Home » Forum » Man leidt dubbelleven

Man leidt dubbelleven

16 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
Fadumo
Man leidt dubbelleven

In 2005 ben ik onverwacht zwanger geworden van mijn man. Hij reageerde wat vreemd en het contact verbrak. Later was het weer oke en ben ik in 2008 weer zwanger geworden. Weer reageerde hij vreemd en zag ik hem niet meer. Tenslotte ben ik in 2012 opnieuw zwanger geworden en toen deed hij ook weer vreemd.

Nu hebben we sinds een jaar goed contact en besloten we dat hij de kinderen gaat erkennen en dat hij een verblijfsvergunning gaat aanvragen i.v.m. zijn illegale status. Zo gezegd zo gedaan. Na enkele maanden kregen we een brief waarin stond dat zijn vergunning is afgewezen en dat hij het land uit moet. We waren het er niet mee eens en tekenden gelijk beroep aan.

Nu zijn we gisterochtend in de rechtbank verhoord en ik ben geschokt. Mijn man blijkt al sinds 2008 een verblijfsvergunning te hebben in Spanje omdat zijn vrouw daar woont. Maar ik ben toch zijn vrouw riep ik nog? Nee hoor, het was allemaal echt. Mijn man leidt een dubbelleven en heeft nog steeds een verblijfsvergunning omdat hij een vrouw in Spanje heeft en bij haar woont?
Ik ben huilend de rechtbank uit gelopen.
Sinds een jaar is hij fulltime hier, hij brengt de kinderen naar de judo, gaat met de jongste naar de fysio, met de tweede naar de orthodontist, we hebben zo nu en dan een avond voor ons alleen, we waren op zoek naar een grotere woning zodat hij bij ons kan komen wonen, en dan blijkt dat hij al 11 jaar een ander heeft.

Nu heb ik dus drie kinderen moeten vertellen dat papa een tweede vrouw heeft in Spanje en dat papa tegen mij gelogen heeft. Ik weet ook niet hoe dit verder moet.
Ik heb de kinderen ook moeten vertellen dat papa waarschijnlijk niet in Nederland zal mogen blijven en dus terug naar Soedan moet (waar hij oorspronkelijk vandaan komt).
Mijn oudste heeft binnenkort toetsweek en dit is het verkeerde moment.

Hoe kunnen mijn gezin en ik verder? Ik heb besloten dat ik niet verder wil, maar mijn kinderen willen waarschijnlijk wel contact houden want het is hun papa. Mijn man moet binnenkort het land uit en ik wil niet met ze op vakantie naar een land om hun papa te zien.

AnneJ
Verblijfsvergunning

Je man heeft toch een verblijfsvergunning in Spanje?
Overigens vind ik het een nare verrassing voor je, ik kan me voorstellen dat dit van alles overhoop haalt. Echt een ingewikkelde tijd met je gezin. En ik wens je dan ook heel veel sterkte.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/sudan/reizen/reisadvies
De situatie in Soedan is gelukkig zeer onlangs verbeterd, uitgezonderd enkele grensgebieden, met oa. Egypte, is het nu een stuk veiliger om op bezoek te gaan.

Verder heb je altijd de mogelijkheid om te facetimen of te skypen. Dit is het digitale tijdperk.

En ik vraag me af hoe het juridisch verder gaat. Kan hij scheiden van zijn Spaanse vrouw, en wil je dat, en is het dan mogelijk dat hij alsnog verblijf bij zijn kinderen kan krijgen. Mogelijk pas nadat hij een inburgeringstoets heeft gedaan in Soedan en jij voor voldoende inkomen kunt zorgen?

Het valt niet mee. Ik hoop dat je een goede advocaat in vreemdelingenrecht hebt, want die zijn niet altijd zo makkelijk te vinden.

tsjor
Ik begrijp het ook niet helemaal

hij heeft een vrouw in Spanje en ook een verblijfsvergunning voor spanje. Dan kan hij toch in spanje blijven en hoeft hij niet terug naar Doedan?
Overigens ben ik niet zo vrolijk over Soedan als AnneJ, maar dat wil niet zeggen dat je er niet kunt wonen en leven.
Er bestaat een mogelijkheid dat iemand een verblijfsvergunning krijgt om voor de kinderen te zorgen als die kinderen de Nederlandse nationaliteit hebben. Wellicht is dat een optie? Maar ik weet niet of dat kan als hij getrouwd is met een ander.
Heeft hij de kinderen inmiddels wel erkend?
Is hij in die jaren ook regelmatig in Spanje geweest? Heeft hij daar ook kinderen? Welk gezin wil je redden?
Je hebt gedroomd, je hebt signalen genegeerd en nu valt je droom in duigen. Scherven oprapen en opnieuw beginnen.
Het ligt erg aan je eigen toon hoe je dit nieuws naar de kinderen toe brengt. Leg je daarin alle z2waarte van je eigen onthutsing, verdriet en wanhoop? Ga je het dramatisch brengen dat de kinderen zullen opgroeien zonder vader bijvoorbeeld? Of kun je er voor de kinderen ook een zekere luchtigheid aan geven? Om het wat te relativeren: de oudste is 14 en zijn ouders hebben pas sinds een jaar goed kontakt. Hij is dus ook in die 13 jaar daarvoor groot geworden.

Tsjor

Kaaskopje
Ik zou ook niet naar Soedan gaan

met minderjarige kinderen. En inderdaad met een verblijfsvergunning voor Spanje, waarom zou hij naar Soedan moeten?

Je bent huilend de rechtszaal uitgelopen, maar je betrekt je 'man' verder totaal niet in wat er daarna nog besproken is. Wat zegt hij nu?

Dees
Verrassing

Maar dit komt toch niet als verrassing ? Ik bedoel je ziet je man in 13 jaar 2 keer en zodra je zwanger blijkt gaat hij weer weg. Dat hij dan jaren niets van zich laat horen geeft toch aan dat hij elders een ander leven heeft?

Vraag je kinderen wat ze willen, en stel dan voor dat je jaarlijks op vakantie gaat ergens in Spanje waar je man je kinderen dan kan bezoeken. Verder zijn er genoeg middelen om contact met hem te onderhouden.

Eva
Spanje

Als hij een verblijfsvergunning voor Spanje heeft hoeft hij niet terug naar Soedan, maar kan hij in Spanje gaan wonen. Logisch dat Nederland hem geen verblijfsvergunning geeft, die heeft hij al in Spanje. Daar heeft hij ook een vrouw, dus is hij meer daar gebonden dan hier. Misschien geloofde de rechter niet dat jouw kinderen van hem zijn?
Als ik jou was zou ik deze man zo snel mogelijk uit je leven verbannen, wat heb je daar nou aan? Ik vind jou ook niet zo snugger om steeds zwanger te worden van iemand die maar even langs komt waaien.
Ik neem aan dat de kinderen niet door hem erkend zijn?

Cas
Gevolg eigen keuzes

De man die je “jouw man” noemt heeft kennelijk tot een jaar geleden een relatie gehad met een vrouw in Spanje. Nu hij een jaar hier is en de Nederlandse autoriteiten vast de aanvraag voor de vergunning hier hebben gemeld zal de Spaanse verblijfsvergunning waarschijnlijk ingetrokken worden. (Mogelijk met terugwerkende kracht)
Het is immers verplicht om door te geven dat je geen relatie meer hebt omdat dat gevolgen kan hebben voor je vergunning.

Misschien heb je dan wel sinds een jaar een goede relatie met deze man, maar dat hij hier niet mag blijven is een gevolg van eigen keuzes die hij in het verleden heeft gemaakt.

Niki73
EU

Vreemd verhaal, een verblijfsvergunning voor Spanje is geldig in de hele EU...

Lanza
Verbannen

kan niet, want hij is de vader van haar kinderen. Wat wil hij? Zijn kinderen meenemen naar Spanje en met zijn eerste vrouw daar wonen? Waarom heb je drie kinderen gekregen van een man die zo vreemd deed en steeds weg was? Ik snap dat je 1x een verkeerde inschatting kunt maken, maar waarom steeds weer een kind erbij krijgen met iemand waarop je zo duidelijk niet kunt rekenen?

Je verhaal komt op mij behoorlijk wazig over.

V@@s
Dat is niet zo

Je mag met een verblijfsvergunning van een ander schengen land wel reizen naar Nederland, maar daar niet permanent verblijven. Dan heb je een Nederlandse verblijfsvergunning nodig.

Persephone
Verblijfsvergunning in de EU

"Vreemd verhaal, een verblijfsvergunning voor Spanje is geldig in de hele EU..."

Nee, hoor. Met een geldige verblijfsvergunning van het ene Schengen-land kun je vrij reizen in het Schengengebied, maar je kunt er niet zomaar wonen (langer dan 90 dagen). Dus ook met een geldige Spaanse verblijfsvergunning moet er hier in NL opnieuw een verblijfsvergunning worden aangevraagd, en die wordt pas afgegeven als er aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Nu de aanvraag van de man van TO is afgewezen, zal hij NL moeten verlaten en als hij dat niet vrijwillig doet, loopt hij het risico uitgezet te worden. Uitzetting gebeurt dan uiteraard naar Spanje zolang hij daar een geldige verblijfsvergunning heeft, niet naar Soedan.

Ik begrijp dan weer niet hoe TO getrouwd kan zijn met deze man, als hij ook in Spanje getrouwd is.

Pennestreek
Tja...

Ik snap dat je ondersteboven bent, maar als ik je geschiedenis zo lees kan ik niet zeggen dat je nou heel snugger overkomt. Tot 3 keer toe 'per ongeluk' zwanger raken, als na de eerste (die kan ik me nog soort van voorstellen...) blijkt dat hij niet betrouwbaar is vind ik ronduit schokkend. En ik vind het nogal naïef om te denken dat hij niet ergens anders een leven heeft. Wat dacht je dan dat hij deed in de jaren dat je hem niet zag???

Tja, nu heb je dus 3 kinderen en geen man. Ik snap dat je klaar bent met hem, maar zoals hierboven al is gezegd, voor je kinderen (en voor jou!!) wordt het nu toch gewoon weer zoals het tot een jaar geleden was? Toen kon je het ook, dus nu ook. Toetsweek of niet.

Je schrijft niet dat jullie getrouwd zijn, dat hoop ik dan maar voor je want dat scheelt gedoe. Stel dat je dat wel bent, dan moet je een procedure starten om jullie huwelijk te annuleren (zou niet al te ingewikkeld moeten zijn als hij inderdaad in Spanje getrouwd is, voordat hij met jou trouwde). Ik zou wel als de sodemieter zorgen dat hij niet aan jouw geld kan komen. Hevel alles over naar een andere rekening als hij een pasje heeft van jouw rekening. Verander de sloten op je deur zodat hij niks uit je huis kan halen. Zo snel mogelijk nu alles afkappen. En als hij weer terug is in Spanje en je kinderen en jij zijn weer een beetje tot rust gekomen kun je na gaan denken over hoe je kinderen contact met hun vader kunnen onderhouden. Gelukkig is zeker de oudste geen klein kind meer, daar kun je het dus gewoon over hebben, wat die zou willen. Maar eerst zorgen dat jij je weer herpakt.

mirreke
Ik hoop dat je nu

Doorhebt dat hij een zeer onbetrouwbare partner is.
Over je kinderen. Je hoeft het toch niet perse nu te zeggen, als je met die toetsweken in je maag zit.

Verder sluit ik me aan bij wat Pennestreek zegt.

In plaats van klagen eens goed in de spiegel kijken. Je geeft zelf aan dat er allerlei signalen waren en daar heb je niks mee gedaan. Nu is het tijd om actie te ondernemen en te zorgen dat je de touwtjes goed in handen neemt.

En kijk eens op het forum buitenlandsepartner.nl. Daar staan heel veel van dit soort verhalen. Je bent niet de enige:

https://www.buitenlandsepartner.nl/search.php?searchid=7417723

Even anoniem
Schijnrelatie?

Dit klinkt als een man die er alles aan doet om maar in Europa te kunnen blijven.
Allereerst kun je twijfels hebben aan die vergunning van hem in Spanje. Waarom heeft hij daar een vergunning bij iemand die al lang zijn partner niet kan zijn? Hoe komt hij eigenlijk aan deze vergunning, door de liefde of door een (naieve) vrouw een bepaald geldbedrag te hebben betaald voor een schijnrelatie?
Daarnaast, hij mag misschien wel drie kinderen met jou hebben, maar wat is zijn bedoeling van de erkenningen? Gaat het hier om een man die nu zijn rol als goede vader wil vervullen of om iemand die het alleen gaat om een verblijfsvergunning?
Je kunt het nu niet weten, maar wat zou hij doen als hij wel een verblijfsvergunning voor Nederland zou hebben gehad? Was hij dan nu nog steeds in beeld of ineens als sneeuw voor de zon verdwenen?
Hij woont niet eens met jou en jouw kinderen samen, dus een vergunning zou hij (volgens mij) ook zonder die partner in Spanje niet krijgen.

Ik vraag me eigenlijk af of deze man niet met nog meer vrouwen kinderen heeft of met nog meer vrouwen een "relatie" heeft???

Even anoniem
Knipperlichtrelatie?

Overigens ken ik zelf genoeg vrouwen die meerdere kinderen hebben gekregen van dezelfde man, waar ze al na het eerste kind niet meer mee samen waren. (Ik vermoed knipperlichtrelaties, of ze vertellen niet de waarheid)

Even anoniem
"Hoe nu verder"

"Sinds een jaar is hij fulltime hier, hij brengt de kinderen naar de judo, gaat met de jongste naar de fysio, met de tweede naar de orthodontist, we hebben zo nu en dan een avond voor ons alleen, we waren op zoek naar een grotere woning zodat hij bij ons kan komen wonen"

De tweede is 11 jaar oud en kan waarschijnlijk zelfstandig naar de ortho. Je jongste kan je zelf naar de fysio brengen. De kinderen (alledrie?) kunnen samen naar de judo. (of ze moeten naar de andere kant van de grote stad toe, dan kunnen ze met de bus)
Volgens mij is hij niet fulltime bij jullie want je schrijft zelf dat hij niet bij jullie woont.
Een avond "voor ons alleen" (wat is dat?) kun je ook met een andere partner hebben (als je dat bedoelt).