Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

11-11-2020 om 14:14

Boeb is dood. Zwaai! In memoriam Annet Merckens (1971 - 2020)


Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-11-2020 om 19:52

Och

Dag Boeb. Je was een voorbeeld voor mij. Rust zacht.

Dag Annet.

Veel sterkte voor haar gezin, familie en vrienden.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

11-11-2020 om 20:57

in vrede!

'je neemt niet mee wat je gekregen hebt, je laat achter wat je hebt gegeven.'
Lieve Boeb, dat was zo veel.

Rust in vrede. En sorry voor alle softe woorden. We bedoelen ze goed.

Tonny/Wilgenkatje

Monet

Monet

11-11-2020 om 21:38

Dag lieve Boeb

10 jaar van ons leven hadden we dagelijks intensief contact, we hebben heel veel samen meegemaakt, we hebben ook veel lol gehad samen! Wat een bijzonder mens was je!
Als we elkaar ooit weer tegenkomen duiken we elke donderdagavond in het bubbelbad! (Inside joke voor de chatters).

Monet-Kaat

Purk

Purk

11-11-2020 om 22:15

Dankjewel en dag

Dankjewel, dank voor het runnen van het forum dat zo veel betekent heeft in mijn leven, dank dat het mij twee heel goede vriendinnen heeft gegeven. Dank dat je er was.

De mensen om haar heen en haar kinderen wens ik veel sterkte en mooie herinneringen.

Liefs Purk

Dag en dank

Voor alles wat je voor heel veel mensen en dit forum hebt betekend.
Veel sterkte voor ieder die haar liefheeft.

Piedjee

Piedjee

11-11-2020 om 22:57

Dag Boeb

Lieve Boeb,

Dapper mens, mooi mens, alleskunner, doorzetter, optimist. Ik sprak je nooit meer, maar wat een impact heb jij in mijn leven gehad. Wat was je er altijd maar weer in de periode dat we nog contact hadden. Dappere dodo, prachtig mens.. het was op, het was klaar, het was goed. Je vloog vanmiddag weg, geheel op eigen wijze op een door jou gekozen moment. Waar je nu ook bent, ik hoop dat het goed is. Geen pijn meer, geen zorgen, vrij van alles. Je hebt veel indruk gemaakt, dat lees ik wel uit de reacties hier op OO.. Mooi om te lezen. En zo was het ook😊

Vaarwel mooi mens, tot ooit.

Dikke kus,

Pie.

Emmawee

Emmawee

12-11-2020 om 08:34

Sterkte

Ik heb Boeb, of Anne nooit scherp op mijn netvlies gehad in mijn beginjaren op OO. Kwam ook nooit op de chat. Weet wel nog de acties rondom Kaatje Heksenvet, dat vond ik echt indrukwekkend.

Met de inzamelingsactie voor de speciale elektrische rolstoel begreep ik dat ik een nogal bijzonder mens over het hoofd heb gezien.

Ik wens iedereen die Annet kennen, online of IRL, veel sterkte. Met name Henk en Justine en in het bijzonder ook Sancy die zo hard geprobeerd heeft nog wat geluk aan haar leven toe te voegen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2020 om 10:02

Ah... Boeb

Voor haar zelf fijn dat ze vrede gehad zal hebben met haar zelf gekozen moment, maar verdrietig voor haar gezin, familie en vrienden. Ook ik wist niet dat Annet en Boeb één persoon waren. Een vrouw met een groot hart...

Boeb, Merel, Annet...

Wat was je een bijzonder mens! De hier al vaker aangehaalde acties voor het gezin Heksenvet en Jons waren achteraf bezien een heel bijzondere tijd. Jij, Tihama en ik stonden vrijwel dagelijks met elkaar in contact.

Je bent dood, zelf gekozen. Met alles wat je ons hebt gegeven, kunnen wij verder.

Ach.

Er komen opeens een hoop herinneringen boven ...

Sterkte voor iedereen die haar gaat missen. Dat zijn zeker weten heel veel mensen....

Boeb's Little Girl

Boeb's Little Girl

12-11-2020 om 14:35

Bedankt Allemaal

Hallo allemaal,

Aan mijn nick kunnen jullie waarschijnlijk wel raden wie ik ben, maar voor de mensen die het nog niet door hebben ik ben Boeb haar dochter. Kreeg via Tihama en Sancy te horen dat dit memoriam was geplaatst en heb al jullie lieve berichtjes gelezen. Daarvoor wil ik jullie ook heel erg bedanken. Het is zo fijn te weten dat er zoveel mensen zijn die om mijn moeder geven.
Ik weet ook zeker dat als mam als deze berichten zou kunnen lezen ze net zo als ik tranen ik haar ogen zou hebben.

Natuurlijk heb ik hier en daar wel wat verhalen gehoord over haar actieve tijd op dit forum of het nou onder Anne, Merel of voor mij de bekendste Boeb was. Het verhaal dat mij meerdere keren verteld is, mij zo sterk is bijgebleven en ik ook altijd graag hoorde was het verhaal van kaatje heksenvet.
Dit zorgde er voor dat ik steeds nieuwsgierig werd naar de verhalen. Helaas herinner ik mij niet veel uit de tijd dat mijn mama zo actief was hier en ik hoop dat jullie mijn verhalen kunnen vertellen over mijn moeder. Dus als je mij meer over vroeger kan vertellen kan je contact zoeken via:
https://m.facebook.com/fenne.meis?ref=content_filter
https://mobile.twitter.com/FenneHi

Voor Henk en Justine
Lieve Henk en Justine bedankt voor alles ook jullie hebben zo veel voor ons gedaan. Ik zal dat nooit vergeten.
Lieve lieve Sancy jij bent ondertussen 2 jaar echt aanwezig in mijn leven en bent ondertussen een beetje als een 2de moeder gaan voelen (denk maar niet dat je mam kan vervangen)
Tihama bedankt voor alles dat je voor ons doet.

Nogmaals iedereen bedankt voor de lieve woorden.

Heidi

Heidi

12-11-2020 om 16:10

Lief

Een lief, hartelijk, warm mens die me op weg heeft geholpen hier bij Ouders Online en me gesteund heeft bij het overlijden van mijn zoon.
Wat zal Annet gemist worden. Heel veel sterkte voor iedereen die van haar hield.

Marinade

Marinade

12-11-2020 om 18:12

Mijn medeleven

Met Boeb’s familie, een bijzondere vrouw maar vooral jullie geliefde.
Wie oprecht goed doet, oprecht goed ontmoet.

Hanny61

Hanny61

12-11-2020 om 18:24

Sterkte

Voor iedereen om haar heen. Wat een bijzonder mens, Boeb.

Merel

Merel was de nick die bij mij was blijven plakken. In dit draadje met zo ontzettend veel oude, bekende namen zit voor meer dan een heel leven van 100 jaar aan verhalen en goede dingen.

Bij de bijeenkomst in Almere van de OOL mensen die het durfden om hun eigen gezicht eens te laten zien werd me pas duidelijk hoeveel Anette er in OOL zat, Merel was maar een van de vele namen. Voor mij altijd een lastig ding, al die verschillende nick's
/me in het forum vertaalde zich altijd alleen maar in Boromir. Hoe eindeloos lang lijkt het nu geleden die chat's bijvoorbeeld.

Een frelle tengere dame in in rolstoel. Zo zie je maar hoe een buitenkant niets zegt over de kracht en het leeuwenhart dat er in een persoontje kan zitten.

Inspiratie voor zo veel mensen antwoord op zo veel vragen. Op het exacte tijdstip dat het licht in deze wereld voor haar doofde was het donker buiten. grauw. Even later scheen de zon over mijn mistroostige gemoed.

De vraag wat er na dit leven komt is voor haar nu bekend. Hopelijk tot ziens Merel, Voor de kanjers die haar zo lang geholpen hebben: Petje af! Ik snap dat ze het waard was, maar dat maakt jullie prestatie er niet minder door.

Een groot DANK JE WEL!

cobi

cobi

12-11-2020 om 21:39

Heel veel sterkte

Wat een verdrietig bericht. Ik herinner me nog die allereerste OOLmeeting. De drukstbezochtste ooit, en ontzettend spannend om de mensen tegen we we al jaren van achter een scherm kletsten in het echt te zien.Annette zat zo stralend te genieten dat ze bijna licht gaf.

Heel veel sterkte voor iedereen die haar moet missen

Terpi

Terpi

12-11-2020 om 21:40

Dag lieverd

Een onuitwisbare indruk heb je gemaakt! Wat hebben we gechat, gelachen, diepe gesprekken gevoerd maar ook slap geluld. Wat ben ik blij dat ik je heb ontmoet, online en ook offline. Dapper lief mens, het is nu tijd voor rust na al je harde werken!

Dag mooi mens

Je hebt ons jaren begeleid en was een soort lijm die alles bij elkaar hield. Ik zie hier diverse oud-dienders met wie ik hier ben "opgegroeid". Helaas kon ik nooit bij de meetings zijn. De organisatie van de eerste kan ik me nog goed herinneren. Als ik me niet vergis, heb ik zelfs met Sinilind gemaild omdat zij ook in het buitenland zat.

Lieve Boeb´s Little Girl, veel sterkte

Dankjewel lieve Boeb! We'll meet again.

Fély (voorheen Harmy)

Sancy

Sancy

14-11-2020 om 20:40

lieve Boeb

Ik heb geen woorden om te zeggen hoe onvoorstelbaar bevoorrecht ik ben dat je je laatste jaren mocht delen.

Ik ga ons ook missen.

💜

Kaatje Heksenvet

Kaatje Heksenvet

15-11-2020 om 14:08

dag lieve Boeb

Een verbintenis voor altijd, Ouder Online, Boeb en Kaatje Heksenvet.
Ook al gingen we meer en meer onze eigen weg.
Boeb was er voor mij bij, op mijn heftigste dieptepunten, als ik ten einde raad was en niet meer wist wat ik kon doen, nam zij resoluut de boel over. "Je drinkt nu een glas limonade, daarna haal je je man uit bed, en dan ga je naar het ziekenhuis. Vanaf daar regel je oppas voor de kinderen".
Als geen ander wist zij juist emotioneel te steunen door heel praktisch, en dus ook heel basaal, te handelen.

Ouders Online was ons leven, daar waren we onbeperkt sociaal vaardig, daar ontstonden hechte vriendschappen.
Haar acties voor mij en mijn gezin, zijn levensreddend geweest. (Nou ja, mijn man ging evengoed dood),maar wij konden verder, al was het struikelend en vol obstakels.
Mijn dankbarheid valt nooit in woorden uit te drukken, ergens nog altijd het gevoel dat ik daarin tekort geschoten ben.

De jaren gingen voorbij, ons contact werd minder, ik moest ook nieuwe wegen kiezen.
En toch volgde ik Boeb nog wel, af en toe contact.
Eigenlijk ook steeds bijna stiekem verbaasd dat ze "gewoon maar door kon", haar ziekte leek haar gewoon nooit de das om te doen, altijd kon ze een stapje verder.
Dat gaf een gevoel van dat zij in elk geval het eeuwige leven had.

En dat blijkt nu dus van niet. En dat is erg schrikken.
Maar ik kan terugkijken op veel prachtige en intense herinneringen, en op nare herinneringen die zij wat minder naar maakte. En op gezellige boel, op meetings, logeerpartijtje, en de chat.

Ik ben heel verdrietig nu. Heel erg verdrietig.

Dag Boeb,
en als er dan een OO-chillplek blijkt te zijn, geef je Bas dan een knuffel van mij? En een aai over de bol van Enzo en Vincent?

moemie

moemie

15-11-2020 om 19:03

Ach nee

Ik ben allang op dit forum. Onder meerdere namen gepost in de afgelopen jaren. Boeb was een “bekende” betrokken vrouw. Ik ben er stil van. Boeb heeft nu een naam voor me, dag lieve Annet, je dacht altijd aan een ander. Nu denken we allemaal met liefdevolle herinneringen aan jou.....

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

16-11-2020 om 00:32

Dag lieve Boeb

Wat fijn dat je nu geen pijn meer hebt.

Nu is het voor altijd AnneMWeg...

Liefs Hasse/wicht

Saar

Saar

16-11-2020 om 01:01

Wow

Ik word er stil van, van al deze reacties, en dat terwijl ik Boeb niet eens ken!
Op de een of andere manier nooit goed meegekregen, hoewel ik toch ook al lang hier mee lees en schrijf op forum. Maar blijkbaar in die tijd niet zo erg betrokken, want nergens ringt bij mij echt een bel.
Desondanks voelt alles erg warm en goed, dit draadje, Boeb, de betrokkenheid van anderen erbij, mooi!! Ik zou wel willen dat ik haar gekend had!

Tinus_p

Tinus_p

16-11-2020 om 09:34

te laat

Ik werd via Linkedin gewaarschuwd. Ik had Boeb al meer dan 10 jaar niet gesproken, na een heel intense periode. Nu kan het niet meer, nooit meer...

cobi

cobi

16-11-2020 om 13:46

Kaatje H en Tinus Stropop

Bij elke uitvaart tref je oude bekenden. En nu zie ik bij het uitzwaaien van Boeb ineens jullie ineens opduiken. Al was mijn betrokkenheid niet zo intens als die van sommige andere, de herinneringen aan de onderlinge betrokkenheid in de bijzondere beginjaren van OOL zijn me dierbaar.. Zo bijzonder om jullie namen hier weer te zien.

Pennestreek

Pennestreek

16-11-2020 om 14:06

Oude bekenden

Fijn om al die bekende namen weer te zien, krijg er een warm weemoedig gevoel van. Blij om ook Kaatje en Sarcas en Boromir weer voorbij te zien komen.

Ik denk daar wel eens aan, we zijn hier met zijn allen (nou ja, bijna allemaal dus) zo anoniem dat het hier niet bekend wordt als een van ons overlijdt. Toch raar, dat een plek waar je al zo lang 'rondloopt' en waar je zoveel mensen al zo lang kent, dat toch niet zal horen. Weg is dan ook echt weg.

Maar Annet was door haar persoonlijkheid verre van anoniem. Niet bang om persoonlijk contact te onderhouden met velen van ons. En dus voor velen van ons een verlies. Dat kan dus ook zonder elkaar ooit gezien te hebben. Ik heb nog mailtjes van haar uit de tijd van Kaatje. Die gooi ik nu dus echt niet meer weg...

Klaartje

Klaartje

19-11-2020 om 22:55

verdrietig

om dit te lezen. Ook ik heb nooit beseft dat Anne en Boeb dezelfde persoon was. Veel sterkte voor iedereen die bij haar betrokken was.

Tango

Tango

20-11-2020 om 00:16

Sterkte!

Voor iedereen die deze geweldige lieve vrouw moet missen...

Marian

Marian

07-12-2020 om 14:58

Lang geleden

Geen idee waarom ik zojuist ineens aan Annet moest denken. Als voormalig Forumbeheerder - alweer lang geleden - kende ik ook haar achternaam, dus ik googel haar naam en zie ineens dat ze overleden is, nog geen maand geleden. Ik zie zoveel reacties met namen die me erg bekend voorkomen, het lijkt wel een reünie, zoals je vaak meemaakt bij een overlijden.

Jarenlang heb ik geen contact met Annet gehad, maar ik herinner me nog goed dat ze me benaderde om beheerder te worden en hoe ze me bij die taak ondersteunde als ik af en toe niet goed wist hoe te reageren.

Veel sterkte voor iedereen die haar moet missen. Een bijzonder mens, dat was ze.

Marian

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.