Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ben Dijkstra

Ben Dijkstra

20-05-2013 om 18:06

Katten verjager tuinwachter geeft geluidsoverlast?

Onze dochter van amper 2 doet haar vingertjes in de oren op het moment dat de katten verjager bij de buren afgaat. Volgens de fabrikant zou het geluid nagenoeg niet hoorbaar zijn voor de mens. Het apparaat zendt met 110 decibel geluid uit vanaf 13 kilohertz of in de hoogste stand 19,5KHz. Welke stand ze hem ook zet het blijft hoorbaar. Onze dochtertje heeft inmiddels haar oren open gehaald tot bloedens toe. Ik hoopte erop dat ze oorontsteking had. Maar dat blijkt niet het geval te zijn. Mevrouw K. Boyen verbonden (promovendus) van UMCG geeft aan dat 110 decibel schadelijk is voor je gehoor. Ik heb nadat ik steeds dit geluid heb gehoor last gekregen van piepende oren dat niet meer over gaat.

Zijn er meer mensen die hiermee ervaring hebben?

Product: www.tuinwachter.nl

Zie ook: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/mosquito-tegen-katten-mag-niet-geluidsoverlast-1.2896329

Mona

Mona

20-05-2013 om 19:19

Hoor 'm ook

Mijn ouders hebben er eentje gehad en die kon ik ook goed horen. Wel was het zo dat dat ding dan als je de tuin in kwam even afging (seconde of 20) en dan weer ophield. Tot je weer door de sensor heen liep waarschijnlijk. Hij bleef niet constant aanstaan, dat niet. Maar het is een rot gehoor. Ik dacht altijd dat hoe kleiner je hoofd is, hoe beter je 'm kan horen, maar ik weet niet waar ik dat vandaan heb. Het zal dus wel zo kunnen zijn (als die theorie klopt) dat een klein kind er meer last van heeft.
En trouwens, de katten negeerden het ding gewoon en bleven in de tuin komen, dus ze hebben hem maar weer weggedaan.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-05-2013 om 20:28

Mosquito voor pubers

Die hebben dit op hun site staan: http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/51/Werking--Veiligheid

Die laagste frequentie is voor die leeftijdsgroep tot 39 nog hoorbaar. De jongste groep in de tabel begint bij 18 dus je dochter kan waarschijnlijk nog veel hogere tonen horen (en het zijn natuurlijk gemiddelden) Daarnaast vind ik 110 decibel belachelijk hard. Kijk hier maar eens (even naar beneden scrollen tot de tabel): http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,3,14943
Ik zou de buurvrouw vragen het apparaat te verwijderen. (En te zorgen dat jouw eventuele katten niet in haar tuin komen Het lijkt me heel slecht voor ieders oren.

Hoe oud is buuf?

Het is niet hoe kleiner het hoofd, hoe beter je het hoort, maar hoe jonger, hoe beter je het hoort...

Arm kind.

Buuf is zelf vermoedelijk te oud om die hoge toon nog te horen, maar je dochter is de pineut. Maar even langsgaan voor een goed gesprek, eventueel met een spuitbus kattenschrik als compensatie (dat spul helpt overigens voor geen meter, is mijn ervaring. Leeuwenpoep schijnt te helpen, maar ja...).

Groeten,

Temet

Ik hoor ze ook

En ik heb medelijden met je dochter. Ik denk dat ik zelf een actie zou ondernemen in de categorie die Temet voorstelt. Probllem uitleggen en meedenken aan een andere oplossing.

Bellefleur

Bellefleur

22-05-2013 om 08:58

Hier ook

Mijn dochter van 14 fietst een straat om, omdat ze het geluid van de kattenpieper niet kan verdragen. Ik hoor het ook, maar het gaat haar echt door merg en been. Als de buurvrouw niet wil luisteren, kun je een steen voor de voeler zetten, zodat de voeler geen beweging meer waarneemt. Maar ik zou wel eerst in gesprek gaan met de buurvrouw

Ben Dijkstra

Ben Dijkstra

27-05-2013 om 15:49

tuin dierenverjager

Hallo,

Zij heeft gelukkig de dingen weer weggehaald op voorwaarde dat zij onze katten niet meer ziet. Wij staan op het punt de katten maar weg te doen. Inmiddels is dit verhaal al in de krant verschenen en binnenkort op televisie. Ik hoop dat de varianten die hoorbaar zijn voor de mens verboden worden. Ultrasoon geluid wat wij niet kunnen horen: Daar is nog niet veel over bekend. Wat ik wel weet is dat een opticien doof is geworden van een ultrasone reiniger voor de brillen.

Mozaiek

Mozaiek

27-05-2013 om 17:28

Jeetje

Jee wat een onaardige buurvrouw lijkt me dat. Misschien kan je haar aanbieden om eens in de week in de tuin te harken, als het de kattendrolletjes zijn waar ze zich aan ergert? (tenminste, in het geval van mijn moeder, die vind dat niet leuk, maar aangezien de buurt katten altijd op dezelfde plek zitten (in het mulle zand onder de conifeer) zou ik zo aanbieden om dat weg te halen, kleine moeite, als ik daardoor mijn katten mag houden.

klant

klant

27-05-2013 om 20:49

Andere oplossing

Als buurvrouw jouw katten niet in haar tuin wil zien, kun je ze in je eigen tuin houden met een vrijwel geluidloze pet fence ( geen aandelen)

Ben Dijkstra

Ben Dijkstra

27-05-2013 om 21:34

Cat fence

Dat vroeg zij ook. Maar om nu elke dag haar tuin te gaan schoffelen? Begrepen dat zij een katten fobie heeft. Daar wil ik wel rekening mee houden. Maar als ze al niet tolereert dat onze kat 1 keer naar buiten gaan in drie maanden tijd? Er is te weinig onderzoek gedaan naar dit geluid op effecten van kinderen. In sommige handleidingen wordt dan ook in genoemd het niet te gebruiken bij kinderen en baby's.

Het effect bij baby’s is echter ongekend. Langdurige blootstelling van kleine kinderen en baby’s
zou dan ook moeten vermeden worden.

http://www.health.fgov.be/internet2Prd/groups/public/@public/@shc/documents/ie2divers/15208531.pdf

Katten binnen houden

Ik erger me zelf ook wild aan al die katten die mijn tuin als kattenbak gebruiken, vogelnesten uitmoorden etc. Ik heb altijd een emmer water klaar staan maar ze kennen me intussen en zijn me te snel af. Elke ochtend word ik wakker van paniekerende merels omdat er weer een kat achter hun jongen aanzit. Kortom ik haat ze en vind dat kattenbezitters hun beesten moeten binnen houden of alleen in eigen tuin. En als je dat zielig vindt, neem dan geen kat of ga op het platteland wonen. In begrijp de buurvrouw dus wel. Zorg er gewoon voor dat je huisdieren geen overlast geven.

klant

klant

30-05-2013 om 06:47

Pet fence en schoffelen

Een pet fence is eenmalig een draadje leggen. Ik zie dat niet als " haar tuin schoffelen" hoor. Het lijkt mij kiezen. Of zij kan jouw kat uit haar tuin houden zoals ze nu doet, of jij legt een pet fence aan, of je kat blijft binnen of je doet de kat weg. Ik heb zelf katten en een pet fence. Ik heb er begrip voor dat buren mijn katten niet in hun tuin willen hebben, het is namelijk hun tuin.

klant

klant

30-05-2013 om 06:51

Pet fence ps

Een pet fence werkt trouwens in het geheel niet met ultrasoon geluid, mocht je dat soms denken.

Ben Dijkstra

Ben Dijkstra

31-05-2013 om 00:38

Katten verjager oorsuizingen

Meer informatie:

www.shopsu.sucks.nl
www.tuinwachter.sucks.nl

Gesproken met advocaat: Die zegt dat dit niet mag wat de buren doen, te meer omdat er een goed alternatief bestaat. Immers er zijn ook katten verjagers die wel degelijk onhoorbaar zijn voor het menselijk gehoor en net zo goed katten verjagen. Katten kunnen immers horen tot circa 40KHz en een mens tot 20KHz. Het kan dan niet zo zijn dat je dan een katten verjager moet hebben die werkt op 13KHz of 19,5KHz met harmonischen. Een goede kwalitatieve katten verjager werkt meestal vanaf 25KHz. Die is dan wel onhoorbaar voor de mens.

Simpel

Als eigenaar van een dier ben je er voor verantwoordelijk dat het dier geen overlast bezorgt aan anderen. Als eigenaar van een kat heb je er dus zorg voor te dragen dat jouw beest niet in de tuin komt van iemand die dat niet wil, wat voor reden die ander daar ook voor heeft.
Als jij zorgt dat jouw kat niet in de tuin van je buren komt, hebben je buren geen noodzaak meer om zelf maatregelen te nemen, en is het probleem opgelost.
Je bent zelf de veroorzaker van het probleem (jouw kat geeft overlast) en zult het dus zelf op moeten lossen. Door je te focussen op wat je buren 'fout' doen (zelfs met een advocaat erbij?!) ben je volgens mij toch echt verkeerd bezig.

Ben Dijkstra

Ben Dijkstra

31-05-2013 om 11:05

Tuin dierenverjager shopsu

@ Simpel,

Wij houden onze katten binnen. Echter in de drie maanden is hij een keer ontsnapt. Dat tolereerde de buurvrouw niet. Bovendien zou ze ook last van andere katten hebben. Ik heb voor de buren nieuwe katten verjagers gekocht die werken op 25KHz die wel onhoorbaar zijn. De kat zat op de schutting en toen heeft ze haar eigen weer ingezet. Ik kreeg gelijk weer last van oorsuizingen en onze dochter loopt in de tuin rond met haar handjes in de oren.

Volgens mr. F. Visser is het toegestaan dat een kat buiten loopt en nergens in de wet staat dat dit niet mag. Wat zij doet mag dus niet. Omdat er 120 decibel (per type afhankelijk) uitkomt. Hoewel in de wetgeving niks tegen katten is regelt willen wij wel rekening houden met de buren. Zij heeft zelf een katten fobie. Dat kan, en dat is vervelend. Wij willen onze katten al weg doen omdat dit onze gezondheid schaad.

[img]http://0308783450.nl/wp-content/uploads/2010/09/screen-capture4.png[/img]

Ben Dijkstra

Ben Dijkstra

31-05-2013 om 11:09

Katten

De ene kat van ons heeft geen behoefte om naar buiten te gaan. Die willen we dan wel houden. Echter de andere kat wil perse naar buiten gaan. Die kat word nu helemaal gek in de kop. We hopen dat we daar snel een plekje voor vinden.

klant

klant

01-06-2013 om 09:34

Verhaal klopt niet

Als jij je katten wegdoet, zal zij die installatie van haar nog steeds handhaven. Want dan zijn er nog andere buurkatten, zeg je zelf, die haar tuin in komen. Je hebt al een advocaat geraadpleegd om die installatie weg te krijgen. maar je wilt toch ook je katten weg doen. Dat laatste heeft geen zin als niet de hele buurt zijn katten weg doet. Wat is nu dus je punt?

Wie is de schuldige

De buurvrouw die de installatie neerzet voor die katten of jij als kattenhouder voor de kapotte oren van je dochter....
Wie zorgt er nu voor overlast?
(Ik heb ook een hekel aan die katten die in MIJN tuin lopen te scheiten en te sproeien. Afschaffen die huisdieren in woonwijken.Geldt trouwens ook voor honden die zo 'gezellig' tegen te opspringen.......)

Ben

Ben

09-11-2013 om 20:38

Zijn kattenverjagers toegestaan?

Uitspraak mr. Visser programma Recht in de Regio NCRV, 25 oktober 2013:

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/fragment/recht-regio/zijn-kattenverjagers-toegestaan#comment-33949

Stenna

Stenna

13-11-2013 om 09:38

echt last van katten

Onze tuin zit vaak vol met katten, lijkt wel of wij de enige in de buurt zijn die er geen hebben. En we hebben daar echt last van inderdaad. Er zijn er twee die binnen komen zodra de tuindeur open staat, dat is erg vervelend omdat man super allergisch is voor katten. Daarom is het ook al lastig dat ze op de tuinstoelen gaan liggen e.d. Om maar niet te spreken van de stront en de kapot gekrapte stam van onze boom. Ik houd het tot nog toe bij de plantenspuit maar er is al een buurvrouw die zelfs dat zielig vindt?!

Bennikki

Bennikki

13-11-2013 om 12:32

Ben

Ben jij dat, op dat filmpje? Zelden iemand zó gelijk zien krijgen van de rijdende (regio) rechter. Je buurvrouw lijkt met haar brief alle realiteit uit het oog verloren te hebben. Maar aan het eind leek alles goed te zijn gekomen? Heeft ze de apparaten weggedaan? En hebben jullie beide katten gehouden?

Meldpunt

Katten hebben een nieuwe eigenaar gekregen. Er is een meldpunt in het leven geroepen welke te bereiken is via www.pieptonen.nl

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.