Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:28

Groot gezin deel zoveel

Hier maar verder


Fransien

Fransien

14-06-2013 om 12:05

Hier

Ik heb te horen gekregen dat ik mijn proefperiode door ben, ik heb definitief een andere baan, ben erg blij.

neteret mut

neteret mut

14-06-2013 om 15:21

Euh fransien

we weten helemaal nog niet of ze door zijn, ze zitten nog middenin de examens. Rapporten krijgen ze hier in 2 soorten, dagelijks werk en examens. Die dagelijks werk waren redelijk tot goed ( verschillend per kind) Maar die examens zijn naar verhouding veel belangrijker en daarvan komen de uitslagen pas na 25 juni, ook weer verschillend per school.
Fijn dat je de proefperiode door bent en mag blijven, geeft meer rust.

jessica 5

jessica 5

15-06-2013 om 22:03

Fransien

Wat fijn dat je de proefperiode door bent gekomen, geeft tenminste weer wat zekerheid. Heb je een jaarcontract gekregen?.

jessica 5

jessica 5

15-06-2013 om 22:08

Hier

Vrijdag kreeg ik via de post gelukkig toch nog een jaar contract toegestuurd. Ik mag tot 1 juni volgend jaar blijven. Ik ben echt blij!.
Kreeg onverwachts vrij dit weekend, stonden met een te veel en hadden te weinig cliënten voor ons drieën. Kwam goed uit, voel me nog steeds niet zo lekker en die voet doet ook nog steeds pijn.

Neteret mut

Oef die heg helemaal handmatig knippen. Wat een werk, petje af hoor voor jou. Maar wat een pokken werk.
Wij hadden eerst tussen de buren een beukenhaag staan (10 meter). Ben erg blij dat we daar van af zijn. In het najaar veel blad en daarna in het voorjaar weer. Wij knipten dat ding dan elektrisch.
Wij hebben nu een schutting ertussen. En die blijft ook erg mooi. Goed hout. Succes met dit werk hoor.
Gr Rymcke

Rapport neteret mut

Gelukkig voldoendes, maar lijkt mij wel erg lastig de hele tijd dat gereken. Waarom niet gewoon één systeem en dan meteen kunnen zien voldoende of niet.
Hoop dat de rest ook allemaal over is bij jullie.
Gr Rymcke

Jessica

Auwa jouw voet.
Hoe heb je dat gedaan een glassplinter.
Gaat het nu al beter ?
Heelt de voet goed.
Fijn joh dat je lekker een jaarcontract hebt !
Toch een pak van je hart toch.
Gr Rymcke

Fransien

Jaaaa goed nieuws dat je door de proefperiode heen bent. Super hoor.
Gr Rymcke

Enne hier

Oeps (bloos) druk druk vergeet ik helemaal hier een berichtje te zetten.
Onze zoon is .......

GESLAAGD ......

Oooo ben zooo gelukkig hè.
Zat ongelooflijk in spanning. Moest nl. werken. woensdag 15.10 uur belde hij. JAAAAAA
Hij had mazzel, hij had geen economie in zijn pakket dus kreeg hij woensdag de uitslag.
Met economie kregen door dat gedoe in Rotterdam pas donderdag de uitslag.
Hij schrok wel van de punten maar heeft 1 x 5, 4 x 6 en 2 x 7.
Heeft de examens niet zo goed gemaakt als hij zelf dacht. Engels mocht hij bijv. een 5.1 halen voor een 6 maar haalde tot zijn grote schrik maar een 4,8 ! Maar hij wilt geen her doen.
Nu afwachten op de papieren van de vervolgopleiding. MBO dierenverzorging.
Gr Rymcke

En verder

Ikke druk druk, want ze willen mij nu overal voor hebben. Inval zus, inval zo. Ja allemaal nog in juni hoor. In de zomervakantie ligt mijn binnenzwembad plat. Dus heb ik dan alleen het buitenbad. Dus of 24 (3 dagen) of 32 uur (4 dagen). Nu werk ik eigenlijk elke dag. Maar meestal maar 2 of 3 uurtjes. Dus overdag vrij en dan half 4 tot 6.
Deze week en volgende week 4 dagen buitenbad a 6 uur en met de uren van het binnenbad erbij is dat gemiddeld 30 a 32 uur.
Ach kids kunnen steeds mee naar buitenbad als ze zin hebben en de uurtjes van het binnenbad zijn gewoon leuk leuk.
Mag nu ook bij de aqua sporten steeds uithelpen. Volg hiervoor ook de kwartaal trainingen. En leek ze in het buitenbad ook zooo leuk dat ik daar een aantal fiftyfit lessen mag verzorgen. Dus ik helemaal blij.
Dus druk aan het werk. Helemaal mijn ding.
Zal wel in september vies tegenvallen als ik weer moet gaan uitstaan als brandwacht. Maar één coördinator belde mij al van de week dat hij mij mistte. Haha kom niet hoor. Maar in september ws. Dan zou hij wel zorgen dat ik daar ingezet zou worden. Dus voor september alvast achter de hand.
Was trouwens wel lachen. Wij hadden afgelopen zondag het personeelsfeestje van het binnenbad. Aan het einde vroegen ze wie het feest de volgende keer wilde doen. Hmmmm iedereen wees naar mij. Die 'nieuwelingen' moesten het doen. (ik en onze manager). Ja hallo, riep ik, mijn contract loopt in maart af. Dus moet ik eerst verlenning krijgen. O riepen ze, bij deze. Jij organiseert het feest dus. Hahahaha.
Gr Rymcke

Klein berichtje

Hoi hoi,
Het grote gezinsleven is hier heerlijk. Leuke kids, ontwikkelt zich allemaal goed. Oudste van mij bijna groep 8 klaar. Had haar Cito verknald, maar dankzij juf die haar een NIO afnam gaat ze naar school van keuze. Jongste is na de kerst van school veranderd ivm pesten.
Zelf ben ik begin van april zo suf geweest het laatste treetje te missen van ons oude huis... enkel gebroken. Tjeu wat ben je dan inmobiel zeg. blegh. Eindelijk, 13 mei het gips eraf...Kaboem trombose gekregen. Nu hobbel ik weer wat rond, heeft manlief longontsteking.... Maar echt... dankzij de kinderen gaat het hier lekker. Ze helpen overal mee. we boffen en genieten! Maar dit was de reden van mijn afwezigheid. Door het bankliggen met gebroken been, ben ik opeens ernstig Ipad/e-readerverslaafd en laat me alleen nog zien op facebook. Jullie dus zwaar verwaarloosd. Sorry.
groetjes, Corine

Corine

Oef auwa enkel gebroken.
Maar heb jij dan geen trombose spuitjes gekregen voor Trombose ? Vorig jaar onze tweede (16 toen) wel toen hij zijn enkel brak. Lijkt mij niet fijn.
Gelukkig gaat het met de kids wel allemaal goed.
Fijn om te horen allemaal. We hadden je al gemist.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

17-06-2013 om 17:49

Neteret mut

Wat een gedoe dat je pas zo laat weet of je doorgaat of blijft zitten. Sterkte dan volgende week met de uitslagen.

Fransien

Fransien

17-06-2013 om 17:52

Jessica

Sterkte nog steeds met je voet, het is echt niet leuk, zo'n diepe snee...
Fijn ook dat je een jaarcontract hebt, geeft een stuk rust. Ik heb zelf geen jaarcontract maar een vast contract. Voor mijn vorige plek was een ontslagvergunning aangevraagd maar bij ons in het bedrijf krijg je dan de mogelijkheid om bij een andere afdeling waar personeelsgebrek is te kijken of je geschikt bent voor die positie. En dat bleek ik, dus ik word niet ontslagen (en ben wel blij).

Fransien

Fransien

17-06-2013 om 17:54

Rymcke

Joepie, geslaagd! Overigens vraagt er niemand later naar je cijfers, dus een her voor de cijfers zou ik niet snel doen. Ik hoop dat de papieren voor het MBO snel binnenkomen, heeft hij dat voor de zomer netjes afgerond.

Fransien

Fransien

17-06-2013 om 17:56

Corine

Balen van je enkel, maar wat fijn dat iedereen zich zo goed ontwikkelt. Jammer dat je jongste van school moest wisselen ivm pesten, je gunt zo'n kind een goede start in een fijne klas. Gaat het nu wel goed met hem?
Sterkte met je man, longontsteking is geen pretje!

Fransien

Fransien

17-06-2013 om 18:07

Hier

Hier alle eindejaars/seizoensuitvoeringen en -feesten en -activiteiten, pffft. Corine zal er van mee kunnen praten. Gisteren heeft jongste dochter haar viool-uitvoering gehad op de open dag van de muziekschool, was erg leuk. Er was ook een orkestworkshop voor iedereen die zijn instrument meegenomen had, stonden ze ook vooraan voor in de rij, ze konden het best en ze willen nu dat ik vanalles voor ze ga orkestreren, oef, moet ik wel even mijn muziektheorie ophalen...
Komend weekend mag oudste dochter afzwemmen voor snorkelen III, oudste zoon mag proefzwemmen voor zijn A (en nou maar hopen dat hij eens goed! naar de instructies luistert, die bananen in zijn oren moeten er echt eens uit).
De week daarna 2 muziekuitvoeringen en dus afzwemmen (hopelijk) en zomerfeest van school. Zomerfeest van de sportverenigingen laten we lekker gaan, en van de BSO vind ik het helemaal onzin.
Vorige week hebben we wel een onhandige tegenslag gehad, oudste dochter had een langdurige astma-aanval en mocht naar het ziekenhuis. Gelukkig mocht ze vlot weer mee terug en was het bij lange na niet zo erg als die van jongste dochter (afgelopen winter weekje IC) maar toch, het komt dan allemaal weer terug, ook bij oudste dochter.

neteret mut

neteret mut

18-06-2013 om 00:29

Gedoe

net 2 knopen aangezet op colbertjasjes. De tweeling heeft morgen een mondeling nederlands en moeten er dan netjes uitzien, op donderdag en vrijdag hebben ze hun presentatie van hun eindwerk, ook dan extra netjes. Maandag of dinsdag kan er gebeld worden als ze niet geslaagd zijn en dan is het dinsdag de diplomauitreiking. De uitslag komt steeds dichterbij. Oudste vd tweeling gaat vrijdag eerst maar eens met een stel vrienden naar een muziekfestival, in Frankrijk. Hij komt op maandag weer terug, nog net op tijd om iets bij te komen en weer netjes te worden.
Oudste heeft morgen zijn laatste examen, jongste woensdag, de meiden vrijdag. De examenperiode zit er bijna op. Uiterlijk 28 juni weten van alle middelbare school kinderen hoe het dit jaar afgelopen is.

Fransien

Fransien

21-06-2013 om 15:30

Neteret mut

Hoe is het afgelopen met de mondelingen en presentaties? Zijn de laatste examens goed gegaan? Nog even en je hebt de uitslagen...

neteret mut

neteret mut

21-06-2013 om 19:38

Fransien

het is nog afwachten, behalve voor tweede en dat is een sneu verhaal. Al een paar weken geleden kwam de uitnodiging voor de diploma uitreiking. Van te voren handtekening zetten, onder voorbehoud. Blijkt dat ze hem op zijn gsm hebben proberen te bereiken dat hij niet geslaagd is voor 1 onderdeel en dus geen diploma kan krijgen en of hij vanmiddag maar langs kon komen om erover te praten. Heeft hij niet gehoord, was dus niet gegaan, wel kwam hij daar vanavond en kon dus weer vertrekken zonder diploma. Nu eerst maar eens de gemiste voicemail afluisteren. Niet leuk dit, gelukkig was mijn man met hem mee.

neteret mut

Och wat vervelend. Dat ze dat via mobiel kind doen. Hier doen ze dat normaal niet via kind maar via ouders. Arme zoon.
En nu, krijgt hij daar nog herkansing voor of moet dan een heel jaar over ?
Gr Rymcke

neteret mut

neteret mut

22-06-2013 om 10:45

Zoon

moet gaat maandag eens naar de school om meer te weten te komen. Tja het is tweede kans/ volwassenen onderwijs, ws zit daar de clou dat ze niet de ouders (of vaste lijn)hebben geprobeerd. Maar waarom alleen 1 voicemail en niet nog eens toen bleek dat hij 's middags ook niet was gekomen bij de bespreking. Zoals hij nu denkt gaat het om 1 vak, herkansingen kennen ze hier niet en bovendien had hij helemaal geen examens maar was het een permanent inleveren van taken. Een vak waarvoor hij, denkt hijzelf, alle taken heeft afgegeven en geen opmerkingen/ aanmerkingen heeft gehad. Hij dacht dus dat het voldoende was. Het is een vak dat hier op deze school alleen in het voorjaar gegeven wordt, mogelijk dat hij ervoor naar een andere stad kan in de herfst, dan zou hij in december of januari klaar zijn (een paar andere vakken die hij nog moet geven ze hier alleen in de herfst). Wij wisten wel dat het alleen om een deeldiploma ging, de meer algemene vakken. Planning was dus al dat hij rond de jaarwisseling pas volledig klaar zou zijn. Mogelijk weten we maandag meer.

neteret mut

neteret mut

22-06-2013 om 10:53

Rustig in huis

afgelopen nacht waren er maar 2 kinderen thuis. Dochters zijn bij vriendin/vriend, 2 zonen zijn bij hun vriendin en 1 zoon zit op een heavy metal festival in Frankrijk (hellfest), die komt pas maandag thuis terwijl oudste zoon over een paar weken weer thuis komt. Plannen om daarna een aantal weken thuis te zijn (studeren herexamens hogeschool) en dan een appartementje te vinden samen met zijn vriendin. We wachten af.

jessica 5

jessica 5

22-06-2013 om 22:43

Rymcke

Gefeliciteerd met het behalen van het diploma van je zoon. Is hij dan nog niet aangenomen op die opleiding ?.
Goed bezig met je werk, al werkt het weer nu niet echt mee.

jessica 5

jessica 5

22-06-2013 om 22:45

Corine

Leuk om weer wat van je te lezen.
Wat een pech met die enkel en ook nog trombose krijgen!.

jessica 5

jessica 5

22-06-2013 om 22:57

Fransien

Nou dat heb je dan mooi voor elkaar een vast contract.
En hoe is het gegaan met het zwemmen?.
Ach wat naar voor jullie dochter. Hier ook weer flink aan de pufjes, komt door het weer. Gewoon niet stoppen met die onderhouds- dosis. Hier puffen ze extra fentolin.

jessica 5

jessica 5

22-06-2013 om 23:02

Neteret mut

Wat vreselijk balen voor je zoon.
Nou lekker rustig in huis dus. Geniet er maar van.

jessica 5

jessica 5

22-06-2013 om 23:22

Hier

Drukke week gehad met werken en scholing.
Ben van die bronchitis wel weer aardig opgeknapt. Met die voet ging het niet goed, er is donderdag nog een stukje glas uitgehaald. Voelt nog steeds niet lekker die plek. Ik hoop dat de h.a er nu alles heeft uitgehaald.
Oudste heeft nu ook een opleiding (Information security management)gevonden waar hij hoop ik in september mee kan starten. Nu nog voor beiden de studiefinanciering e.d aanvragen.
Zoon 16 heeft volgende week zijn SE week. Hoop dat dit goed gaat. Drie keer een mondeling (Ne, Eng en Dui) dus daar kan hij mooi zijn punten mee pakken. Ik zal blij zijn als hij over gaat.
Jongsten een mooi verslag (hier geen cijfers op de Montessori, wel krijgen we nog een cito uitslag) volgende week ouder gesprek. Ik ben benieuwd hoe de leerkracht het heeft ervaren een tweeling in de klas. Volgende week met dochter naar de info avond voor haar nieuwe opleiding (bloemsierkunst). Ze heeft al een mooie laptop gekregen voor school van ons, stageplek heeft ze al geregeld. Dus ze kan lekker beginnen in september, ze heeft er zin in.
Ik ga morgen even lekker naar mijn zus en naar mijn moeder, waar het gelukkig erg goed mee gaat.

Fransien

Fransien

23-06-2013 om 21:49

Neteret

Wat balen voor je zoon, als enige geen diploma op een uitreiking...
Sterkte en ik hoop dat hij hem komende herfst opnieuw kan proberen te halen.

Fransien

Fransien

23-06-2013 om 21:52

Jessica

Wat balen van je voet, nog zo'n keer gesnij... Hopelijk hebben ze nu wel alles eruit kunnen krijgen.
Fijn dat je kinderen het nu gewoon lekker doen, da's toch een hele zorg minder. Fijn ook dat je moeder zo'n stuk opgeknapt is, wat is ze afgelopen jaar aan het kwakkelen geweest. Nou hopen dat ze zo goed blijft, en dat jij ook gewoon even lekker gezond blijft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.