Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

daantje123

daantje123

09-03-2016 om 18:01

ervaring met online scheiden?

Hoi allemaal,
het is al weer een poosje geleden dat ik hier heb gepost. Maar voor wie mij nog kent: eindelijk is de kogel door de kerk en ga ik toch weer scheiden...voor de tweede keer helaas.
Ik heb eigenlijk altijd tegen beter weten in geprobeerd dit huwelijk te laten duren en heb vaak gedacht 'niet weer scheiden, dat is geen goed voorbeeld voor de kinderen!'
Maar zoals het nu gaat, is het zeker geen goed voorbeeld. Mijn man is nu weg en er is rust.....het gaat wel goed komen met ons.
Nu mijn vraag: wie heeft er ervaring met online scheiden? We zijn onder huwelijkse voorwaarden getrouwd en weten allebei waar we aan toe zijn. Er zijn geen gemeenschappelijke kinderen, dus een ouderschapsplan is niet aan de orde of zoiets. We willen geen mediation traject in, maar snel een handtekening zetten.
Iemand tips?

Dank jullie wel alvast!

Daan

Paddington

Paddington

10-03-2016 om 07:18

Een vriend

van mij heeft het geregeld bij de Echtscheidingswinkel.nl. Op een kleine onenigheid na is het hem prima bevallen. Hij was wel getrouwd in gemeenschap van goederen en zijn ook gemeenschappelijke kinderen.

De onenigheid was dat hij en zijn ex iets in het convenant wilde hebben, waar de gemeenschappelijke advocaat het niet mee eens was. Uiteindelijk staat het toch in het convenant en is alles vrij vlot geregeld.

daantje123

daantje123

10-03-2016 om 07:50

dank

Hoi Paddington,

dank je wel voor je reactie. Ik ga eens kijken op die site. In ons geval is de situatie waarschijnlijk 'eenvoudiger' dan die van je vriend, dus zou dat een hele goeie oplossing kunnen zijn!

Daan

hier gedaan

via onlinescheiden.nl. Wij waren in gemeenschap van goederen getrouwd en hebben 3 kinderen. We waren het allebei met de scheiding eens, konden goed afspraken maken en waren op dat moment nog in staat om elkaar het een en ander te gunnen.
Als jullie dit ook kunnen, is het een prima optie Niet duur (nog geen 1000 euro geloof ik)en het is heel snel gegaan.
Oudeschapsplan hebben we zelf gemaakt, convenant ook. Hebben wel een berekening laten maken voor de kinder/partneralimentatie.
We hebben na scheidingsdatum nog 5 jaar waarin we kosteloos aanpassingen kunnen doen aan convenant en/of ouderschapsplan.

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het wel

aanvullinh

we hebben wel een financieel adviseur in de arm genomen omdat er een aantal dingen uitgezocht moesten worden. De hypotheek zou ik overnemen maar als ZZP-er was dat nogal ingewikkeld. Hij heeft ons hierin goed advies gegeven, was wel heel duur (duurder dan de scheiding regelen...)

scheiden-online.nl

Wij zijn gescheiden via scheiden-online.nl. Ook in gemeenschap van goederen getrouwd en een ouderschapsplan gemaakt. Verliep op zich prima. Omdat we haast hadden ivm aankoop nieuw huis ex, moest ik wel veel overal achteraan bellen maar uiteindelijk prima geregeld. Gezien de lage kosten in vergelijking met een mediator of advocaat zou ik het wel aanraden.

Maar...ik wilde geen partneralimentatie of KA. Dus daar geen geschillen over, dat scheelt wellicht. We hadden wel nog een woning maar die was op het moment van de scheiding dus al verkocht, moest alleen nog worden overgedragen. Door middel van een conference call hebben we de documenten besproken en daarna is de procedure gestart bij de rechtbank. Verliep heel goed.

Kortom, gewoon doen. Mocht je tegen problemen aanlopen tijdens het proces dan kun je altijd de advocaat die het begeleid alsnog in de arm nemen.

Succes!

daantje123

daantje123

10-03-2016 om 20:05

dank jullie wel!

Ik ga eens een offerte aan vragen bij scheiden-online, dat ziet er goed uit!

Daan

karel

karel

10-03-2016 om 21:58

online scheiden

wij hebben het via scheidingsloket.nl gedaan. is opzich aardig vlot gegaagn, maar dat was meer omdat mijn ex-partner wegwilde en de evt verkoop van de woning. qua kosten viel het uiteindelijk erg mee. gelukkig hadden ze een soort tussen kantoor hier in zoetermeer dus veel reis/tijd hadden we niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.