichamelijke gezondheid na de bevalling) maar toch overlap, een verstandelijk besluit nemen, terwijl je gevoel toch wat anders zegt. Wij hebben eerst "normale"ac gebruikt, maar dat is toch lastig als je nog niet met je gevoel in het reine bent, dan ga je dit nl. "vergeten" weglaten etc. Zo heb je nog een hoop spanningen. Wij hebben besloten om nog niets definitiefs te doen, daar ben ik ook nog erg jong voor (toen 28) nu 33 (ja ook 1977). Ik ben toen gegaan voor een mirena spiraal dat geeft toch een gevoel van rust, terwijl je evt., weloverwogen kunt besluiten hem weer weg te laten halen (maar dus niet spontaan a la minute)
Bij mij is gebleken dat met de tijd mijn gevoel zich langzaam aangepast heeft, en dat ik wel weemoedig ben over wat had kunnen zijn, maar dat ik wel weer normaal naar baby's kan kijken etc.
Nu dat zich een beetje gestabiliseerd heeft komt er ruimte voor iets anders.we gaan volgende week naar een introductie avond van een pleegzorginstelling hier in de buurt.
Ik wil trouwens niet zeggen dat jij dat ook moet doen hoor, maar vooral wilde ik laten zien dat de tijd een hoop kan doen.

Marjanne

Marjanne

03-03-2011 om 17:45

Fiom

Beste As77
Gisteravond was ik bij en scholing gegeven door het FIOM
Weet je dat zij vrouwen ( maar ook partners en familie) begeleiden met problemen rond zwangerschap en geboorte. (abortus, ongewenste kinderloosheid, zwangerschapsverlies). Zij bieden gesprekken met gespecialiseerd maatsch werk. Misschien iets voor jou ???
succes, Marjanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.