Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

28-12-2009 om 13:12

Knobbeltje in borst ontdekt


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

01-01-2010 om 13:50

Sterkte

Oh, wat een naar bericht voor jullie, Jacoline. Ik wens je alle goeds en sterkte. In dit geval: een steeds gezonder wordend 2010 toegewenst.

Fem

Fem

01-01-2010 om 14:52

Oh wat schrik ik hier van!

Jacoline, wat verschrikkelijk! Ik schrik er echt van. Dit hebben jullie echt niet verdiend. Wat een klotebegin van het nieuwe jaar.
Heel, heel, heel veel sterkte!
Fem

Jacoline29

Jacoline29

01-01-2010 om 20:55

Rixt

Ben al regelmatig op bezoek in de site

Jacoline

Fijn dat je er iets aan hebt!

Vera*

Vera*

01-01-2010 om 22:06

Sterkte

Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je bij de volgende jaarwisseling een positiever gevoel hebt dan nu, nu je de achtbaan in gaat.

Vera

Jacoline29

Jacoline29

02-01-2010 om 10:35

Rixt

Zit je ook op dat forum?Ik weet niet hoe oud jij was?
Merk wel dat het meer bezonken is en dat ik echt niet over haast beslissingen hoef te nemen.
Is het ductaal of lumbaal,dat vraag ik me af nu.

Jacoline

Nu niet meer, al lees ik er zo nu en dan nog om te kijken hoe het met sommige mensen gaat en ook om geïnformeerd te blijven (ik krijg nog steeds hormoontherapie).
Ik heb nooit een weblog o.i.d. bijgehouden, maar heb er wel gepost destijds omdat ik een conflict had met mijn oncologe over de vraag of ik Herceptin zou moeten krijgen of niet. O.a. door de informatie en steun van de Amazones heb ik dat uiteindelijk wél gekregen. (Inmiddels is dat gelukkig standaard, als je tenminste het type kanker hebt waarbij dat zinvol is).

Mijn zus, die ook borstkanker gehad heeft, heeft wel een log bijgehouden (Devenda, staat bij de 'inactieve' logs). Zij leest helemaal niet meer mee. Ook met haar gaat het overigens nog steeds goed.

Biene M.

Biene M.

03-01-2010 om 21:05

Jacoline

Jeetje, wat een roerige tijden maken jullie door! Heel veel sterkte met wat er voor je ligt, ik hoop hard mee op een goede afloop.

Jacoline

Morgen krijg je meer te horen over wat voor soort behandelingen je te wachten staan. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Heel veel sterkte alvast, ik zal aan je denken...

Veel sterkte

morgen ik hoop dat het heel positief is (in zover je van positief kan spreken in dit geval)wat je morgen te horen krijgt. een dikke knuffel voor jou((((Jacoline))))

Jacoline29

Jacoline29

05-01-2010 om 20:04

Vind het erg positief

Ik zit nl in het beste laatje betreft genezing op dit moment.Wel amputatie,15 jan gesprek betreft reconstuctie,op dit moment willen ze niet met chemo beginnen en hoef ik het misschien helemaal niet te hebben.operatie begin of half februari,hangt van wel of niet gelijk reconstructie erbij,daar laat ik me eerst goed over informeren,wel de poortwachter (hoofdlymfeklier)erbij uit.Erfelijkonderzoek ook.Op dit moment gaan we nu stapje voor stapje op weg naar genezing.

Yes!

Ik las altijd "stilletjes" mee maar ben nu zo blij voor je dat ik het er even uit moet gooien. Heeeeeel veel succes en sterkte voor de operatie maar ik lees dat je in de bovenste en beste lade zit, dus hou nog even vol!

Dikke knuffel en veel liefs, Rian

Fijn

dat het allemaal redelijk positief lijkt zeg!

Klinkt

goed Jacoline!

Ik neem aan dat de definitieve beslissing over wel/niet chemo pas komt als ze de kenmerken van de tumor onderzocht hebben. Goed dat het er voorlopig gunstig uitziet!

Jacoline29

Jacoline29

06-01-2010 om 14:56

Rixt

Hangt van de soort tumor af idd.Krijg erfelijkonderzoek,bij erfelijkheid,gaat na 3 maanden links ook preventief eraf,maar dat is nog zo ver weg.Eerst nu naar de plast chirurg en dan de operatie,dan zien we weer verder,stapje voor stapje op weg naar genezing

Ga denk ook meedoen aan mindact onderzoek,betreft wel geen chemo,da's een 2nd opinion in a'dam betreft de tumor,daaruit kan komen:
wel chemo/wel chemo
geen chemo/geen chemo
wel chemo/geen chemo.
In het laatste geval kan ik zo uit dat onderzoek stappen en zeggen ik wil wel de chemo.

bij brca 2,gaan wel mijn eierstokken ook weg.brca 1 alleen beide borsten.

Nou...

Je hebt het allemaal aardig duidelijk voor ogen, dat is goed.

Bedenk wel, dat erfelijkheidsonderzoek niet altijd een duidelijke uitkomst geeft. Ik heb zelf ook een erfelijkheidsonderzoek gehad. Daar kwam uit dat mijn zus en ik niet BRCA 1 of 2 hebben, maar dat het waarschijnlijk wel degelijk een erfelijke vorm is, die nog niet geïdentificeerd is.

Zelf vond ik dat een heel vervelende uitslag, omdat het zo weinig duidelijkheid oplevert. Ik had ook al besloten tot preventieve amputatie bij BRCA1 of 2, maar nu? Daar zijn ook geen richtlijnen voor. Ik heb uiteindelijk besloten om het binnenkort toch te doen. (En dan hoop ik maar dat de verzekering het wil betalen, want ik heb immers formeel niet het 'label' erfelijk belast te zijn)

Heeft de oncoloog ook iets gezegd over eventuele hormoontherapie?

catyy

catyy

06-01-2010 om 15:38

Wat rixt zegt is waar....

Mijn moeder is op 44 jarige leeftijd overleden aan de eierstokkanker , zus van mijn moeder borstkanker en oma borstkanker. Overige zussen hebben gen onderzoek laten doen waaruit niks kwam .Maar het schijnt dus ook zo te kunnen zijn dat er geen brca 1of 2 gevonden word , maar dat het toch veelal in 1 dezelfde familie voorkomt . Waarschijnlijk wat rixt zegt dat het gen nog niet geindentificeerd is. Ik heb daarom ook besloten geen gen onderzoek te doen en alles wel preventief te verwijderen . Mijn borsten zijn 2 jaar geleden middels een mastectomie((borstweefsel met tepel) verwijderd. Ik heb tijdens dezelfde operatie een reconstruktie gehad waar ik overigens zeer tevreden mee ben. Morgen word ik geopereerd aan mijn eierstokken , die worden samen met mijn eileiders verwijderd.
Rixt... bij mij is alles vergoed door de verzekering ,je hoeft niet perse het gen te hebben voor preventieve operaties .

Rafelkap

Rafelkap

06-01-2010 om 17:31

Jacoline

Je klinkt wederom erg positief, al lijkt zo'n amputatie me toch wel heel heftig en moeilijk (ook al is dat nodig om te blijven leven) Ik dacht dat er vaak borstbeparende operaties mogelijk waren, helaas bij jou niet begreep ik.
Er zullen de komende tijd genoeg moeilijke momenten zijn, ik hoop dat je lieve armen om je heen hebt.
Hier zijn in ieder geval een heleboel virtuele armen en schouders om op uit te razen.
veel sterkte!
liefs van rafelkap

sandra75

sandra75

06-01-2010 om 18:17

Jacoline

Gisteren was het bij vijf jaar geleden dat ik de diagnose borstkanker hoorde. Een heel lang traject gehad en ik heb enorm veel aan ouders online gehad,mijn hele verhaal staat hier in het archief ik lees het nog vaak even terug en dat gaat nooit zonder tranen zal ik je vertellen, de steun die ik heb gehad is onbeschrijflijk en heeft me door zeer moeilijke perioden gesleept.

Twee jaar geleden heb ik een erfelijkheidsonderzoek gehad en het bleek niet erfelijk te zijn,maar zelfs dat gaf niet 100% garantie dus over een jaar of drie komt er weer een onderzoek omdat de mogelijkheden om te onderzoeken dan nog veel uitgebreider zullen zijn'.

Ik wens je enorm veel sterkte, volgens mij heb je dezelfde positieve instelling als ik destijds had. Natuurlijk geeft dat geen garanties maar als je positief blijft dan bespaar je jezelf heel wat energie: energie wat je nog heel erg zult nodig hebben als je de lange weg naar de genezing bewandelt.

nogmaals veel sterkte!!

Jacoline29

Jacoline29

06-01-2010 om 20:12

Chirurg gesp betreft oncologie

Heeft het er wel over gehad ja.Niet uitgebreid,maar wel dat dat ook een vorm van behandeling is.Daar zal ik later denk ik nog uitgebreider over geinformeerd worden.Da's het vervolg traject,op dit moment in dit beginnende traject amputatie met ev gelijk reconstructie.Daarna hangt het van de tumor af hoe verder

Jacoline29

Jacoline29

06-01-2010 om 20:18

Rafelkap

Amputatie is ook erg heftig,maar ze hebben er onderzoek naar gedaan en bij besparend is de kans groter dat het terug komt dan amputatie in mijn geval.Voor mij zit het er niet in besparend,maar kan er wel vrede mee hebben,het "beest" is dan weg,genezing is hoog.
Heb een hele lieve man,die een hele lieve baas heeft,die baas heeft gezegd,je gaat maar werken op "therapeutische" basis,of tewel,maak je niet zo druk dat je te weinig uren kan draaien,je krijgt 100% uitbetaald.
Heb al heel veel omhelzingen gehad van moeders,juffen,familie,virtuele ook en ik hoop zeker dat het zo zal blijven.Het steunt me enorm.

Jacoline29

Jacoline29

06-01-2010 om 20:21

Rixt

Jij dan ook sterkte met jouw operatie.
We zullen elkaar steunen denk ik zo maar.

Operatie

Ik verwacht niet echt verzekeringsproblemen. Maar ik ken wel verhalen van vrouwen die geen toestemming kregen voor een dergelijke operatie, omdat er geen acute medische reden voor zou zijn.

Maar voorlopig probeer ik af te vallen om zo fit mogelijk die operatie in te kunnen gaan.

Asa Torell

Asa Torell

08-01-2010 om 21:12

Jacoline

veel sterkte gewenst de komende tijd!!!

Jacoline29

Jacoline29

15-01-2010 om 17:02

Een update.

Vandaag weer naar het ZH geweest,maar

Zodra wij thuis waren,werd ik gebeld door het ziekenhuis.

As dinsdag wordt mijn schildwachtersklier(poortwachter aka hoofdlymfeklier) al weggehaald,dinsdag de 26e moet ik dan terugkomen voor de uitslag van dat ondezoek.

Aankomende maandag moet ik om 13:30 het radioactieve spul ingespoten krijgen en 24u later wordt ik aan die kant plaatselijk verdoofd en gaat de 1e klier eruit.

Ik krijg bij de amputatie gelijk een reconstructie,binnen nu en 3 weken wordt ik geopereerd,de plastische chirurg heeft nl gezegd dat ik op korte termijn geopereerd moet worden,met 2 uitroeptekens erachter.Ik krijg dus gelijk een "borst"terug.

Ik zit nu in een sneltrein en moet het eventjes laten bezinken allemaal,gaat nu wel heel snel allemaal,maar daar ben ik wel blij om.

Het wordt plaatselijk verdoofd,ben wel blij dat ze dat al eerder doen,dan kan het in ieder geval al onderzocht worden en weet ik 26 januari hoe het er voor staat, want dan is de uitslag er al.moet even bijkomen,maar dat komt wel goed,weldra zal de K.. uit mijn lijf zijn,in ieder geval kan hij dan niet meer verspreiden via de schildwachtersklier.

Rafelkap

Rafelkap

15-01-2010 om 17:33

Jacoline

lieve Jacoline
Ik zal aan je denken, dinsdag. Het gaat idd allemaal snel, maar misschien maar goed. Heel veel sterkte, voor jou en je gezin.

Bastet

Bastet

15-01-2010 om 18:54

Jeetje

Dat is niet mis.Mijn schoonzus heeft hetzelfde traject doorlopen,het is behoorlijk pittig.Ik wens jou hetzelfde goede herstel toe!!
Liefs,Bastet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-01-2010 om 15:16

Jacoline

Dat is even heftig! Een vriendin van me onderging vorig jaar hetzelfde (amputatie, reconstructie) en na bestraling en chemo gaat het nu goed met haar. Het is een lange, zware weg maar blijf positief! Doe rustig aan en neem niet teveel hooi op je vork. Zoek vooral ook contact met lotgenoten om te praten en ervaringen uit te wisselen. Heel veel sterkte!

Jacoline29

Jacoline29

18-01-2010 om 20:52

Operatiedatum bekend

Op 4 februari wordt ik geopereerd,eerst zou het al 28 januari zijn,maar ze weten niet 100% zeker of de schildwachtklier uitslagen er op 26 januari al zijn,kan even later worden en ze willen gewoon zekerheid hebben,voordat ze mij gaan opereren.
Morgenmiddag een dagdeel opname,om 13:30 er zijn,14:30 operatie onder plaatselijke verdoving en die is dan ong 15:30 klaar,daarna moet ik zeker nog 1 uur in het ziekenhuis blijven om te kijken of alles goed gaat.
De tumor is 4 februari weg en dat vind ik erg fijn,daarna herstellen en nabehandelingen.

Jacoline

Als je de 19e de schildwachtklier (in pathologie termen sentinel node) eruit moet laten halen, betekent dit bij mij in het ziekenhuis het volgende:
dinsdag op sterk water (formaline),
woensdag klieren zoeken door patholoog. Overnacht in machine.
donderdag snijden, plakken en kleuren. Patholoog kijkt naar weefsel. Zit er geen duidelijk tumorweefsel in dan wordt immunologisch onderzoek gedaan om eventuele tumorcellen toch te vinden.
vrijdag immunologie en uitslag richting kliniek.

Wat dat betreft hebben ze bij jou dus 1,5 dag extra de tijd en het moet wel raar lopen als ze niets kunnen vertellen.

Sterkte met de amputatie en de verwerking van alles!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.