Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Msw

Msw

24-05-2021 om 08:14

Uitkoop afdwingen


Sammy70 schreef op 28-05-2021 om 09:44:

[..]

Ja dus TS die niet wilde scheiden moet maar in een ander deel van het land gaan wonen met alle gevolgen van dien voor de kinderen?

Juist het feit dat er ‘niks te koop staat’ toont aan dat de ex een punt heeft. Of TS dat nou leuk of eerlijk of handig vindt of niet. 

Welk punt dan? Snap ik even niet. Tsjor

tsjor schreef op 29-05-2021 om 09:43:

Welk punt dan? Snap ik even niet. Tsjor

Het economische uitgangspunt van vraag en aanbod dat schaarste de prijs opdrijft. In het geval van de huidige woningmarkt op een irrationele, chaotische manier (overbieden ipv taxatie min of meer volgen). 

Hij kan toch (theoretisch) zijn eigen huis kopen? Dus idd samen (met makelaars) de verkoopprijs bepalen en dat dan overnemen. En hierin de verbouwingskosten meenemen (ik weet even niet meer precies hoe dat zit, er zijn aanbetalingen gedaan, hoe worden die kosten verdeeld, gaat dat nog door om meerdere onkosten te besparen of juist niet - en levert dat meerwaarde op etc). Scheelt weer overdrachtskosten en de hele rataplan.

Het hoeft echt niet moeilijk te zijn als je samen maar de intentie hebt om er uit te komen.

Mocht je er echt niet uitkomen, is het dan een optie om het huis daadwerkelijk zelf te kopen? Ik noem maar een dwarsstraat hoor, is wel een heel gedoe. Dus in de verkoop doen en dan zelf kopen (voor bv een euro meer dan het hoogste bod). Geen idee of iets dergelijks mogelijk is.

Sammy70

Sammy70

29-05-2021 om 11:40

Mija schreef op 29-05-2021 om 11:07:

[..]

Het economische uitgangspunt van vraag en aanbod dat schaarste de prijs opdrijft. In het geval van de huidige woningmarkt op een irrationele, chaotische manier (overbieden ipv taxatie min of meer volgen).

Ja dus je wil holderdebolder van je man af, meteen inhuizen bij je nieuwe vlam en (met voorbedachte rade?) ook meteen cashen omdat er iets mafs aan de hand is op de koop/verkoopmarkt van huizen? Echt zuiver klinkt dit niet. Jouw bedje is gespreid en je laat je ex (en daarmee ook de kinderen) achter met de brokken als je het vel over de oren trekt van je ex. Die zit straks zonder huisvesting en jij krijgt je centjes uit een zeepbel? 

Ik zou daarom ook zeker even afwachten tot het eerste hoteldeboteljaar van de nieuwe liefde over is. Maar ondertussen wel voorbereiden op alle mogelijke beslissingen.

Tsjor

Sammy70 schreef op 29-05-2021 om 11:40:

[..]

Ja dus je wil holderdebolder van je man af, meteen inhuizen bij je nieuwe vlam en (met voorbedachte rade?) ook meteen cashen omdat er iets mafs aan de hand is op de koop/verkoopmarkt van huizen? Echt zuiver klinkt dit niet. Jouw bedje is gespreid en je laat je ex (en daarmee ook de kinderen) achter met de brokken als je het vel over de oren trekt van je ex. Die zit straks zonder huisvesting en jij krijgt je centjes uit een zeepbel?

Ik zou zelf woest zijn en het heel onrechtvaardig vinden. Maar daar gaat het hier niet over. Het gaat over: is er een objectieve basis? 

Die zeepbel mag dan een zeepbel zijn, hij is er wel. Als je op dit moment je boedel moet verdelen, is dat de realiteit. Daar zul je toch op de een of andere manier met elkaar uit moeten komen. 

Sammy70 schreef op 29-05-2021 om 11:40:

[..]

Ja dus je wil holderdebolder van je man af, meteen inhuizen bij je nieuwe vlam en (met voorbedachte rade?) ook meteen cashen omdat er iets mafs aan de hand is op de koop/verkoopmarkt van huizen? Echt zuiver klinkt dit niet. Jouw bedje is gespreid en je laat je ex (en daarmee ook de kinderen) achter met de brokken als je het vel over de oren trekt van je ex. Die zit straks zonder huisvesting en jij krijgt je centjes uit een zeepbel?

hahaha, je hebt wel een levendige fantasie Sammy. Je weet feitelijk toch helemaal niets van hun situatie af? holderdebolder, gelijk Inhuizen bij nieuwe vlam, lekker cashen op een zeepbel en het vel over de oren van de ex? Dat heb je echt allemaal zelf bedacht.... 

Nou, gebaseerd op de berichten is de inschatting van Sammy niet onmogelijk, maar het is een interpretatie. Tsjor

Msw

Msw

10-06-2021 om 21:27 Topicstarter

Ondertussen zijn we wat verder. Was ons samenlevings contract vergeten waar duidelijk in staat dat bij verdeling er onderling besloten moet worden wie er in alle redelijkheid de meeste aanspraak op de woning maakt en dat dit in geval van kinderen de eerste voorkeur heeft. De woning zal dan verdeeld worden volgens de waarde bij leegstand (taxatie). Taxatie is gedaan. Alle plussen en minnen bij elkaar opgeteld waarbij ik alle kosten voor de verbouwing die was geplanned alleen voortzet kwamen we uit op 30k. 

na het benoemen van een schenking die ik ooit heb gekregen en het recht heb weer op te eisen en dit ook zal doen als het moest koos ze eieren voor haar geld.

Msw, betekent dit dus dat je nu je partner kunt uitkopen? In dat geval hartelijk gefeliciteerd!

Dan is hopelijk deze dreiging van de baan. Ik wens je sterkte met het verlies van je partners liefde en hoop dat jullie wat kinderen en bezit verder betreft, redelijke overeenkomsten kunnen sluiten.

Een goede morgen

Msw

Msw

14-06-2021 om 00:19 Topicstarter

Puinhoop schreef op 11-06-2021 om 08:13:

Msw, betekent dit dus dat je nu je partner kunt uitkopen? In dat geval hartelijk gefeliciteerd!

Dan is hopelijk deze dreiging van de baan. Ik wens je sterkte met het verlies van je partners liefde en hoop dat jullie wat kinderen en bezit verder betreft, redelijke overeenkomsten kunnen sluiten.

Een goede morgen

klopt. Nu is ze poeslief en mee denkend??? Wat geld kan doen met mensen.

Waarde bij leegstand, die kende ik nog niet. In deze overspannen huizenmarkt zal dat niet snel het geval zijn toch schat ik in. Wat is er anders aan dan bij normale taxatie? Zomaar even nieuwsgierig..

Ik dacht dat waarde bij leegstand betekende: in onbewoonde staat. Dus zonder huurder of andere bewoner. Die waarde is hoger vziw dan de waarde in bewoonde staat.

Groeten,

Temet

FleurB65 schreef op 24-06-2021 om 21:51:

Waarde bij leegstand, die kende ik nog niet. In deze overspannen huizenmarkt zal dat niet snel het geval zijn toch schat ik in. Wat is er anders aan dan bij normale taxatie? Zomaar even nieuwsgierig..

Niets. Het gaat om de situatie na verkoop.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.