Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Brigitte48

Brigitte48

14-11-2015 om 23:09

Mijn man wil nergens over praten!

Ik weet niet meer wat te doen! De relatie met mijn man (2e huwelijk, samen 1 kind, ieder 3 kinderen uit eerder huwelijk), staat momenteel enorm onder druk. Ik wil hier graag met hem over praten om wellicht eea op te lossen/de kou uit de lucht te halen, maar hij weigert..ieder gesprek wordt afgekapt. Hij zegt nu gewoon dat hij genoeg gepraat heeft (met wie dan, nooit met mij?!)
Even alles op een rijtje: 12 jaar geleden kregen wij een relatie, 6 jaar geleden getrouwd, 6 jaar geleden is onze dochter geboren. We hebben allebei 3 andere kinderen uit een eerdere relatie. Onze dochter was zeer gewenst.
Maar toch is het fout gelopen. Feit is dat een rode draad in deze relatie een alcoholprobleem is. Dat speelt al jaren, op en af zogezegd, maar kort geleden zijn mij pas echt de schellen van de ogen gevallen. Blijkt dat hij mij al jaren besodemieterd met stiekum alcohol-misbruik. Hoe vaak heb ik niet tijdens een etentje en/of andere sociale activiteit gedacht hoe kan het toch dat hij na 1 wijntje al dronken is, ach wat zielig hij zal wel moe zijn/hard gewerkt hebben/te weinig gegeten hebben...
Nee, dan heeft hij al ingedronken...laatst heb ik zijn verstopplek in de garage ontdekt, en hem ermee geconfronteerd. Hij zei sorrie, en dat hij ergens blij was dat ik het heb ontdekt, maar dat is dat, volgens hem. Maar ik voel me zo besodemieterd!
En nu is de relatie ontzettend bekoeld. Hij weigert te praten, zegt dat hij van me af wil. Nu moet ik zeggen dat het altijd al een man is die graag op een voetstuk staat. Hij praat het liefst over zijn werk (vast heel herkenbaar?), en nu hij van zijn voetstuk is gevallen (wat mij betreft) geeft hij op.
Maar feit is wel dat we een dochter hebben van net 6. En nu zegt hij dat hij geen zin heeft om samen (mijn kinderen/zijn kinderen/opa en oma etc) Sint/kerst te vieren etc. Waarschijnlijk wil hij mij pijn doen, maar hij gaat dan finaal voorbij aan de gevoelens van zijn eigen (4) kinderen.
Ik weet nu niet wat te doen: ik kan prima Sint/kerst etc vieren met hem, maar hij schijnbaar niet met mij. Maar ik wil niet dat hij alles verpest voor zijn kinderen en onze dochter.
Wat zal ik doen?!! Zelf ergens een bungalow boeken voor de kerst (om ervoor te zorgen dat hij eea niet verpest? Hem verzoeken weg te gaan?
Graag meedenken/tips, ik ben ten einde raad en kan met niemand praten!

Keuzes

'Maar ik wil niet dat hij alles verpest voor zijn kinderen en onze dochter.' Hij heeft eerder ook al gedronken, is gescheiden toen hij 3 kinderen had, dus ik denk dat het feit dat hij nu samen met jou 1 kind heeft geen zwaar argument voor hem zal zijn.
Met praten gaat alcoholmisbruik niet over. Hij zal het er niet over willen hebben. Dan is het aan jou, wat jij ermee wil doen. Voor goede tips kun je kijken op de site van de Jellinekkliniek: https://www.jellinek.nl/familie-en-omgeving/partners/gesprekstips/gesprekstips-alcohol/
Alles wat je kunt doen om het voor je kind(eren) zo normaal mogelijk te laten doorgaan met Sinterklaas en kerstmis zou ik doen. Ongeacht of hij meedoet of niet.

Tsjor

Je het te maken....

...met een betrapte alcoholist van het kaliber 'alles moet wijken voor de drank.' Hij wil eenvoudigweg zijn verslaving niet opgeven en wil daarom niet met je praten maar van je af etc. Hij laat jou de keuze: slikken of stikken. Hem deert het niet, als hij zijn drankje maar heeft. Als je bij hem wilt blijven zul je dus moeten leven in het teken van de drank. Is dat wat jij wil? Voor jezelf en voor je kind? Ik zou hem inderdaad verzoeken om dan maar weg te gaan.

Sterkte.

Emine

Theekopje

Theekopje

15-11-2015 om 00:35

Even voor mijn beeld

Hoe was de relatie voor je die verstopplek ontdekte? Had je last van zijn drinkgedrag?

Wat lijkt me dit moeilijk

Ik heb even geen tips voor je maar ben inderdaad ook benieuwd hoe het de afgelopen 12 jaar tussen jullie is geweest. Helpt niet voor je probleem maar ik probeer even een beeld te vormen van jullie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.