Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeder

Moeder

05-12-2015 om 20:38

Vriendin ex

Hallo allemaal,

Nu bijna 2 jaar verder...
Begin was erg stroef, ook omdat de vriendin van mijn ex al ging met hem terwijl we nog getrouwd waren.
Maar nu het volgende...

Mijn dochter vind haar erg aardig wat ik natuurlijk erg fijn vind.
Ze is het andere uiterste van mij.
Het contact loopt via ex en soms heb ik haar aan de telefoon als ik mijn dochter bel als mijn ex werkt.

Maar moet ik zeggen dat ik het waardeer wat ze allemaal doet. Om het lijntje wat korter te maken?! Dat ze zich gewaardeerd voelt door mij. Blij ben wat ze voor me dochter doet of is dat juist raar?!

Niet raar

De vriendin van mijn ex is ook totaal anders dan ik zelf ben. Ze doet haar best met onze meiden, die als prepubers in haar leven kwamen, en dat zal zeker niet altijd makkelijk zijn.

Ik spreek haar zelf haast nooit, alleen als we elkaar zien bij voorstellingen e.d.
Ik heb daarom aan mijn ex gevraagd om aan haar door te geven dat ik haar inzet ontzettend waardeer, en dat ik blij ben dat ze in het leven van de kinderen is gekomen. Later hoorde ik van hem terug dat ze dat prettig vond om te horen.

Ik heb dat niet gedaan om het lijntje korter te maken eigenlijk. Maar gewoon omdat ik weet hoe ondankbaar het kan zijn, stiefmoeder zijn. En ik wilde dat ze in ieder geval wist dat ik blij ben met wat ze doet.

Hortensia

Hortensia

05-12-2015 om 20:57

mijn 2 centen...

Gewoon zeggen! Waarom zou je een ander geen compliment kunnen geven?

Moeder

Moeder

05-12-2015 om 21:21

Dank je wel!!
Ik ga d'r gelijk een WhatsApp app sturen.
Zie haar verder niet face to face...

Hortensia

Hortensia

05-12-2015 om 21:47

Lief van je!

Ook al was het begin wat stroef, ik vind het juist geweldig dat je hieraan denkt!

Jammer dat jullie elkaar verder niet spreken. Ik vond het, toen mijn ex een vriendin had, erg leuk om met haar van gedachten te wisselen m.b.t. de kinderen. Hoe zij tegen bepaalde dingen aan keek en zo. Vond ik best wel waardevol. Maar wij hadden ook niet zo'n stroef begin omdat zij na de scheiding pas in beeld kwam.

Moeder

Moeder

05-12-2015 om 22:00

Of zal ik met het nieuwe jaar een klein iets geven en daarbij een kaartje ofzoiets. ..
Mischien is een WhatsApp ook weer zo koel....

Lynn

Lynn

05-12-2015 om 22:05

Goed plan

Weet je, als je goed nadenkt over je boodschap zodat deze daadwerkelijk positief is, dan zal ze dat zeker waarderen. Maar ik vindt een kaartje, en helemaal een aardigheidje met een kaartje, veel leuker dan een whatsapp.

In elk geval erg leuk dat je het kenbaar maakt. Zou ik als ik haar was zeer waarderen.

Hortensia

Hortensia

05-12-2015 om 22:14

Ja, leuk!

Aardigheidje met kaartje! Doen!

Moeder

Moeder

05-12-2015 om 22:18

Mooi ik ga eens wat leuks bedenken.
En dan geef ik het met nieuwjaarsdag
Dan breng ik mijn dochter weer die kant op..
Mooie gelegenheid

Wat fijn..

...Moeder, dat je dit op je hart hebt en wil doen. Ik zou het ook echt ontzettend fijn vinden als ik haar zou zijn!! Heel erg lief! Een kaartje met een kleinigheidje is echt een leuk idee, alhoewel een appje ook lief is en vast gewaardeerd wordt.
Mag ik vragen hoe stroef het in het begin verliep? En waardoor het later minder stroef verliep Sorry, nieuwsgierig

Moeder

Moeder

06-12-2015 om 22:31

Uhm ja dat mag uiteraard.
Ze was vanaf het begin erg vel naar mij.
Beter weten wat goed was voor mijn dochter... etc etc...
Mij lastig vallen met apjes terwijl ik mijn frustratie naar mijn ex uitte. En vervolgens aapjes van haar krijg... was erg naar.
Ze is ook een beetje aso type...
En ik ben het tegenovergestelde dus ik was al in shock dat mijn ex met haar was ook tijdens ons huwelijk al...

En het deed me zeer dat zij voor me dochter moest zorgen als mijn ex er niet was.. al vrij in het begin.
Want ja ik moest ook geld op tafel brengen om met ze 2e rond te komen.
Dus ja

Paddington

Paddington

07-12-2015 om 07:22

Wat fijn

om te lezen dat het ook heel anders kan dan het bij mij is...

Als je het echt zo voelt, dan moet je het zeker doen.

Dat is een moeilijke

start Moeder!! Pffff.... Wat sterk van je dat je gevoel nu anders is in een relatief korte tijd van 2 jaar. En wat apart dat ze je bestookte met appjes.... Nouja, in ieder geval super fijn dat het nu beter gaat en ik vind het echt lief dat je haar wat wil sturen! Jammaer dat het nog steeds niet lekker loopt Paddington

Inderdaad heel bijzonder

Ik ga nu zelf door een moeilijke periode in mijn huwelijk, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik tzt zo positief kan denken over een eventuele nieuwe vrouw in het leven van mijn man. Ik vind echt dat je trots op jezelf mag zijn dat je je zo over je eigen aanvankelijke afkeer hebt heengezet, mijn complimenten!
En wat mij betreft is een appje al meer dan prima hoor, maar met een klein presentje met de jaarwisseling geef je het nog iets meer betekenis misschien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.