Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kobalt

Kobalt

19-12-2011 om 14:10

Eiwitrijk voedsel en afvallen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

04-01-2012 om 22:05

Zal ik doen inge

Ik zal je tip opvolgen, Inge! Wie weet ga ik nog wel helemaal "om" dankzij jullie. Euh, er mag dan zeker geen banaan door...

Guinevere

Die volle Turkse yoghurt in van die emmertjes is ook niet echt zuur.

Al vind ik m *nog* lekkerder met een beetje honing erop. Maar ook zonder is het best te eten (dit itt magere yoghurt van de AH ofzo)

Groeten,

Temet

Ella2007

Ella2007

06-01-2012 om 23:36

Sukers en koolhydraten/ervaring met finally lifestyle?

Wat ik wel vaker gehoord heb is dat snelle koolhydraten (suikers) je bloedsuikerspiegel heel sterk doen stijgen, en daarna weer heel rap doen dalen, waardoor je weer meer je trek krijgt in koolhydraten (suikers), en bij eiwitten heb je dat niet: de bloedsuikerspiegel blijft gelijkmatiger.

Heeft iemand hier overigens ervaring met Finally Lifestyle ? Bij de sportschool gebruiken ze deze maaltijdvervanger in een afslankprogramma. Ik overweeg hier toch mee te gaan starten. Rationeel gezien weet ik dat maaltijdvervangers niet werken, maar ja, ik krijg het zelf ook niet voor elkaar om twee kilo af te vallen, watje zonder discipline dat ik ben.
Dat is niet veel, maar wel teveel voor mijn broeken/jurken om lekker te zitten. Geen zin om een hele nieuwe garderobe aan te schaffen......60 is voor mij iets teveel, bij 1.58 (zit al jaloerserig te kijken naar de mededelingen van Elisa en Vic.....). Weeg al een jaar of 10 58 kilo, (na 15 jaar jojoën tussen 50 en 70) en wil graag daar weer naar terug, voordat ik weer op de 70 uitkom....
Hierbij eet je ook minder koolhydraten (alles met kwark en yoghurt) om je trek in zoet te doen afnemen. Wel veel groenten (rauwkost) en bouillon.

Oh mensen

Lees eerst eens het artikel over de Fat Trap in de New York Times. Als je afvalt blijft je lichaam je leven lang proberen weer dik te worden. Dus hoe je ook afvalt, eetpatroon veranderen.

En waarom al die maaltijdvervangers? Heb hier gekozen voor smoothies!!!!!!!!!!! Vanmorgen twee mandarijnen, beetje gewone sla, roosjes broccoli en wat rozijnen. Met wat water in de blender (15 euro bij de Hema) Ik maak al ene paar dagen smoothies maar deze was wel heel lekker. En belangrijkste, het vult enorm en ook belangrijk het is heel gezond!!!!!!!!! Ik ken zelfs iemand die helemaal planteneter is geworden, veel rauw, maar dat gaat mij wat tever, echter, af en toe een smoothie ipv een maaltijd, DOEN!!!

Cicade

Cicade

11-01-2012 om 13:13

Smoothies

Goeie tip Arike, ik neem ook regelmatig smoothies. Niet zozeer om af te vallen, maar om wat extra vitamines binnen te krijgen. Erg lekker en makkelijk thuis zelf te maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.