Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Tijdelijk uit elkaar.

Hier mijn verhaal, wellicht herkent iemand dit.

Mijn nu ex, woont tijdelijk ergens anders. Hij heeft aangegeven dat hij het niet meer zag zitten, omdat zijn gevoel weg is. Nu is het zo dat hij al een jaar een bepaald contact heeft met een jongere werknemer. Hier hadden wij dus constant discussies over.. er gebeurde dingen tussen hun die in mijn ogen niet door de beugel konden. Denk aan: app contact incl. selfies van haar kant. Tot midden in de nacht uitgaan en niet thuis komen, etc. Hij heeft na het beindigen van onze relatie (9 jaar) dezelfde dag haar opgezocht en er is meer gebeurd. De maanden dat wij apart van elkaar zouden gaan wonen, was als doel om te kijken of we elkaar zouden missen. Echter is zij nu constant bij hem of hij bij haar. Hierdoor nog steeds conflicten over en weer. Hij ziet het niet meer zitten en ik na alles wat er is gebeurd eigenlijk ook niet. Onze dochter van 5 is hier nu de dupe van.. dit vind ik echt vreselijk. Ik wil graag vechten voor ons gezin, ben bereid om hem tijdelijk vrij te laten en uit te laten zoeken of hij nou echt met deze jonge dame het leven verder wil lijden of toch als gezin door wil. Maar hij gooit nu de handdoek al in de ring... is dit een tijdelijk iets? Of een soort dertigers depressie? Buiten de discussies over de andere dame, hadden wij een prima relatie met alles er op en er aan. Hoe kan iemand zo van gedachten veranderen en zijn gezin achter zich laten??

Sorry lang verhaal, maar ben benieuwd naar andere mensen met deze ervaring.

Herkenbaar

Antwoord op je laatste vraag heb ik helaas niet voor je.
Die vraag speelt voor mij ook al maanden, ik probeer die vraag achter me te laten want zal daar nooit een antwoord op krijgen. Begrijpen doe ik het gelukkig ook niet..

Je nu ex, heeft dus al een jaar contact met een jongere werknemer. Ik vind dat erg lang, in die tijd heeft hij toch wel enigszins na kunnen denken over de relatie met jou. Hoelang weet jij al dat hij contact met haar heeft?

Blijf vooral bij je eigen gevoel. Wil jij met iemand verder die al een jaar contact heeft met een ander? Ik vind dat respectloos naar jou toe. Verliefd worden kan binnen een relatie maar wat je daar mee doet is een tweede.
Hoelang wil je wachten? Hebben jullie daar iets over afgesproken?
Maar het feit dat hij meteen naar haar is toegegaan vind ik wederom respectloos. Zo krijgt jullie relatie toch geen eerlijke kans? ( of de time-out waarvoor hij bedoeld is )
Liefde kun je niet afdwingen, cliché maar waar.
Kijk dus nu vooral ook naar wat jij wil. Misschien relatietherapie? Begrijp ook dat je je relatie niet zomaar aan de kant zet.
Heel veel sterkte en succes, zo'n situatie is killing! Tenminste, dat vond/vind ik.

Louise83

Louise83

29-11-2018 om 15:57 Topicstarter

Tijdelijk uitelkaar

Hoi vuurvliegje,

Het contact was dat jaar vriendschappelijk en uiteindelijk de laatste periode zijn daar gevoelens bij komen kijken. Tot de dag dat wij uit elkaar gingen lijkt daar niks te zijn gebeurd. Weet niet of ik dit geloof, maar mijn ex is wel meteen eerlijk hierover geweest. We hebben dat het uit ging ook nog 2 maanden in ons huis samen gezeten. Van augustus tot oktober. Vanaf oktober zit hij dus ergens anders en vanaf augustus rommelt hij dus met zijn collega. Hij geeft aan dat hij anders ook maar alleen zit, en dat vrienden niet altijd zin en tijd hebben om af te spreken. Logisch... die hebben ook allemaal een gezin. Zij is jong en wil wel feestend het leven door. Iets wat hij ook nog (te) vaak wil. Ik heb het idee dat hij niet zo zeer verliefd op haar is, maar op haar levensstijl. Hij zelf moet dit uitzoeken zegt hij. Maar geeft ook aan dat er tussen ons te veel is gebeurd en zegt dat de kans groot is dat het niet meer goed komt. Hij wil me ook geen valse hoop geven zegt hij... maar misschien wil ik wel helemaal niet meer na al dat gerommel met dat jonge grietje... maar daar denkt meneer niet over na. Merk wel dat als ik het weekend vrij ben, en de bloemetjes buiten zet, hij graag wil weten met wie en waar... wat ik mega vreemd vind.

Herkenbaar

Louise, herkenbaar verhaal.. Wat Vuurvliegje ook zegt, wil jij zelf verder met iemand die nu met iemand anders omgaat? Kijk hoe het voor jou eigenlijk zit qua gevoel en mocht je er wel voor willen vechten kijk of hij dat ook wil, zo niet proberen afstand te nemen. En dat is makkelijk gezegd en lukt misschien niet direct maar helpt uiteindelijk wel. Dat hij wil weten met wie en wat jij doet is misschien nog een vorm van controle willen hebben?

Louise83

Louise83

07-12-2018 om 13:37 Topicstarter

Afstand

Omdat ik de afgelopen periode alleen maar te horen heb gekregen, dat hij zelf mag en kan doen wat hij wil omdat het over is, heb ik idd. gekozen voor afstand. Hij zit zo in zijn roze wereld dat er met geen mogelijkheid meer mee te praten valt. Enige contact wat we hebben is over ons kind of dingen over ons huis.. waar ik overigens nog woon. Het geeft een hoop rust en heb zelf ook een leuk avondje gehad met iemand 😉. Heb niet het idee dat er over ons nog wordt nagedacht, meneer is alleen maar bezig met zijn eigen geluk. Al denk ik niet dat hij hier gelukkig van gaat worden. Gun hem het beste hoor... maar iets in mijn gevoel zegt dat dit een vlucht is... ik verwacht niks meer.. hoop nog wel. Heb tegen hem gezegd dat ik het heel erg vindt en bereid ben om alles van tafel te vegen om een nieuwe start te maken. En dat hij zelf maar moet weten wat hij hier mee gaat doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.