Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

even zo

even zo

03-03-2009 om 17:58

Ervaringen kinesiologie gevraagd

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met Kinesiologie. Graag hoor ik hoe het jullie bevallen is en of je er ook echt baat bij hebt gehad.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

03-03-2009 om 21:58

Ja, ikke

Of eigenlijk meer mijn dochter van bijna 8. Met haar heb ik een tijdje bij een kinesiologe gelopen vanwege steeds terugkerende verkoudheid maar daarnaast ook haar gedrag (brutaal, grote mond etc.). Ik vond het een heel bijzondere ervaring. Na het eerste bezoek weet ik nog dat het gedrag verergerde. Dat wordt niets dacht ik, maar na de volgende afspraken ging het steeds beter.
Bij ons werkte de kinesiologe met bepaalde drukpunten die ingesmeerd werden met homeopatische druppels, maar ook met kaartjes die gevoelens weergaven e.d. Mijn dochter vond het altijd heel fijn om erheen te gaan. Zelf vond ik het ook prettig, want ik kon ook een beetje mijn verhaal kwijt over mijn dochter.

Ik heb zelf weleens een korte workshop bij een andere kinesiologe gevolgd. Deze was vooral gericht op spierspanningen. Wel interessant, maar je moet je er echt in verdiepen en daar heb ik helaas niet echt de tijd voor.

Ik ga zelf

Ik ben al jaren bij een kinesiologe. Het begon een jaar of zes geleden, toen ik al anderhalf jaar met koorts rondliep, echt elke dag 38.5 of hoger. Je hebt geen idee hoe moe en lamlendig je daarvan wordt! De huisarts was een lompe paternalistische lulhannes die me probeerde wijs te maken dat het psychisch was. De kinesiologe kwam er door energiemetingen achter dat mijn darmen bepaald voedsel niet goed verteren en raadde me aan vlees en bepaalde soorten fruit te laten staan en gaf me ook homeopatische druppels. Een week later was ik koortsvrij en ik ben sindsdien geen dag meer ziek geweest.
Ik ben erg om mijn kinesiologe gesteld geraakt en ga er één keer per half jaar heen om naar mijn gezondheid te laten kijken. Ze straalt zo'n rust en wijsheid uit dat ik er na een uurtje weer een half jaar tegenaan kan. Ik heb wel iemand gezocht die ook echt een goede opleiding heeft en aangesloten is bij branche verenigingen. Dus niet zomaar beun de haas.
Volgende week mag ik weer!

Tja

Er zit bij ons in de buurt iemand die er aan doet en sommige mensen die ik ken zijn er blij mee, maar deze mevrouw doet ook aan pendelen. En als ik pendelen hoor gaan mijn nekharen overeind staan. Dat soort occulte dingen laat ik me verder liever niet mee in.

Ervaring kinesiologie

Mijn buurvrouw heeft een praktijk voor kinesiologie. We kennen elkaar al 15 jaar, ze is een betrouwbaar persoon en behandelt veel mensen. Zelf heb ik me nog nooit door haar laten behandelen, (niet nodig en ik zou het ook niet willen)
Kinesiologie werkt denk ik voor veel mensen, het is geen hokus-pokus. Als je wilt kan ik de praktijkgegevens mailen, het is in de Randstad.

Sja

Om eerlijk te zijn, zou ik er niet eens aan beginnen. Dat er "goedlopende praktijken" zijn, zegt in feite niets. Op wikipedia vind ik wat meer informatie http://nl.wikipedia.org/wiki/Kinesiologie en dat klinkt wel als hokus-pokus. Ik vind ook niet echt bewijzen dat het beter zou werken dan een placebo.
Dit is geen informatie van een ervaringsdeskundige en wellicht zit je er niet op te wachten, maar ik geef het toch maar even.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.