Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vic

Vic

03-06-2013 om 22:59

Van zonder naar met frames

Zijn er nog meer mensen die moeten wennen aan het forum mét frames. Vandaag stond er op de startpagina ineens dat het forum zonder frames is uitgeschakeld. Dit vind ik eigenlijk heel lastig, ik heb nu drie 'schermpjes' waarbij in een steeds een reclame knippert. Ook heb ik geen balk met back-knop meer.
Is dat normaal? Hoe krijg ik de reclame weg, en mijn back-knop terug?

Backspace

Backspace fungeert ook prima als back-knop. Niet alleen hier op het forum trouwens, maar overal. Erg handig.

Voor de reclames een ad-blocker?

Prakje

Prakje

04-06-2013 om 22:25

Ik gebruik al jaren

Deze link: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NF.cgi

Vul je een keer het aantal dagen dat je wilt zien in, hoef je alleen nog rubriek te kiezen. Super makkelijk, ik kom nooit op de 'gewone' site...

Nou maar hopen dat ie blijft werken

Petr@

Petr@

06-06-2013 om 23:12

Verschrikkelijk

Ik vind het forum er niet leesbaarder op geworden!

nolly

nolly

08-06-2013 om 13:21

Niets

sinds vandaag kan ik ook niet "zonder frames".
Maar "bleh" werkt voor geen meter. Wat onoverzichtelijk!
Zit hier met "halve schermpjes" te werken en maar heen en weer te gaan van scherm naar scherm.
Hoop dat de "oude" manier weer terug kan komen.

merel

merel

08-06-2013 om 17:43

Wennen

Het is gewoon even wennen joh, ik zit al jaren op het 'met frames', dus 3 schermpjes. Gaat prima hoor, niet zo inflexibel !!

Akelei

Akelei

15-06-2013 om 10:50

Drie keer niks

En niet iedere vernieuwing is verbetering...
Waardeloos, die frames! Zoveel loze ruimte.
Het aparte scherm dat opent onttrekt me van extra functies van m'n browser. Knoppen voor bijv. vergroten of wachtwoordbeheer zijn hier niet te gebruiken. Vergroot ik mijn beeld, dan worden alle frames vergroot wat nog meer ruimte kost. Ik wil alleen maar de berichten zelf in een wat groter lettertype lezen.
Twittergedeelte: gebruik ik niet en vind ik ook ruimteverspilling.
En steeds maar scrollen om wat langere berichten te kunnen lezen...

Snap het niet

Kan gewoon het forum zonder frames gebruiken.

Vic

Vic

16-06-2013 om 13:30

Dat is raar

Bij mij is die optie uitgeschakeld vanwege spamaanvallen ofzo.
Ik ben trouwens inmiddels wel gewend aan de drie schermpjes. Het is wel lastig dat je geen knoppen hebt, maar dat is overkomelijk.

P

P

16-06-2013 om 14:32

Natuurlijk heb je wel knoppen

http://www.ouders.nl/TMMforum/FRindex.html

Voer dit regelrecht in in je www balkje (geen idee hoe het heet) en open het forum via die link en niet via de forumpagina.

Ik gebruik

voor het forum zonder frames de volgende link (= snelkoppeling vanuit mijn browser):

http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NF.cgi?template=1

Akelei

Akelei

17-06-2013 om 15:10

Dank je wel chrish

Dát is voor mij een bruikbare link! Normaal tabblad, knoppen, inlog mogelijk; die hou ik erin!

De link van P levert bij mij toch weer frames op. Maar ik ben ook zo'n weirdo die Opera gebruikt in plaats van de meer standaard browsers, misschien dat het daaraan ligt...

P

P

17-06-2013 om 19:14

Akelei

Het was ook geen link om van de frames af te komen maar om knoppen te krijgen.

Roosje

Roosje

23-06-2013 om 22:31

Raar forum

Ik vind het sowieso een raar forum, met of zonder frames. Het komt uit de middeleeuwen. Tegenwoordig heeft iedere organisatie, non profit of niet, toch echt wel een "echt" forum.

Merel

Merel

23-06-2013 om 23:41

Prettig forum

Wat is een echt forum eigenlijk?
Ik vind dit een prima forum. Het is heel duidelijk en wat mij betreft mag het zo blijven als het is. Ik vind andere fora vaak heel verwarrend, maar dat komt misschien omdat ik dit forum gewend ben.

Hombre

Hombre

24-06-2013 om 14:22

Op de schop

Volgens mij is er een tijdje terug al aangekondigd dat het forum op de schop gaat. Hoog tijd wat mij betreft. Het is wel erg krakkemikkig en onhandig. Ik hoop alleen dat ze de boel buiten de Google index houden, dat trekt alleen maar nog meer raar volk aan

Wilma

Wilma

24-06-2013 om 15:43

Laat dit alsjeblieft zo blijven!

Of laat t dan nog lang duren voor t verandert.

Ik vind geen een forum duidelijker dan deze. Kan mij t schelen dat sommigen t middeleeuws vinden. Het is makkelijk, herkenbaar en je kunt er veel in een ogopslag vinden.

Marie

Marie

30-06-2013 om 18:00

Tip firefox op tablet

misschien voor sommigen oud nieuws, maar ik kwam er vandaag achter dat dit forum op een tablet veel beter werkt met Firefox dan met IE

Tink

Tink

30-06-2013 om 20:47

Aaaaargh

Ik baal er ook van dat het frameloze forum opeens niet meer te gebruiken is. Ik heb die frames altijd verschrikkelijk gevonden. Ben heel mijn overzicht kwijt.
Ik heb nu ineens ook veel meer venstertjes openstaan, want een extra tab naast het forum lukt hiermee niet.
En om de haverklap is mijn inlog weer verlopen, ook heel irritant. Wil je reageren, moet je eerst weer opnieuw inloggen.
Ik weet dat de boel op de schop gaat, maar echt, geef mij het oude frameloze forum maar hoor! Lekker overzichtelijk. Ik hoop ook heel erg dat er bij het nieuwe forum geen toestanden komen met avatars e.d., je ziet dat vaak in andere fora en ik vind het lelijk en onrustig.
Dus, eens met Vic!

P

P

01-07-2013 om 06:52

Tja

Ik verwijs nog wel eens mensen naar dit forum en als het ze al niet afschrikt dan stellen ze hun ene vraag en je ziet ze nooit meer terug. Ik vind het niet de bedoeling dat dit een soort gesloten gemeenschap wordt van mensen die het hier lekker ouderwets gewend zijn. Ik hoef ook geen avatars maar nieuw bloed zo nu en dan vind ik toch wel prettig.

Hombre

Hombre

01-07-2013 om 11:45

Is het belangrijkste argument denk ik. Iedereen is de nieuwe stijl forums gewend, als je hier dan terecht komt duurt het wel even voor je de weg weet. De meesten zijn waarschijnlijk weg voordat ze zover zijn. Resultaat: teruglopende postings. De kinderwens/zwanger/baby forums zijn bijna leeg.

Help, we vergrijzen!

Tink

Tink

08-07-2013 om 19:15

Voor wie het frameloze forum terug wil!

In OT loopt ook een draadje, ik kopieer even de posting van Cqcq daaruit:
-
Titel: Forummen zonder frames
Rubriek: Off-topic discussies
Datum: Ma, 8 Juli 2013 17:22
Afzender: cqcq [adres bekend bij de redactie]

Ontzettend irritant. Maar gelukkig heel gemakkelijk op te lossen. Hieronder de link naar het simpele forum:

http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NF.cgi?template=1

Zet hem bij je favorieten en je kunt weer forummen zonder frams.

-

Het werkt!! Ik ben helemaal blij

Ik hou wel van deze opzet, 3 schermpjes, prima, rustig beeld, geen smileys en fratsen en avatars en onderschriften. Ik weet dat het gaat veranderen, en dan zal ik daar ook wel weer aan wennen. Maar tot nu toe vind ik dit erg handig (ik lees/typ altijd vanachter de pc).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.