Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tinus_p

Tinus_p

18-11-2020 om 12:04

Hoe is het hier tegenwoordig?

Nu ik hier na pakweg 12 jaar weer eens ben: Hoe is het hier tegenwoordig? Zijn er nog veteranen van toen of zelfs van voor het jaar 2000? Of wordt het een beetje 'opa vertelt' (Nouja, ik mag dat zeggen)?


Pelle

Pelle

18-11-2020 om 12:13

Sorry

ik ben van maart 2001

Pirata

Pirata

18-11-2020 om 12:15

Jawel

Jawel, ik heb eens achter jou aangehobbeld door Amersfoort... Maar onder een andere naam.

Pennestreek

Pennestreek

18-11-2020 om 12:33

Hee hallo zeg, welcome back!

Hier een oudgediende, januari 2000, of misschien zelfs al van tijdens de zwangerschap. Toen er nog mensen onder hun eigen naam schreven, zoals jij . Jij zal me kennen als Engeltje.
Hoe het hier tegenwoordig is? Voornamelijk nog als toen. Zoveel mensen, zoveel meningen. Alleen hadden we toen meer lol volgens mij, en meer saamhorigheid. Zoals met de Heksenvetjes en de feuilletons.
Er lopen nog best wat veteranen rond. En het zal je deugd doen te horen dat je hier nog regelmatig geciteerd wordt: assumption...

Knurf

Knurf

18-11-2020 om 12:40

December 2001

Ik begon volgens mij in het zwangerschapsdraadje van december 2001, en ging na de eerste echo naar januari 2002.

Het is toch wat anders dan toen. Minder saamhorigheid, misschien?
In de periode vlak voor en rond mijn scheiding heb ik veel steun gehad hier. Ik weet niet of mensen die nu in scheiding liggen, dezelfde steun ervaren.

Toch kijk ik hier nog regelmatig, en af en toe post ik wat.

Flavia

Flavia

18-11-2020 om 13:00

Zeker

Alleen onder een andere naam.
Via een ander forum zijn we volgens mij nog eens naar een film geweest en daarna een burger gehapt.
Dat forum ben ik in geen jaren meer geweest maar hier wel.

De 'assumtion....' is een gevleugelde uitspraak geworden op het werk.
De 'huh, wat zegt de huisarts ervan?' Komt wat minder vaak voor.

hé, wat grappig

Welkom terug! Waar zat je?

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-11-2020 om 13:32

Heu Tinus

Wat leuk jou hier te zien.
Ben ik ook benieuwd naar, waar zat je?

Jazeker!

Ik kom hier nu 22 jaar. Deze nickname hen ik nog niet zo lang, bij elke nieuwe levensfase past een nieuwe Nick. We kennen elkaar van 2 fora en ik was er ook bij in Amersfoort 😉

Ook sinds 2000

Ik denk terug aan Enzo, Silones knoflookkip, controverse postings van Toosje, wijze woorden van M Lavell, mijn eigen ziekte en scheiding, recept saucijzenbroodjes (met soezendeeg) en nog veel meer....

Ik heb jaren niet meer gekeken tot een paar jaar geleden. Toen merkte ik dat ik automatisch zocht naar een "like button" zoals bij Facebook of Instagram.

Zonnehoed

Zonnehoed

18-11-2020 om 14:59

Ook

Hier sinds 2005. Tijdje er tussenuit geweest maar toch wel leuk om weer mee te doen. Vroeger was het voor mijn gevoel wel drukker en (her)kenden we elkaar beter, maar dat kan ook komen doordat ik de Nicks niet meer herken.

bieb63

bieb63

18-11-2020 om 15:02

Welkom weer

Ik 'zit' hier al sinds 1999........ Toen nog onder m'n eigen naam (hoe dom ), maar niet lang daarna onder deze naam.

Misdreavus

Misdreavus

18-11-2020 om 15:21

eind 2000

Ik ben hier sinds november 2000, toen ik net zwanger was van mijn oudste. Onder mijn volledige echte voor- en achternaam. Op het moment er een krantenartikel verscheen over het huishouden, waarbij er duidelijk inspiratie gehaald was uit een recent draadje hier en ik ook nog werd geciteerd en bij naam genoemd werd, werd het tijd voor een nick name.

Ik vind het niet meer hetzelfde als vroeger. Toen was er volgens mij meer gezelligheid, samen Mysteriaxen, de feuilletons, kletsdraadjes, spelletjes op het forum.
Ook herkende ik toen meer mensen en we wisten meer van elkaar. Natuurlijk begrijpelijk dat iedereen voorzichtiger is geworden, maar daardoor ken je elkaar hier ook minder goed en dat zal vast ten koste gaan van de saamhorigheid.

grappig

Ik ben hier ook sinds 2001 of zo, maar in begin veel meer een meelezer. Ik lees hiervoor allemaal mensen die er ook al lang zijn maar geen enkele nick doet een lichtje branden onder welke naam/nick jullie eerder schreven (behalve Flavia trouwens)
Er is relatief weinig nieuwe aanwas, groot aantal van ons is inmiddels wel wat klaar met opvoeden of heeft nog de laatste jaren ervan. Dat betekent dat aantal "hot topics" van vroeger stilliggen (borstvoeding, kort of lang kleuteren, werkende moeders met jonge kinderen wel of niet ok etc)
Ik ken tinus-p wel van forum maar niet van een meeting. De eerste meeting waar ik was was wel in Amersfoort (volgens mij georganiseerd door Flavia) maar er was er waarschijnlijk ook een ervoor

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-11-2020 om 16:00

Hmm

Ik kan me Amersfoort niet herinneren, wel Almere (de eerste?) en nog een die door volgens mij Dendy georganiseerd werd in een klein dorpje. Daar was Tinus ook en zaten we allemaal in een kring.
Het is nog wel een beetje zoals vroeger, maar veel minder actief en ludieke draadjes komen niet echt meer van de grond, zoals met de banaan van Lidwientje

Knurf

Knurf

18-11-2020 om 16:12

Almere

Ik ben volgens mij twee (of drie) keer naar een OOL-bijeenkomst geweest. Een keer was een hele grote bijeenkomst, met beneden bij binnenkomst Boeb en naamkaartjes (?). Een keer zaten we in een soort serre (?) en was het heel koud of besneeuwd, geloof ik. Ik ben minimaal 1 keer met Engeltje meegereden, met Lidwientje en nog iemand. En een keer met de trein? Denk ik.
Oh, mijn geheugen is zo slecht tegenwoordig ...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-11-2020 om 16:23

Phryne

Dat was in Houten en heb ik georganiseerd met ‘ naam even kwijt’. Tinus was daar en Geerke.

Almere was de eerste en dat vond ik echt bijzonder.
Alleen de reis erheen al. Opgepikt worden bij de plaatselijke Mac door een auto vol wildvreemden. Echt te gek😅

Lou

Lou

18-11-2020 om 16:27

Bij vlagen

Ik ben hier bij vlagen en ook onder verschillende nicks, hoewel deze wel telkens terugkomt. Het eerste bericht dat ik schreef was in 2002. Sindsdien af en toe wat geschreven in de luwte, ook tijden alleen meegelezen, de laatste tijd weer wat actiever, daar heb ik nu ook tijd voor.

Ik ben een keer een mede-forummer tegengekomen op vakantie (zo grappig!) en een paar jaar geleden was ik bij een kleine meeting naast een station.

Tonny

Tonny

18-11-2020 om 16:30

Hee, Tinus!

Leuk dat je het vraagt. Ik ben nog van 1997 of zoiets, erg jammer dat de oranje pagina's ooit zijn verdwenen. Tegenwoordig heet ik Wilgenkatje. Ben op verscheidene meetings geweest, Almere was het spannendste! Al die mensen ineens live voor je neus, verrassend en vaak zo anders dan het beeld in je gedachten.

Hoe het hier is, tja, anders dan destijds, maar daarin verschilt OO niet van de samenleving, alles verandert. (Gisteren was er op mijn werk een bewoner met Alzheimer die verbijsterd vroeg waar V&D dan tock gebleven was, daar ging hij toch altijd heen? En er stond een V&D reclame in de krant. Hoe zou je in vredesnaam via een computer een badjas kunnen kopen, dat apparaat weet toch je maat niet? Boeiende conversatie !)

En hoe is het met jou?

Marie

Marie

18-11-2020 om 16:33

Ook lang

Ik kom hier ook al sinds 1999 ofzo.

Mijn nick

Ik heette vroeger (meestal) Harmy en ik woonde (nog steeds) in Duitsland dus ik kon nooit bij de meetings zijn.

Leuk om eraan terug te denken, hoe ik, zoals velen, meegroeide in de leeftijdsfasen. Van baby tot jongvolwassenen.

rode krullenbol

rode krullenbol

18-11-2020 om 17:47

En ik?

Ik ben geen oudgediende, maar nieuwe aanwas.

Rode krullenbol

Martje

Martje

18-11-2020 om 18:12

Vanaf 2001 of 2002

In ieder geval al lang dus. Ik post niet zoveel en onregelmatig.

MariaV

MariaV

18-11-2020 om 18:17

Hee Tinus!

Ik ben er ook nog steeds, al vanaf 2001. Nu wel onder een andere naam.

Marinade

Marinade

18-11-2020 om 20:33

1999-2000

... en een hardcore meelezer. Toch wel 1 keer naar een meeting geweest, in Utrecht. En ook nog een tijdje meegedraaid in een spin off van OO, iets met kinderen en werken. Daar wel meer meetings gehad.

Doenja

Doenja

18-11-2020 om 20:50

Vaatwasser Tinus

Ik zat in 1998 al op OOL maar toen onder een andere nick..... Op de meeting destijds werd er over mij gezegd dat ik zo jong eruit zag!

Flavia

Flavia

18-11-2020 om 21:26

Doenja

De wasmachine was Rinus niet Tinus

Vanaf 1998 of 1999

Vooral een meelezer. Eerst eigen naam, en al lang vooral met deze nick.

Doenja

Doenja

18-11-2020 om 21:40

Ow ja!

Nou dan heb ik me dus vergist. Rinus herinner ik me nog. Tinus kan ik me niet zo voor de geest halen.

Klaartje

Klaartje

18-11-2020 om 21:56

sinds 2003 kom ik hier

Ik heb toen vaak geschreven over mijn toen depressieve zoon. Altijd onder deze naam. Het was gewoon fijn om alles van je af te schrijven. Nooit naar een bijeenkomst geweest, dat vond ik toch te eng geloof ik
Toen was er nog een chat, ik heb daar vaak contact gehad met iemand die een tweeling had die van skaten hield, er staat mij de naam Karin bij. En natuurlijk Geerke, dat maakte op iedereen zo'n indruk. Van bovenstaande namen komen er toch ook behoorlijk wat bekend voor.

Yaron

Yaron

18-11-2020 om 21:59

2002

Ik lees vanaf 2002 mee, soms schrijf ik mee, eerst onder een andere nick, nu al jaren meestal als Yaron. Ik schreef en schrijf niet regelmatig mee, maar lees het meeste wel, al vind ik lang niet alles meer interessant.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.