Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Blaasjeseczeem

Wie heeft het ook en wat helpt er bij jou?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

13-01-2012 om 21:16

Bedoel je

van die kleine bultjes die vreselijk kunnen jeuken, vooral op je handen?
Dat heb ik wel eens gehad na een week waarin ik meer dan anders met mijn handen in het sop zat, en toen het niet vanzelf wegging, heb ik van de huisarts een zalfje gekregen. Iets met corticosteroïden, denk ik.
Heel soms komt het nog terug, maar de laatste keer kan ik me al niet meer herinneren. Je huid goed beschermen met goede crème, huishoudhandschoenen dragen, die tips kan ik me nog wel heugen.

Arike

Arike

16-01-2012 om 11:38 Topicstarter

Ja!

Inderdaad Krin. Alleen jeuken ze niet maar prikken ze, irritante pijn. Idd emovate, huishoudhandschoenen. Geen idee van de oorzaak, misschien wel weekende centerparcs met zwembad rond de kerst, het water prikte toen erg op vooral mijn handen.

Het is een hand en voet eczeem, gelukkig alleen op mijn handen.Ondanks de zalf breidt het zich langzaam maar zeker uit. Irritant gedoe.

krin

krin

16-01-2012 om 12:21

Zou best kunnen

Dat het van het (vele?) zwemmen komt, daar wordt je huid gevoeliger en dus vatbaarder door. Bij mij hielp de zalf overigens wel (zolang je niet de gebruiksaanwijzing opvolgt en je handen wast na het aanbrengen . Nou kan het nogal schelen van soort tot soort, bij mij werkt de ene voetschimmelzalf ook veel beter dan de ander, dus ik zou de ha nog even bellen en om een andere, misschien sterkere variant vragen.
Succes!

Arike

Arike

18-01-2012 om 10:33 Topicstarter

Laranje

dank voor je info. Zelf heb ik volgens mij geen voetschimmel, het zit ook alleen op mijn handen. En het kalmeert!!! Joepie. Ik verdenk het zwembad nog steeds en anders een contactreactie van aardappel of fruit schillen. Het prikt nu in elk geval minder, ertegenaanstoten doet nog wel zeer en het ziet er niet uit, maar het breidt niet meer uit. Gelukkig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.