Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ik heb er twee

ik heb er twee

20-05-2013 om 16:18

Ieder week koorts

Onze zoon van 4 jaar heeft sinds december iedere week koorts. We zijn al best vaak bij de huisarts geweest en nu hebben ze bloedgeprikt. Waarom is hij iedere week ziek wat speelt er in zijn lijfje af.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

20-05-2013 om 16:26

Uitslag

Is er al een uitslag van het bloedonderzoek? Dat zou ik eerst afwachten. Voel je je wel serieus genomen door je huisarts? Sinds december is al wel erg lang, ik begrijp dan niet dat er nu pas bloedonderzoek is gedaan. Je kunt evt. ook een verwijzing naar een kinderarts vragen, maar die zal w.s. in eerste instantie bloedonderzoek willen doen.
Wij weten natuurlijk niet wat er aan de hand is. Kan van alles zijn.
Veel sterkte met je zoontje!

Vanalles

Het kan natuurlijk vanalles zijn, alle virussen wisselden elkaar deze winter in rap tempo af.

Mijn dochter had ook heel vaak koorts en dat bleek door overbelasting van haar lichaam te komen door haar hypermobiliteit. Niets ernstigs natuurlijk maar wel heel vervelend.

Hopelijk is hij snel beter!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

20-05-2013 om 18:06

Tasja ot

Kun je daar wat meer over vertellen? Er gaat hier een lichtje branden....

Tihama

Tihama

20-05-2013 om 18:47

Allergie?

Onze zoon was tot hij 15 maanden was vrijwel elk weekend ziek. We woonden bijna bij de weekendarts. Ik had alles al nagezocht, waste braaf met Neutral etc, maar hij bleef om de haverklap ziek. De huisarts schreef voor zijn immense hoestbuien een zwaar middel voor ( een middel wat inmiddels verboden is voor babies vanwege risico op wiegendood...).
Toen op een dag tipte iemand me om Dreft te gaan gebruiken. Ik kon het me niet voorstellen, maar inderdaad: dat bleek de oplossing. De hoestaanvallen verdwenen, maar ook het ziekworden. Wat bleek namelijk: elke zaterdag verschoonde ik zijn bedje, dan bracht ik verse allergenen aan. Hij reageerde met koorts en hoestaanvallen.

Vervolgens ging het prima tot zijn vierde, toen hij naar school ging. Binnen twee weken was het weer helemaal mis. Ik alles op school bekeken, maar ik kon niets ontdekken. Op een avond chatte ik erover op de oudersonlinechat en daar waren toevallig twee artsen. Ze vroegen me wat ik hem meegaf als tienuurtje. Dat was yogho. Exact tegelijk schreven ze: stop maar, je hebt de oorzaak. Het blijkt dat kleurstof E124 dit soort reacties kan oproepen. En nog erger: dat dit blijkbaar zo bekend is dat twee artsen tegelijk dit uitroepen.

Door al het hoesten, beschadigde zijn opperhuid in de keel, en daardoor werd hij veel gevoeliger voor ziektekiemen en daardoor werd hij dus ook vaker ziek.

Mijn tip is: probeer na te gaan wat er veranderd is, sinds dit ziekzijn begonnen is. Is hij naar school gegaan, naar de BSO? gebruik je andere wasmiddelen of verzachter? Eet of drinkt hij andere dingen? Is er thuis iets veranderd?

Tihama

Berber.

Berber.

20-05-2013 om 21:48

Vraag

Is het hoge koorts?

Herkenbaar

Mijn zoon is ook echt heel vaak ziek geweest. Vaak 1 dag koorts, en daarna weer beter. Verder geen andere klachten. Ik werd er behoorlijk moedeloos van, en moest ook heel vaak vrij nemen om voor mijn zoon te zorgen. Ik stond zelfs op het punt om te stoppen met werken. Uit wanhoop heb ik hem op een gegeven moment elke dag een echinae force (schrijf je dat zo?) pil gegeven, en na enkele weken had hij een tijd geen koortsaanvallen.
Twee jaar later begon het hele feest opnieuw, en toen bleek dat hij een urineweginfectie had, zonder pijnklachten en zonder vaak te moeten plassen. Na een fikse antibiotica kuur was hij de rest van de winter zonder klachten.
Ik duim voor jullie dat nu toch snel de oorzaak gevonden wordt, en anders hopen dat de zomer snel doorbreekt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.