Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Relithe

Relithe

03-05-2013 om 21:11

Groei puberzoon


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Shonagh43

De gemiddelde lengte van de Nederlander is meer geworden maar het gemiddelde gewicht is in verhouding nog veel meer toegenomen. Overgewicht wordt echt een probleem.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gezondheid-welzijn/publicaties/artikelen/
Mijn zoon gaat zo rond de 1.90m worden. Ik vraag me wel eens af of hij misschien toch teveel paardenvlees heeft gegeten of op een andere manier groeihormonen binnenkrijgt. Misschien krijgen we over 30 jaar wel te horen dat die lange jeugd helemaal geen teken van gezondheid is?

Gaat lekker...

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gezondheid-welzijn/publicaties/artikelen/archief/2012/2012-3746-wm.htm

Toen ik de link kopieerde kwam er iets anders in beeld bij het plakken...

Sinds wanneer andere puber kenmerken?

Ben zelf met mijn sinds vorige week 14 jarige van 1.55 bij de huisarts geweest. Schoolarts vond hem ook aan de kleine kant, zat wel altijd op min een groeilijn(wij en oudste broer voldoen aan het gemiddelde). Zoon is afgebogen naar min anderhalf. Zoon vertoont ook verder nog geen puberkenmerken, zoals schaamhaar en groei testikels ed. Wat betreft puberleeftijd zit hij op een ruim twaalfjarige volgens arts en dat past dan precies bij zijn lengte. Hij verwacht dat hij tussen nu en een half jaar toch ook de puberkenmerken gaat vertonen en groeien, volgens hem is het prima dat hij in aug weer naar de schoolarts gaat en als hij in oktober nog geen andere puberkenmerken(behalve gedrag) vertoont dan gaan we terug. Ondanks dat hij als uk overal vroeg in zijn ontwikkeling was en broer laat is het nu andersom.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-05-2013 om 13:52

Jeanhil

Zie mijn post in het draadje van Tasja bovenaan in deze rubriek Bijna hetzelfde verhaal.

P

P

06-05-2013 om 18:52

Elisa

Ik vergelijk toch maar liever met de leeftijdsgenoten uit mijn link, de groeicurve dus. Vergelijken met alle nog levende mensen vind ik niet logisch.

kaatje43

kaatje43

13-05-2013 om 21:15

Jeanhil

Zoonlief is nu half 15 en ineens gaat er van alles (letterlijk) groeien. Ik heb ook mijn zorgen gehad, maar is in een half jaar zeker 7 cent. gegroeid en de rest ook. Wacht nog even af. Is nu ineens 1.74.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.