Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Moppie

Moppie

05-07-2009 om 16:58

Nintendo ds - memorycard

Zoon is van plan een DS te kopen en heeft hier hard voor gespaard.
Nu weet ik dat je via sidder een memorycard kunt kopen voor het downloaden van spellen.
Wat moet ik dan precies hebben? Ik zie:
- USB/MicroSD cardreader
- R4DS adapter
- 2GB MicroDS geheugenkaart
Heb ik dan alles wat hiervoor nodig is?
Dank alvast. Moppie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

05-07-2009 om 17:07

Je hebt het allemaal nodig:

De adaptor is zeg maar een 'omhulsel' dat eruit ziet als een spel, en die past in de sleuf waarin je normaal een spelletje steekt.

In de adaptor schuif je een micro SD geheugenkaartje, waar je de spelletjes op hebt gedownload. Dat is vergelijkbaar met het kaartje in je fototoestel waar je de foto's op opslaat, en wat je er ook uit kunt halen, verwisselen e.d.

Om er nieuwe spelletjes op te kunnen zetten moet je dat SD-kaartje in je computer kunnen steken (in een USB-uitgang). Maar het kaartje is zo klein dat een standaard card reader er geen raad mee weet. Je moet er dus ook een card reader bij hebben, die in de USB-uitgang past, waar het microkaartje in gestoken kan worden.

2 GB is lekker veel, daar kun je wel 80 spelletjes op kwijt of zoiets dergelijks.

Ik weet het allemaal zo goed omdat ik net gisteren van een Chinese vriend deze hele rimbam kado heb gekregen voor onze kinderen, compleet met al gedownloade spelletjes. Vorige week zou ik nog geen idee gehad hebben

Succes,
Margje

Claudia B

Claudia B

05-07-2009 om 17:20

2 gb

op 2gb kun je geen 80 maar tussen de 40 en 50 spellen kwijt, ligt aan de grootte van de spellen die je op de kaart zet. Maar nog meer dan genoeg om voorlopig vooruit te kunnen
Heb je zelf een kaartlezer waar de micro sd kaart in kan dan heb je geen extra kaartlezer nodig.
Veel plezier!

Groetjes,
Claudia

Moppie

Moppie

05-07-2009 om 20:19

Ha fijn!

Die memorycard krijgt hij van ons kado, omdat hij zelf zo goed de hele Nintendo bij elkaar gespaard heeft.
Super, ik ga vanavond bestellen. Bedankt!

stonkie

stonkie

09-07-2009 om 13:46

Hoe moet je de spelletjes downloaden?

Kan iemand me vertellen via welke site etc...en hoe je de spelletjes moet downloaden op de cardreader?
Onze zoon krijgt een R4ds kaartje voor zijn verjaardag en het leek me leuk om dan meteen wat spelletjes erop te zetten, maar ik weet dus niet hoe en waar??

Alvast bedankt
Stonkie

Elisa

Elisa

10-07-2009 om 21:13

E-mail

zoals in de link hierboven nieuwe regelr=s mag ik het niet op het forum zeggen
maar als ik uw e-mail adres mag
kan ik wat sites naar uw opsturen waar u het kan downloaden

groetjes elisa

Elisa

Hoi Elisa, het was dan wel niet voor mij bedoeld maar ook ik wilde hierover een vraag stellen. Kwam dit draadje tegen en ben dus nu maar zo vrij mijn emailadres hier neer te zetten met het verzoek of je mij wilt mailen.
sjenetje apestaartje yahoo. com
Misschien kun je ook uitleggen hoe ik het moet doen?
Alvast bedankt! Groetjes Sjenetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.