Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tinus_p

Tinus_p

18-11-2020 om 12:04

Hoe is het hier tegenwoordig?

Nu ik hier na pakweg 12 jaar weer eens ben: Hoe is het hier tegenwoordig? Zijn er nog veteranen van toen of zelfs van voor het jaar 2000? Of wordt het een beetje 'opa vertelt' (Nouja, ik mag dat zeggen)?


IngridT (#50)

Jazeker! Wat leuk dat je dat nog weet. Had jij niet een borrelglaasje met eitjes of was dat weer iemand anders?

Pennestreek

Pennestreek

23-11-2020 om 13:44

Tinus schittert weer door afwezigheid

zwengelt hier een gezellig reünistendraadje aan, en verdwijnt dan weer spoorloos.
Doet denken aan ene Onno .

Ik vind het wel heel erg jammer dat mijn geheugen zo slecht is dat ik het allemaal niet actief op kan lepelen, maar heb wel heel veel Oh ja! momentjes. De takken, goh ja, die hebben wij ook nog gehad. Dochter is nog steeds boos dat ik ze heb 'vrijgelaten' in onze klimop, na twee jaar als enige die bak steeds schoonmaken was ik het helemaal zat. Want je zou het niet zeggen, maar die beesten kunnen behoorlijk stinken...

De meetings, ik kan me nog een bijeenkomst buiten op een terras herinneren en een sneeuwstorm volgens mij. Veel gezichten komen wel boven drijven. Kaaskopje, Cobi, Tonny met de foto's van het kleine wonder, Lidwientje en Knurf, Tinus natuurlijk (inderdaad jonger dan ik had gedacht. En kleiner), Genista met haar lange haar, een bos rode krullen (maar wie hoorde daar nu ook weer bij??). Verantwoorde hapjes en mijn eerste kennismaking met verse muntthee (niet voor herhaling vatbaar).

Ik heb ook nog wel eens irl contact met iemand van hier. Heel bijzonder en bijzonder fijn. En ik ben hier wel eens de moeder van een klasgenoot van een van de kinderen tegen gekomen. Verder volgens mij nooit herkend.

Veel gehad aan de borstvoedingsdraadjes met Nanny Gortzak, Mieke/Bastet, Dirksmama, Marjolein (achternaam schiet me niet te binnen verdorie). Nou ja, teveel om op te noemen. Maar het forum is een belangrijk deel van mijn leven geworden en gebleven.

Tamar

Tamar

23-11-2020 om 13:51

Ja, Onno!

Die mis ik nou, was altijd lachen.

Doenja

Doenja

23-11-2020 om 14:24

Pennestreek

Rode bos krullen was ik op die meeting. En nee ik ben dus niet rode krullebol...Wilde graag je een hart onder de riem steken toen, maar je was omringd met anderen. Uiteindelijk alleen maar weten te zeggen dat het ooit allemaal goedkomt. Dekte totaal niet de lading. Nog sorry daarvoor hahaha!

Pennestreek

Pennestreek

23-11-2020 om 14:29

Oh toch Doenja!

Dacht het wel, maar wist het niet meer zeker. Gelukkig, dan zijn mijn grijze cellen toch nog iets actiever dan ik dacht haha! Dat jij niet RK (of Rode Beuk) bent had ik wel helder hoor.
Ik heb Rode Beuk haar kookblog nog een tijdje gevolgd, maar ben daar al een tijd niet meer geweest.

Het is allemaal goed gekomen he. Mede dankzij alle steun van hier. En gelukkig ga jij ook beter/ goed tegenwoordig. Blij om dat te lezen!

Hanne

Hanne

23-11-2020 om 14:30

Veel herinneringen

Leuk om alle namen terug te lezen. Ik begon ergens in 1997 of 1998 met lezen en soms stukjes schrijven op OOL.

Ook ben ik ooit lang geleden naar een meeting in Almere geweest. Ik schreef toen onder de naam Xanne. Vooral aan de chat heb ik goede herinneringen.

Zus

Zus

24-11-2020 om 16:44

2001

Ik schrijf onder dezelfde nick mee sinds 2001. Meestal lees ik, soms neem ik actief deel. Verdrietige periode was dat kleine Enzo van Geerke overleed. Ik ben samen met een andere forummer bij Geerke op bezoek gegaan in het Ronald mcDonaldhuis. Met bloemen en een uitgeprint en gebundeld stapel papier met allemaal lieve berichten van forummers, heel bijzonder. Als ik het graf van mijn schoonvader bezoek, loop ik ook altijd langs die van Enzo die op dezelfde begraafplaats ligt.
Ik schreef verder mee met december 2002 draadje en heb Sinilind ontmoet op de HvA. Ook bijna Sarcas maar die hebben we toch niet te zien gekregen uiteindelijk .

Ilonka1970

Ilonka1970

25-11-2020 om 13:45

Weet

Niet sinds wanneer ik op Ool kom. Denk ergens 2003/2004. M'n kinderen zaten in ieder geval al op de basis school.
Heb hier vooral meegelezen.
Hele tijd tussendoor afwezig geweest, grote kans dat dat was toen er dingen veranderden.
En nu de laatste maanden kom ik weer wat regelmatiger kijken. Maar vind het inderdaad minder hecht dan vroeger. Ook de toon is minder prettig, mensen worden sneller afgeblaft, dat is jammer.
Ik herken wel veel oude namen nog.

Ik vind het wel leuk om te zien hoe dit forum zo lekker meegroeit. Van zwangerschap (ok bij mij dus pas kleuters /basis😉) tot dat de kinderen jong volwassenen zijn en zelfs nog langer.

ik ben er ook nog

Mijn dochter is inmiddels het huis uit, maar ik lees af en toe nog wel mee. Heel af en toe reageer ik onder een andere nick.
Mijn beste herinneringen zijn aan mijn draadje over overlast van de buren die ik toen had. We hebben toen allerlei feestelijkheden bedacht om de buren een koekje van eigen deeg te geven. Nooit gedaan natuurlijk en gelukkig zijn ze niet lang daarna verhuisd. De nieuwe buren zijn helemaal prima.
Ook toen mijn dochter op school werd gepest heb ik hier veel steun gehad. Het is helemaal goed gekomen met het kind. Leuke vrienden, leuke studie, leuk vriendje, leuke studio in Amsterdam.
Eigenlijk heb ik hier dus niks meer te zoeken, maar uit nostalgie kijk ik nog wel eens

Lodie

Lodie

26-11-2020 om 06:48

Zwaai naar Pind@

Ik kom hier al vanaf 2000, vanaf het witte scherm een heel stuk minder frequent. Dit forum heeft me door heel wat jonge-ouderperikelen heen gesleept! En ik heb er een heel stevig clubje vriendinnen aan overgehouden. Toen hadden we allemaal nog jonge kinderen, nu zitten er oma's bij

Zwaai Lodie

Zwaai-zwaai

Zus!

Zus!

26-11-2020 om 21:31

Klopt inderdaad

In het cafeetje van de HVA toen het nog ergens in ZuidOost zat. Inmiddels bijna klaar met de master (toen de bachelor) en bijzonder veel water onder de brug...
Groetjes
Sinilind

Houtkachel

Houtkachel

27-11-2020 om 08:12

karmijn

Ik lees mee sinds 2004 , eerste jaren alleen maar lezen ,maar later ook af en toe schrijfend onder verschillende namen. Ik ben nooit op een bijeenkomst geweest , gewoon omdat ik dat niet durf ! En alhoewel ik me nog steeds een buitenstaander voel herken ik wel veel namen. Het forum heeft me erg geholpen met veel opvoedingsvragen en ik kom er nog graag. Ik heb heel veel aan de tips van Karmijn gehad, ik weet niet of zij nog actief is op dit forum?

Zus

Zus

27-11-2020 om 13:08

Sinilind

De Wenckebachweg! Leuk dat je de master doet, in het KSH denk ik? Daar zit ik ook (ten minste, nu vooral thuis...) ! Ja, een studie erbij is heftig. Ik heb afgelopen jaren iets vergelijkbaars gedaan, duurde 5 jaar en is nu afgerond maar pffff.

ZUs

Ja klopt, KSH. Nou ja, thuis eigenlijk wat niet echt leuk is. Wel een fijn klein groepje.
Sini

mijk

mijk

27-11-2020 om 17:15

De zoon is 18 en een half

en ik schreef langer dan me lief was op de permanente wachtlijst dus ik geloof dat ik hier wel sinds 2000 ben. Soms heel weinig soms wat meer...En er veranderd wel wat maar het is ook nog steeds eigen

Hallo allen,

Ik moet aan iets saais werken en dus dwaal ik af en in een brainwave ging ik eens terug naar Ouders Online. Man, ik herken het niet eens terug. En vervolgens heb ik bij het zoek-knopje mijn nick ingevuld en toen kwam ik hier terecht. Wat grappig! En dan nu het wonder: om te reageren moest ik inloggen, maar de laatste keer dat ik dat deed is echt een eeuwigheid geleden, bovendien 'liet ik hem altijd staan', dus ik hoefde vroeger niet elke keer opnieuw in te loggen. Maar: ik ben erin! Al bij de eerste poging.

Erg leuk om hier van alle oudgedienden te lezen dat ze nog bestaan. En dat sommigen zich mij zelfs nog herinneren is erg vleiend. Ik kwam op OO in 1997, toen ik zwanger was van mijn oudste zoon (toen was het forum nog niet 'real time', kon je pas een dag later je bericht zien en nog een dag later de reacties). Mijn kinderen zijn inmiddels alledrie student (23, 21, 18), twee wonen op kamers en de derde wil dat ook als corona voorbij is. Ik heb alles al gehad, gezien, gedaan qua opvoeden en zelfs ook alles al nog opnieuw verteld aan wie het wilde weten, dus op een gegeven moment was er geen behoefte meer aan het forum. En o ja, er was ook wat gedoe, dat moment dat het veranderde, dat oude draadjes ineens googlebaar bleven (die dat voorheen niet waren), dat mensen daar kwaad om werden, dat vervolgens alle oude content werd gewist en toen was iedereen dáár weer kwaad over. 

Maar goed. Ik was bij de meeting in Houten (?) waar Tinus ook was en die werd getattood door Genista, dat beeld staat me nog goed bij. Geneptattood, maar desondanks. En daarna een meeting in Amersfoort, of twee. 

Ik denk dat ik het bekendst sta om 'mijn' rode kool (die gewoon van Nigella Lawson is, maar hé, kan ik het helpen) en om de blunderdraadjes. Blunderen doe ik nog altijd, maar ik schrijf het niet meer altijd allemaal op

Tinus! Kom je nog terug? Ik wil wel weten hoe het met jou is! Van jou herinner ik mezelf nog graag aan je overtuiging, ongeveer als volgt samengevat: "Je kinderen zullen zich later niet herinneren dat je huis zo schoon was, wel dat je geen tijd voor ze had. Dus laat het stof gewoon onder de bank liggen en doe vandaag iets leuks met ze". 

Hier ook een oudgediende van ca. 1999/2000. Eerst onder een andere naam, maar al heeeel lange onder deze naam

Lid vanaf de tijd dat ik zwanger wilde worden, een rijtje miskramen had en uiteindelijk een leuke, lieve zoon kreeg die inmiddels 22 jaar is. Nick 'vroeger': moedervaneenkleuterzoon. Inmiddels is het moedervaneenvolwassen vent

Nou Margje, jij was altijd een van mijn favoriete forummers door je humor en leuke schrijfstijl. Dus logisch dat mensen je zich nog herinneren

overigens is het forum pas sinds kort vernieuwd, dus voor iedereen nog een beetje wennen. Zou leuk zijn als je blijft!

Ha, leuk dat je je even verveelde Margje! Welkom Het gebouw is een paar keer verbouwd, we zijn allemaal heel wat ervaringen rijker en illusies armer, dus volop gespreksstof. groetjes van Tonny, nu Wilgenkatje.

Heeee Margje! Wat leuk. Ik ben nog steeds (af en toe) hier. We lopen nog steeds aardig gelijk op volgens mij qua kinderen.  Hier nu 23, 20 en 19. Alle 3 studerend..oudste woont samen (!!) en is bijna klaar met de studie, middelste ook de deur uit en derdejaars, en jongste is afgelopen september begonnen en woont nog thuis....voor t geval je nog weet van onze serieuze zorgen rondom middelste van inmiddels bijna 7 jaar terug....het gaat meer dan prima met hem!

(je rode kool recept zit overigens  nog steeds in mijn receptenmap...samen met lidwientjes reuze twix en nog een paar van die echte OOL klassiekers..... )

Marinade schreef op 18-11-2020 om 20:33:

1999-2000

... en een hardcore meelezer. Toch wel 1 keer naar een meeting geweest, in Utrecht. En ook nog een tijdje meegedraaid in een spin off van OO, iets met kinderen en werken. Daar wel meer meetings gehad.

Heeeeej, daar zat ik ook in!  Ik ben vooral meelezer vanaf 1996, maar was ook wel heel actief in die spin off.

Nou, wat leuk allemaal. Helaas heb ik bij de veranderde nicks (die niet erbij vertellen hoe ze vroeger heten) geen beeld, ik ben daar erg slecht in. (RosaMontana?). Maar leuk om te lezen!

Ja, IngridT, we gaan behoorlijk gelijk op! Samenwonen is hier nog niet aan de orde, maar op kamers wonen dus wel. En nu met de corona waren ze weer veel thuis, tenminste tijdens de eerste lockdown, terwijl man-en-ik er toen net aan probeerden te wennen dat we nu echt veel minder boodschappen hoefden te halen. 

Ik weet niet of ik echt vaker terugkom want ook qua werk ben ik tegenwoordig een stuk drukker dan vroeger, maar het is leuk om weer eens een keer te komen kijken!

 

Lali schreef op 09-02-2021 om 08:09:

[..]

Heeeeej, daar zat ik ook in! Ik ben vooral meelezer vanaf 1996, maar was ook wel heel actief in die spin off.

Oh, lees ik nu pas! Geen idee wie jij bent

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.