Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Eiceldonor gezocht

bericht met toestemming geplaatst

Hierbij willen wij een hartekreet slaken. Hopelijk leest een hele lieve vrouw dit bericht en kan ons helpen.

Mijn hele leven lang heb ik al graag kinderen willen hebben. Ik kwam de man van mijn leven echter pas ´laat´ tegen. Renzo wilde ook altijd graag een kindje, maar kwam ook niet eerder de ware tegen. Wij zijn nu 45 en 42 jaar.

Vijf jaar geleden besloten we om voor onze kinderwens te gaan. Natuurlijk wisten we in ons achterhoofd, dat het gezien mijn leeftijd niet zo gemakkelijk zou gaan. Maar we hebben lang hoop gekoesterd. We zijn gezonder gaan leven, meer gaan sporten, ik liet acupunctuur doen.

Uiteindelijk zijn we in de medische molen terecht gekomen. De onderzoeken lieten geen belemmeringen zien voor het ontstaan van een zwangerschap. Het zaad is van uitstekende kwaliteit.

Toen we uiteindelijk met behandeling zouden beginnen, kwamen we niet in aanmerking voor IVF. Vanwege mijn leeftijd, een te hoog FSH-gehalte, en te weinig aanwezige follikels. We hebben negen IUI-behandelingen in combinatie met hormonen gehad. Jammer genoeg is er geen zwangerschap uit ontstaan.

Gezien mijn leeftijd en het feit dat we het al zo lang geprobeerd hebben, denkt de dokter dat eiceldonatie voor ons de enige optie is om zwanger te raken. Over dit voorstel hebben we enige tijd nagedacht en we willen graag deze weg inslaan.

Omdat wij in onze familie en kennissenkring niemand kennen die eiceldonor zou willen / kunnen zijn, plaatsen wij hier een oproep. Uiteraard staat er een ruime onkostenvergoeding tegenover. De eiceldonatie zal in UZ-Gent plaatsvinden.

Jij
De voorwaarden die het ziekenhuis stelt om eiceldonor te kunnen zijn:
- leeftijd tussen 25 - 35 jaar
- voltooid gezin hebben
- goede gezondheid

Wat wordt jou verder van jou verwacht
- gesprek met de psycholoog
- hormonen spuiten ter stimulatie van de eicellen
- echo´s laten maken
- punctie ondergaan waarbij de eicellen gepuncteerd worden

De volgende websites geven uitgebreide informatie over eiceldonatie:
http://www.brusselsivf.be/default.aspx?ref=AFAEAC&lang=NL
http://www.freya.nl/

We zoeken dus naar een engel, die tijd heeft om dit traject in te gaan met ons en de bereidheid heeft om hormonen te gaan slikken, echo´s te laten maken en de punctie te laten verrichten. Ben jij die engel, stuur dan alsjeblieft een berichtje naar [email protected]

Groet van Eva en Renzo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reactie

Is dit een werkelijke oproep forum-beheer of is e.e.a. bedoeld om reacties te ontlokken of het draagvlak te peilen voor de nieuwe OOL-rubriek 'baby gevraagd /gezocht'? Sowieso vind ik dat OOL geen platform moet worden voor dit soort oproepen. Recentelijke nieuwsberichten hebben toch wel bewezen dat de scheidslijn tussen kinderhandel en oproepen van zogenaamde wanhopige wensouders op het internet heel dun is.
Wanneer waar, dan zijn de personen in kwestie door de natuur en de wetenschap er al op gewezen dat een zwangerschap niet tot de mogelijkheden behoort en zijn alle verdere legale wegen hen bekend. Wanneer er geen reacties komen op eiceldonatie of e.e.a. resulteert niet in een zwangerschap, zullen deze man en vrouw dan uit zelfopgelegde 'wanhoop' overgaan tot illegale adoptie of commercieel draagmoederschap via een ander forum of misschien wel dít forum? Waar trekt OOL de ethische scheidslijn tussen wat wel en niet aangeboden/gevraagd mag worden op dit forum en in hoeverre voelt zij zich verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen van deze oproepen ? Het gaat hier tenslotte wel om mogelijk een nieuw mensenleven en niet om een nestje kittens. Wanneer OOL dit een gerechtvaardige oproep vindt dan kan de rubriek 'donororganen gevraagd/ gezocht' wat mij betreft ook in de maak ( liever nog zelfs ). OOL klaar voor de toekomst: "hier vindt u alles wat te maken heeft met ouderschap en kinderen, u kunt hier zelfs kinderen kopen met eventueel vervangende onderdelen !" En in de rubriek 'pubertijd' kunnen kinderen vragen om nieuwe ouders die hen wél begrijpen Waar staat OOL hierin en waar ligt de grens ?

Zeikerd

natasja,
wat ben jij een zeikerd zeg. zo eentje die overal iets over wil zeggen,bah.
kinderhandel? daar gaat dit helemaal niet over. Dit zijn wanhopige mensen die heel graag een eigen kindje willen.

Ik ben zelf eiceldonor geweest en je moest eens weten wat een verdriet er schuilgaat bij dit soort oproepjes.

wie ben jij om hier nou weer over te gaan lopen zeiken. staat het je niet aan? dan reageer je niet, verdwijnt het draadje vanzelf.

moet je niet stofzuigen ofzo?

Leonhard

Leonhard

18-12-2008 om 15:27

Annemir

Ik heb liever te maken met een metadiscussie dan met de subtiliteiten van jouw posting. Ik geloof namelijk niet dat het aan jou is te bepalen wie er in een forum wat mag zeggen. Of wat die naar jou idee beter met zijn/haar tijd zou moeten doen.

De toon maakt de muziek...

Geen betere toon

hoi,
er is geen betere toon om te reageren op dit soort mensen.

einde discussie wat mij betreft

Ellen

Ellen

18-12-2008 om 17:23

Annemieke

Ik ben zo maar een meelezer, ik reageer bijna nooit, maar:

Wat een belachelijke reactie naar natasja toe. Moet je
niet stofzuigen of zo.... Lijkt wel of er een heleboel frustraties van jou omhoog komen.
Erg denigrerend.

Excuses lijken me op zijn plaats..

Tirza G.

Tirza G.

18-12-2008 om 18:41

Annemir

Je bent wel érg op de huishoudelijke toer vandaag als iets je niet aanstaat. Gewoonlijk heb je wat betere argumenten dan dit "bashing".

Tirza

Christa.A

Christa.A

18-12-2008 om 19:10

Nou nou

Hebben jullie de reactie van Natasj@ wel gelezen? Ook niet echt vriendelijk hoor. En om dan maar meteen Annemir te gaan 'bashen' vind ik dan ook weer niet aardig van jullie
En nu on topic, Ik zou willen dat ik je kon helpen Eva. Ben helaas te oud om te doneren. Ben bijna 40.
Christa

Jose van Polanen

Jose van Polanen

18-12-2008 om 21:02

Sterkte

gewenst met deze procedure. Ik ben veel te oud, maar ik hoop dat het lukt om iemand te vinden!!
groet,

Nou...

nou weet je..je hebt wel gelijk. het irriteert me vaker mateloos dat mensen zulke reakties plaatsen als natasja. andere mensen of postings afzeiken. staat het onderwerp je niet aan, dan reageer je maar niet. er zijn er bij die altijd maar hun zeikende riedeltje af moeten steken als iemand iets post. dus...tijd over? ga toch stofzuigen!

dus..geen excuus naar natasja hoor, ze heeft het verdient. hoeveel verdriet heeft eva wel niet?

Estland

Eiceldonors vinden in deze streken is heel moeilijk. Om die reden is familie van mij uitgeweken naar Estland, waar de hele procedure van eitjes vinden, plaatsen en herhalen van behandelingen veel gemakkelijker ging (en ook minder kostte trouwens).

Bastet

Bastet

19-12-2008 om 07:32

E-v-a

Ik ben 42,ik kan je niet helpen,ik hoop dat je je engel zult vinden en wens je mooie heestdagen toe en natuurlijk een lief kleintje.
Groetjes,Bastet

Moeder via ecd

Net als Eva ben ook ik mijn ware liefde pas laat tegengekom. Ik heb lange periodes als vrijgezel gekend domweg omdat ik niemand tegenkwam bij wie het WEDERZIJDS klikte. Mijn kinderwens was al veel langer aanwezig maar ik wilde kinderen met de juiste man én vader! Die juiste man kwam ik tegen toen ik 39 was. Gelukkig werd ik wel zwanger en helaas eindigde al mijn zwangerschappen in miskramen. De grootste kans om wel een doorgaande zwangerschap te krijgen was eiceldonatie! Een lieve vriendin had al vaker aangeboden om mijn donor te willen zijn en uiteindelijk heb ik haar aanbod bij de zoveelste miskraam aangenomen.
We hebben nu een prachtzoon en zijn apetrots op hem. De dankbaarheid die ik voel naar mijn vriendin toe is met geen woorden uit te drukken. Als zij niet zo edelmoedig was geweest om een IVF behandeling voor ons te ondergaan, dan waren wij nu ongewenst kinderloos.

Eiceldonatie is net zoals zaaddonatie een legale behandelmethode in Nederland! Via de mailinglijst van patiëntenvereniging Freya kan je een oproepje plaatsen voor een donor en er is ook een mailinglijst waar donoren zich kunnen aanmelden.

Niet alleen "oudere" wensmoeders hebben een eiceldonor nodig. Er zijn heel veel jonge vrouwen die door afwijkingen aan de eierstokken of het ontbreken daarvan of vervroegde overgang aangewezen zijn op eiceldonatie.

Voordat je dit traject van behandelen mag starten worden zowel wensouders als donor grondig gescreend op allerlei zaken: psychologische gesteldheid, motivatie, ziektes, commercieel belang, toekomst enz.

Eva, ik wens je alle geluk van de wereld en ik hoop dat je een lieverd vind die het zonde vindt om haar eitjes iedere maand door de WC te spoelen en er jullie gelukkig mee wilt maken.

Liefs Cass (46, moeder van Pepijn)

Anoniem? dirksmama

Hoi,
dirksmama het "nadeel" van dat soort landen is dat het vaak anoniem gebeurt. vooral studenten worden goed betaald hiervoor, zonder dat ze zelf kinderen hebben.
ben ik het absoluut niet mee eens. het zou maar eens kunnen dat ze door een infectie onvruchtbaar worden. studentes hebben misschien nog helemaal niet nagedacht over hun eigen kinderwens maar gaan voor het geld.

daarbij zal het kind nooit te weten komen waar het vandaan komt en dat kan psychisch heel schadelijk zijn.
dat is ook de reden waarom het in nederland zo moeilijk is, het mag niet meer anoniem.

Mamasan

Mamasan

19-12-2008 om 14:02

Leeftijd

Ik vroeg me eerlijk gezegd ook af of het een serieus bedoelde oproep was. Helemaal gezien de discussie hierboven over een 70-jarige moeder. Mijn eieren kan ik hier helaas ook niet meer kwijt. Ze doen het nog prima, maar volgens de regeltjes zijn ze te oud.

Ik zag

laatst in het freya magazine geloof ik een berichtje van iemand die zich aanbood. Misschien moet je daar ook een oproepje plaatsen, het blad verschijnt een paar keer per jaar en ze hebben een website.

E-v-a

E-v-a

19-12-2008 om 23:13 Topicstarter

Zoektocht

Voor de fijne reacties: bedankt lieve mensen.

Het is inderdaad zo dat dit een serieuze oproep is. En dat er veel hartezeer schuil gaat achter mijn woorden. Wij zijn zo ontzettend verdrietig dat we kinderloos zijn.

Wat betreft landen om anonieme eiceldonatie te ondergaan: dat kan in heel veel landen in Europa, van Tsjechie tot Spanje, van Rusland tot Griekenland. En dan kan er weleens een student doneren, maar ook andere vrouwen vinden het in die landen een gewonere zaak om eicellen te doneren. Waarom wel bloed doneren of evt. ooit je nieren maar niet je eicellen, die je maandelijks door de wc spoelt?

Wij willen graag dichtbij huis blijven voor eiceldonatie omdat dit natuurlijk veel voordelen heeft. Dan hoef je niet voor elke echo op een vliegtuig te stappen bij wijze van spreken. Financieel is het voor ons onhaalbaar om bv naar Spanje te gaan, het eiceldonatie land bij uitstek. Daar gaan veel vrouwen van de Freya mail lijst heen.

We zoeken dus heel hard naar een engel, die tijd heeft om dit traject in te gaan met ons. Ben jij die engel, stuur dan alsjeblieft een berichtje naar [email protected]

Groet van Eva en Renzo

Rafelkap

Rafelkap

20-12-2008 om 19:45

Sterkte

Zelf ben ik te oud, maar zou het moeilijk vinden, het idee dat een "half kind" van me in een ander gezin opgroeit. Ik denk dat ik het zelf niet zou kunnen. Maar daar hebben jullie natuurlijk niets aan!
Ik hoop dat jullie wens uitkomt. Het lijkt met allemaal zo verdrietig! Sterkte!

liefs van rafelkap

Niet anoniem

Nee, het was niet volledig anoniem, kind kan later donor achterhalen. Gezien de leeftijd (49) kwam moeder nergens anders in aanmerking voor behandeling, maar alles verliep in Estland goed en vlot.

Verhaal van donor

Een verhaal van wensmoeder EN donor:
http://tlg-special.nf-online.nl/tlg-vrouw/20081129/magazine.php

Donor worden doe je niet zomaar. Niet van bloed, niet van je organen en ook niet van je eicellen!
Als je eraan twijfelt over het hoe nu en...wat later?: maak eens een afspraak met een maatschappelijk werkster in een fertiliteitskliniek of stuur ze een mail met je vragen.

Groetjes Cass

E-v-a

E-v-a

23-12-2008 om 23:37 Topicstarter

Dirksmama

Fijn dat je familie in Estland goed geholpen is.

Succes

Ik hoop dat het jullie dichter bij huis lukt!

E-v-a

E-v-a

24-12-2008 om 10:48 Topicstarter

Zoektocht

Het zou inderdaad geweldig zijn als we een eiceldonor zouden vinden.

Up....om nog even onder de aandacht te brengen.

Cass

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.