Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Doorgebroken oorontsteking; wat te doen?

Dag allemaal,
Mijn dochter was erg verkouden, wat pieperig en had twee dagen 's avonds wat koorts. Gister kwam er opeens troep (pus-achtig, geel plakkerig en vloeibaar) uit beide oortjes. Het arme schaap had dus gewoon een dubbele oorontsteking. Ik vermoed dat met het doorbreken het ergste leed geleden is, maar kan ik er nu op vertrouwen dat de troep er vanzelf uit komt? Ik herinner me van mijn zoon dat ik een keer bij een doorgebroken oorontsteking een spulletje kreeg (ik herinner het me als waterstof peroxide, maar dat was het vast niet, klonk wel zo) waarmee ik druppelde, en waardoor de troep eruit bruiste. Zou ik dat zonder recept kunnen halen? Ik vermijd de dokterswachtkamer het liefst een beetje op het moment...

Iemand ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bellen

Je kan anders je huisarts bellen voor advies.
Of je belt tijdens spreekuur, ik snap wel dat je nu even de wachtkamer wilt vermijden.

m@ss

m@ss

20-11-2009 om 12:03

Hoi

hier 6x doorgebroken oor gehad voor zijn 2e jaar....
Maar heb er nooit wat aan hoeven doen. Het lichaam heeft het al opgelost. Oordoorgebroken troep kan eruit.
Denk aan niet oren onder water.

Succes ze zal nu snel opknappen!

Niets doen

ik hoefde bij mijn dochter nooit wat eraan te doen. Het kan 3-4 dagen duren, zelfs wat bloed bij zitten. Ze mocht 2 wekn haren niet wassen en niet zwemmen, omdat er door de open verbinding water (bact) naar binnen kunnen.
Mijn dochter knapte er altijd van op, het ergste was geleden...sterkte!

Wassen

Hier ook wel dat het bloed er echt uitliep. Nooit van de dokter gehoord dat ik haar niet mocht wassen bij haar hoofd ofzo. Dus blijkbaar varieert ook dat nog per arts.
Inderdaad, verder nog nooit iets van de HA gekregen. Als het is doorgebroken, geneest het bijna altijd vanzelf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.