Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

betaalde sms dienst geactiveerd en beltegoeden verdampen (2 afzonderlijke vragen)

Dag allen,

Toen ik gisteren de telefoon checkte van zoon om te zien of hij nog wel beltegoed (lebara) had, bleek dat dit helemaal op was. En hij belt nooit. Ook geen sms en 3G.

Ik zag in zijn berichten wel dat hij 'betalen aan' had gesms-t naar zo'n reclame sms (van Novibrain). Dus floep weg prepaid tegoed. Ik wilde maar direct 'stop' sms-en, maar ja, beltegoed op, dus dat werkt niet.

Nu ben ik bang dat als ik het beltegoed oplaad, het meteen weg is aan openstaande rekeningen. (het was een dienst van 12euro per week!?!?!).

Ik heb op de site van Novibrain al gekeken en ik werd naar de site 'Portal Mobiele Gedragscodes' geleid. De info vind ik niet heel duidelijk en om de status op te vragen moet je het telefoonnummer intypen. Dat doe ik maar even niet (zonder te weten hoe het werkt)

Iemand ervaring?

Ook dochters beltegoed bij Vodafone is na 2 weken 12 euro minder. Ze zegt echt niets geks te hebben gedaan (ze heeft inderdaad 2x ons gebeld vanaf school om kort iets te vragen). En inderdaad, voor zover ik kan nagaan heeft ze idd niet op 3g gezeten of van andere zaken gebruik gemaakt. Ik heb apps even nagelopen en er staan ook geen pushberichten (ofzo... snap ik ook al niets van) aan.

Tja, iemand ervaring?

De prepaid telefoontjes zijn op deze wijze reteduur en als ze eens moeten bellen (medisch noodzakelijk in ons geval) dan hebben ze continue geen tegoed.

Alvast dank voor het meedenken.

Groeten,
LindaJ

Ali

Ali

17-09-2016 om 10:10

Vodafone bellen

Had mijn zoon ook een keer gedaan, en hij kwam er ook niet meer vanaf. Wehebben toen met de aanbieder gebeld en zij hebben eea geblokkeerd. Aanbieder was tmobile, maar vodafone doet dit vast ook.

Elfje65

Elfje65

17-09-2016 om 10:33

Of een andere prepaid kaart nemen

Ben je er ook vanaf. Volgens mij mogen ze dit niet eens doen bij kinderen onder de 16.

Elfje65

Elfje65

17-09-2016 om 10:36

Google even

Op betaalde sms-diensten blokkeren, krijg je meteen een hit van vodafone.

Marie

Marie

17-09-2016 om 17:10

My Vodafone

Al gekeken op "my vodafone"?

Daar kum je precies nakijken waar het tegoed aan verbruikt is.

Wellicht kan dat bij Lebara ook?

Elfje65

Elfje65

25-09-2016 om 17:11

Payinfo.nl

Kun je sms en ongevraagde internetdiensten stopzetten. Ggrrrr. Blijkt dat de site die ik vorige maand niet kreeg weggeklikt mij 5 euro in de week heeft gekost.

LindaJ

LindaJ

04-10-2016 om 12:52 Topicstarter

update

Ik ben na nog wat rondkijken op diverse website, inderdaad naar payinfo.nl gegaan. Dat is een gezamenlijke site van telecom aanbieders waar je inderdaad internet- en sms-diensten kan blokkeren.

Voor beide telefoons gedaan. Alles stopgezet en als het goed is krijgen kinderen geen ongewenste sms-reclame meer waarop ze per ongeluk zouden kunnen reageren.

In de telefoons zelf heb ik de instellingen zo gewijzigd dat de apps die ze erop hebben staan alleen werken op wifi, zodat ze niet te pas en te onpas via de 3g worden bijgewerkt (mocht deze per ongeluk geactiveerd zijn).

Moet een ding nog uitzoeken. Dochter heeft bij haar prepaid van Vodafone blijkbaar automatisch een 'blox' aanstaan. 100mb voor 1 euro, je betaalt pas als je het gebruikt. Maar zou dat ook zo zijn als ze even in de stad haar 3g aanzet om een klein appje te sturen? Dan kost dat 1 lullige appje haar dus 1 euro...

Zo'n aanbieding is best aardig hoor, als je echt veel mb's data verbruikt. Maar dan moet je het internet wel echt heel genadeloos leegtrekken, wil dat lucratief worden voor een euro per dag...

Ik ben er over verbaasd hoe ondoorzichtig dit soort zaken werken....

Schandelijk eigenlijk.

Groet!
LindaJ

Elfje65

Elfje65

04-10-2016 om 22:20

Let ook op updaten

Stel in dat er alleen ge-updated kan worden bij wifi. Anders kan het ook ongemerkt in de papieren lopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.