Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Gallifrey

Gallifrey

06-05-2009 om 17:08

Wietlucht in huis


ann

ann

07-05-2009 om 21:14

Ligusterheg

Nee, het is alleen als je een ligusterheg hebt hoor

Ik bedoelde: we hebben het altijd gek gevonden dat we die kinderen nooit zagen behalve als de familie de heg ging knippen. Kinderen moeten toch naar school, spelen toch buiten of in de tuin.
Dus ik zou nu bij een volgende keer als ik denk "goh wat gek" toch eerder de politie bellen. Niet om te melden dat er een wietplantage is (kans lijkt mij toch klein), maar meer voor de zekerheid. Overigens, in onze hele wijk waren 5 wietplantages opgedoekt. Geen enkele buur had wat gemerkt. Ik vind dat toch raar, net zoals ik het raar vind dat wij nooit iets in de gaten hadden van onze overburen.

mopperkont

mopperkont

07-05-2009 om 23:05

Wasdroger

De wasdroger op het kdv van mijn dochter veroorzaakte een raar luchtje dat op wietlucht leek. Ze hebben toen overal gezocht om de wiet te vinden, maar het bleek dus de wasdroger te zijn. Heel raar.

Jeutje ann

Keurige wijk, koopwoningen, niet te betalen voor starters, tenzij dubbelinkomen.

En dan 5 weedplantages. Of der word wat afgeblowd door de bewoners van de wijk of er moet een heleboel bijverdiend worden.

siem

siem

08-05-2009 om 07:55

Niet te betalen

Dat zal dan waarschijnlijk meteen de reden zijn. Die top-hypotheek moet ergens van betaald worden.
Volgende keer toch maar een sociale woningbouw wijk uitzoeken?

vlaamse gaai

vlaamse gaai

08-05-2009 om 08:59

Tijdelijke bewoners

Hier meegemaakt: mensen gaan voor twee jaar naar het buitenland i.v.m. ontwikkelingswerk. Verhuren hun koophuis op tijdelijke basis. Huurder begint erg veel hout naar binnen te slepen. Breekt vaste kasten af en haalt de zomen uit de gordijnen om beter te kunnen verduisteren.....Die bleek dus van plan om een plantage te beginnen. De tijdelijke huur was fors, dus zoiets verdient kennelijk goed.
Moraal: is er een huis in de buurt waar de gordijnen wel erg goed dichtzitten? Of een huis dat tijdelijk leeg lijkt te staan en/of net een nieuwe bewoner heeft die weinig thuis is?

Tirza G.

Tirza G.

08-05-2009 om 11:27

Roefel!

LOLOLOLOLOL
Dachten we vroeger nog wel eens: waar dóen die mensen dat toch van.........nu weten we het gewoon. In zulke wijken barst het van de plantages.

Tirza

Akelei

Akelei

08-05-2009 om 15:03

Matras

Zo stapte ik eens de gang in en rook een wietlucht. Mijn man heeft sporadisch de neiging in zijn studietijd terug te keren en het blowen weer op te pakken. Vooral als hij bijv. voor zijn werk weer eens in de stad moet zijn waar hij de coffeeshops prima weet te vinden. Ik duik dus meteen aan de kapstok zijn jaszakken in, want aan dat blowen heb ik een gruwelijke hekel. Manlief verandert erdoor van beminnelijk mens in irritante klier. Het liefst spoel ik de inhoud van zo'n zakje dan ook direct door de plee. Maar dit keer was de zoektocht tevergeefs. Aan de overkant bleek buurman er een zolderkwekerij op na te houden, en die werd op dat moment geruimd. De hele straat stonk ernaar.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: ik heb net een nieuw matras gekocht waar nu, na een week of twee luchten, nog steeds een lucht aan hangt die erg aan wiet doet denken. Valt me iedere avond weer op. Is zeker mijn straf... Ik slaap er wel erg lekker op, moet ik zeggen...

Narcis

Narcis

08-05-2009 om 15:40

Woon boven...

Sinds bijna een jaar bewoon ik een bovenhuis. Onderbuur een aardige vent die er vaker niet is dan wel. Een paar maanden geleden ineens een zooi blauw op straat, politie dus. Ik ben wel nieuwsgierig van aard maar ging toch maar niet buiten vragen wat er aan de hand was. Toen werd er aangebeld: politie! Buurtonderzoek. Of ik wat had gemerkt of gezien van de wietplantage die bij onderbuurman was aangetroffen? Nou, nee! Nooit! Pas toen de plantage werd ontmanteld rook ik het. En ik wéét hoe het ruikt, want ik heb heel vroegah geblowd.
Ben trouwens benieuwd wat de starter van dit draadje inmiddels weet of heeft gedaan?

ann

ann

08-05-2009 om 17:24

Koophuis

Blijkbaar vinden jullie mijn omschrijving van de buurt erg grappig.... En blijkbaar voelen jullie je te kort gedaan.

Geen van de betreffende huizen (eensgezinswoningen) waren bewoond. Ze waren compleet gestript voor de plantage. De politie vertelde dat "men" de huizen daar op uitzoekt. Hoekhuizen bij voorkeur, weinig inkijk etc. Vaak wordt er voor koop ook eerst contact gemaakt met de buren om in te schatten of ze erg bemoeierig zijn.
Dit is dus niet zomaar iemand die een plantage op zijn zolder heeft!

Voor de ramen hing vitrage, daarachter zat het timmerwerk om de vensters lichtdicht te maken.

En eerlijk gezegd, het boeit mij voor geen meter wat iemand in zijn huis doet. Maar wietplantages leveren wel gevaar op voor de omgeving!

Hoezo

tekort gedaan.
Het klonk gewoon leuk, niet te betalen die huizen, dus we gaan maar weed telen om het alsnog te kunnen. En humor is nu eenmaal 1 van de smeermiddelen van de samenleving.

Narcis

Narcis

08-05-2009 om 20:55

Humor

De humor van het wonen boven een wiet-plantage vergaat je wel als je hoort dat je aan brandgevaar hebt blootgestaan

vlaamse gaai

vlaamse gaai

08-05-2009 om 21:33

Ja hoor

"De politie vertelde dat "men" de huizen daar op uitzoekt. Hoekhuizen bij voorkeur" Mijn voorbeeld was inderdaad een hoekhuis. tssss

Gallifrey

Gallifrey

15-05-2009 om 10:48

Inval!

Eind vorige week heb ik anoniem aangifte gedaan en gisteren is een inval gedaan in het hoekhuis! Iemand hier schreef al dat hoekhuizen vaak gebruikt worden.
Het is wel een flink eind verderop, ik ben dus benieuwd of de geur nu echt weg is. Er woonde een ouder echtpaar met nog één thuiswonende zoon. Ik hoop toch en beetje dat ze er niet al te veel problemen door krijgen (erg hypocriet).
In ieder geval bedankt voor alle tips en het meedenken!

Bij ons ook

Wij hebben deze geur ook één keer per jaar.
Toen wij hier net woonde, rook ik het ook in mijn dochters kamer. Zij is 7.
Gezocht en gezocht en uiteindelijk bleek het dus de bomen voor onze deur te zijn. Een soort knotwilgen.
De hele straat staat er vol mee.

Zelfde probleem

Beste GalliFrey,

Ik zie dat het bericht al in 2009 in geplaatst, dus ik hoop dat je dit nog leest. Ik heb kortgeleden een huis gekocht en ik heb hetzelfde probleem. Er komt regelmatig een behoorlijke wietgeur uit de muren, maar ik kan geen oorzaak ontdekken. Is het probleem bij jullie uiteindelijk verholpen?

Gr. Rob

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.