Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

therese

therese

20-02-2015 om 13:52

inwendige hematoom

mijn dochter heeft een hematoom van 3,1 cm tegen haar rugspier,geen iedee hoe hij daar is gekomen we moeten ieder2 weken een echo maken ,nu de vraag wie heeft hier ervaring mee ,en is het ook gevaarlijk
groet therese

Barvaux

Barvaux

20-02-2015 om 14:02

gevaarlijk

Of het gevaarlijk is kan alleen de arts vertellen, daar ben je geweest (anders geen echo) dus waarom heb je het niet gevraagd?

therese

therese

20-02-2015 om 14:08

hematoom

heb gevraagt maar hier is zo weinig over bekend dat de artsen het ook niet precies,weten vandaar mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.

Barvaux

Barvaux

20-02-2015 om 15:08

tja

Dan zou ik de artsen vragen om het aan hun collega's te vragen en om het buiten Nederland te zoeken in plaats van op forums.

therese

therese

20-02-2015 om 20:01

onbegrepen

Als u goed leest vraag ik of er ouders zijn die dit ook hebben mee gemaakt en er meer over weten .ben volop met de arten in gesprek .waarom zou mijn verhaal hier niet passen er staan ook vragen over hematomen in en op het hoofd op
Mvg therese

hematoom

Een belangrijke vraag lijkt me hoe dat hematoom daar komt. Waardoor is de bloeding ontstaan, weten jullie dat?
Verder hangt het er vanaf waar het tegenaan drukt. Als er nu geen klachten van zijn, dan zou ik die ook niet verwachten, tenzij er een nieuwe bloeding ontstaat, vandaar ook mijn eerder vraag. Ik denk dat het belangrijkst is om te weten of er risico is dat er een nieuwe bloeding ontstaat!
Ik heb ooit na een buikoperatie een groot hematoom tussen huidlagen op mijn buik gehad, en wat ik mij daarvan herinner is dat het heel pijnlijk was en verschrikkelijk lang duurde voor het echt helemaal verdwenen was. Echt wel een week of 8.

therese

therese

20-02-2015 om 20:38

nee

We weten niet hoe deze is gekomen de arts zegt door een val of zo maar onze dochter zegt zeker te weten dat er niks is gebeurt. Ze kreeg enorme pijn in zij wij zijn inmiddels al meer dan 6 weken verder om de twee weken een echo .maar hij is een paar milimeter gekrimt
Ze heeft nog steeds pijn daarom wil ik ook weten hoe lang duurt zo iets
Bedankt voor je andwoord

therese

therese

20-02-2015 om 20:45

rugspier

Sorry hij drukt tegen de rugspier aan haar bloed was top dus daar lag het niet aan

Mijntje

Mijntje

21-02-2015 om 08:20

Therese

De kans is groot dat je op een medisch forum meer reacties krijgt dan hier.
Wat een schrik zeg. Heel veel sterkte.

Puck

Puck

21-02-2015 om 21:26

Dit vind ik op internet

Bloeduitstorting (Hematoom)
Wat is een bloeduitstorting?

Een bloeduitstorting of hematoom is een inwendige bloeding waarbij het bloed tussen de omliggende weefsels terecht komt. Wanneer dit onder de huid plaatsvindt, veroorzaakt het een 'blauwe plek' en in sommige gevallen een zwelling. Bloeduitstortingen in principe overal voorkomen: van je gezicht tot je benen.

Oorzaak van een bloeduitstorting

De oorzaak van een bloeduitstorting is meestal uitwendig geweld. Je stoot je aan iets of bent gevallen. Ook het breken van botten of operaties veroorzaken vaak bloeduitstortingen. In alle gevallen treedt een kneuzing van bloedvaatjes op, waardoor bloed in het omliggende weefsel lekt. Dit kan net onder je huid gebeuren, maar ook dieper. Het lichaam breekt dit bloed af en neemt het weer op. Hierbij wordt ook hemoglobine afgebroken. Dit wordt omgezet in gele pigmenten. Hierdoor verandert de kleur van de blauwe plek naar verloop van tijd.

Spontane bloeduitstortingen kunnen ontstaan door langdurig gebruik van bepaalde medicijnen zoals aspirine en bloedverdunners. Ook slaaptabletten en rustgevende middelen kunnen hier de oorzaak van zijn. Hiernaast kan een tekort aan vitamine C, B12 en K ook kwetsbare bloedvaten veroorzaken.

Bepaalde ziektes zoals hemofilie, bloedarmoede, hypothyreoïdie, bloedstollingsafwijkingen, bloedvergiftiging en leukemie kun je ook gevoeliger worden voor blauwe plekken.

Symptomen van een bloeduitstorting

Een bloeduitstorting is gevoelig bij aanraking. Vaak is een bloeduitstorting zichtbaar als een blauwe plek op de huid. Na verloop van tijd verandert deze van kleur naar groengeel. Na enkele dagen tot weken later is de plek genezen. Wanneer de bloeduitstorting dieper ligt (een onderhuidse bloeduitstorting), zie je geen verkleuring maar wel een zwelling. Na een paar dagen is het mogelijk dat er alsnog blauwe verkleuringen ontstaan. Soms liggen die niet op de plaats van het oorspronkelijke letsel. Een bloeduitstorting kan overal optreden, ook in je oog. Dit kun je zien als een rode plek in het oog, omdat het bindvlies dunner is dan je huid. Een bloeduitstorting onder je nagel is zichtbaar als een blauwe tot zwarte plek op je nagel. Na verloop van weken laat je nagel los, valt af en wordt vervangen door een nieuwe.

Je kunt ook bloeduitstortingen binnen de schedel oplopen. Deze kunnen door plaatselijke druk het hersenweefsel verdringen en zorgen hierdoor voor levensgevaarlijke situaties.

Ik zou dus idd willen weten waar het hematoom door veroorzaakt wordt en verder lijkt het me dat als het enkel en alleen tegen een spier aandrukt lastig maar niet gevaarlijk is. Waarom moet er iedere twee weken een echo gemaakt worden? Wat wil men daarmee in de gaten houden en waarom wil men dat in de gaten houden

therese

therese

23-02-2015 om 16:05

djw

Deze heb ik ook al gelezen puck .maar staat verder niks in over hoe en wat ik heb heel internet al af gespeurd. Van daar dat ik oudersvraag die dit ook hebben meegemaakt.

Puck

Puck

23-02-2015 om 17:27

Therese

Blijven nog wel mijn vragen:
willen weten waar het hematoom door veroorzaakt wordt Waarom moet er iedere twee weken een echo gemaakt worden? Wat wil men daarmee in de gaten houden en waarom wil men dat in de gaten houden

therese

therese

23-02-2015 om 19:37

andwoord

Om te zien of de hematoom krimt zeggen de artsen en waar het vanndaan komt geen iedee volgens ons als ouders en onze dochter kwam het inee s de pijn .en meerdere bloedonderzoeken blijkt dat het geen boed ziekte is dusemaal vraagtekens bij ons over 1week weer echo en dan ga ik verder als het niet krimt heb ook een foto mee gekregen wat ze niet leuk vonde

hier ook

Onze zoon heeft al jaren een bult op zijn scheenbeen. Ook laten onderzoeken, huisarts wist het niet en in ziekenhuis echo laten maken. Bleek ook een onderhuids hematoom te zijn. Volgens de arts zou het binnen een jaar wegtrekken. Maar het zit er nog steeds. De huisarts zei dat het met plastische chirurgie te verwijderen is, maar daar wil zoon nog niet aan. Het is vooral lastig bij voetbal en het ziet er niet mooi uit in een korte broek. Hoe het ontstaan is, geen idee..........

therese

therese

24-02-2015 om 21:45

jaren

Jaren dat hoop ik niet moeten jullie ook iedere 2 weken weer een echo maken dan .ik zou die bult laten verwijderen dan .s6 er mee

ik ben een paar jaar geleden van mijn paard gevallen en heb daarbij denk ik ook zo'n inwendig hematoom opgelopen. ik had ook een hernia door de val, en ik heb de ergste pijn ooit gehad. het was zenuwpijn. ik weet dus niet precies of die hematoom ook pijn veroorzaakte. aan de buitenkant was het gezwollen en op een paar plekjes maar donkerpaars. na een half jaar deed het nog pijn en ben ik zeer stevig gemasseerd door een manueel therapeut. de volgende dag was mijn hele onderrug en bil donkerpaars. geen idee of dit oud bloed was wat er alsnog uitkwam maar de pijn werd daarna minder. ik heb nooit echos gehad. wel een ct scan.

therese

therese

09-03-2015 om 11:44

gesprek met de kinderarts

Vrijdag krijgen we een nieuwe kinderarts. Die van ons is er mee opgehouden. Ben benieuwd wie we krijgen en hoe hij zij er over denkt .best spannend allemaal .donderdag hadden we weer een echo gemaakt hij is maar 2 mm gekrompen na twee weken .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.