Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kroon?

Mijn man wil een kroon laten plaatsen. Ik vind het bedrag wat genoemd is nogal hoog (een paar honderd euro hoger dan bij de 2 kronen die ik zelf heb). Hoe duur is een kroon gemiddeld? Is het zinvol elders een prijsopgave te vragen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

05-01-2009 om 08:46

Verschil

Het hangt er vanaf hoe de kroon kan worden geplaatst. Is het een kwestie van simpel het bestaande element afslijpen en daar de kroon op plaatsen, of moet er allerlei kunst en vliegwerk aan te pas komen om iets op te bouwen waarop een kroon geplaatst kan worden.
Ik zou gewoon even met de tandarts om de tafel gaan zitten om te kijken wat er moet gebeuren en waarom deze kroon zoveel duurder is.
Groetjes, Minet

marijn01

marijn01

05-01-2009 om 10:09 Topicstarter

Minet

Ik had er niet bij gezet dat we 2 verschillende tandartsen heben. We hebben eerder gelijk een kroon laten plaatsen, zelfde soort, toen betaalde mijn man ook meer, er werd net een keer gecontroleerd, dingen die mijn tandarts in 1 behandeling deed, deed zijn tandarts in 2 x, een foto meer, dat soort dingen, vandaar dat ik het gevoel heb dat deze man zichzelf een beetje meer toebedeelt dan nodig is... Ik vind ook dat mijn man het ter sprake moet brengen, maar hij gelooft niet zo dat hij meer betaalt dan redeljk is.

marijn01

marijn01

05-01-2009 om 21:33 Topicstarter

Barbara

Het gaat zijn geval om meer dan € 750,-, ik vind dat wel veel. Maar bedankt voor je toelichting, is helder. Bedankt!

750 is idd veel!

Hier in Belgie betaal je voor een degelijke kroon (op maat gemaakt door een tandtechnicus gemaakt) 500euro, met nog een keer kosten voor afdrukken, foto's etc. 750 is idd wel veel!

bambam

bambam

08-01-2009 om 10:06

Kwaliteit

Wat ook verschil in prijs per tandarts kan veroorzaken is de kwaliteit van de kroon. Steeds meer kronen worden in bijv. China gemaakt, deze zijn veel goedkoper dan de Nederlandse kronen. Het kan dus zijn dat jouw tandarts gebruikt maakt van deze goedkope kronen en de tandarts van jouw man van Nederlandse kronen.

Bovenop de prijs van de kroon zelf komen inderdaad nog de tandartskosten.

Verschil in kronen

Hier heeft mijn man vroeger zo'n 'fabriekskroon' gehad en die koste maar 250euro, maar ze trok dan ook werkelijk op niks!

zelf heb ik voor mijn kroon alleen 500euro per stuk betaald. Kosten voor de voorlopige kronen (twee voortanden aanéén) waren ook 250euro.

marijn01

marijn01

10-01-2009 om 10:13 Topicstarter

Jenneman

"maar ze trok dan ook werkelijk op niks!" wat wil dat zeggen? Ken de uitdrukking niet. De vorige keer waren de kosten van de kronen gelijk, maar eromheen waren er voor hem €100 meer kosten, dat vonden we een beetje vreemd. Ik zal eens kijken hoe duur de kroon zelf is die nu op de rekening staat

marijn01

marijn01

10-01-2009 om 13:18 Topicstarter

Barbara

Ik snap het nu Die ruim €250 die hij nu meer moet betalen zullen wel de gestegen kosten zijn (de vorige was 2 a 3 jaar geleden). Ik hoop wel dat hij het even gaat vragen, want het is een tandarts die erg scheutig is met het maken van foto's etc en daar hou ik niet zo van, ik vind het prettig als dat even besproken wordt ipv iemand ermee te overdonderen 'het is weer tijd voor een foto dus als u een mee loopt...'. Bij mij zeggen ze 'de volgende keer moeten we misschien weer eens een controlefoto maken', dat vind ik toch anders klinken. En dat maakte me nu ook wantrouwig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.