Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Elastiek

Elastiek

29-05-2020 om 15:35

Pijn in knieën (wie wil een testje doen)

Wie wil iets voor mij uitproberen?
Ik heb een favoriete slaaphouding, maar de laatste tijd krijg ik daar erg pijn bij. Ik ben hypermobiel en kan dus soms dingen die anderen niet kunnen, dus wil even checken of dit ook zoiets is.
Liggend op je rug, met rechter been opgetrokken, zet je rechter voorvoet onder je linker knieholte, en laat je rechterbeen opzij vallen tot liggend op je bed/de grond.
Lukt dat, en doet dat pijn?
Ik kan bijv ook met mijn billen op de grond zitten, bovenbenen tegen elkaar en onderbenen opzij (zoals kleuters wel eens zitten). Ook daar krijg ik tegenwoordig last van, dus ik moet er echt op letten dat ik bijv op de bank niet een been scheef leg.

getest

Dat lukt me wel, maar alleen als m'n voet ook meedraait. Die blijft dan niet plat op de grond staan met de voetzool. Met de rechtervoet plat op de grond blijven lukt absoluut niet: dan zou ik m'n enkel ernstig pijn doen of erger. Van m'n knie heb ik in beide situaties geen last.
Is dat wat je bedoelt?

Elastiek

Elastiek

29-05-2020 om 17:12

Nee

Je voet mag meedraaien, anders zou het echt onmogelijk zijn. Maar geen pijn dus? Gek dat ik dat dan wel heb.

Anemone

Anemone

29-05-2020 om 18:54

Geen pijn

Maar ik zou dit nooit lang kunnen volhouden zonder pijn in mijn lies. Ik heb tegenwoordig kussens in bed liggen om her en der te ondersteunen, werkt echt goed.

Nee doet geen pijn bij deze stijve hark

Of ik m nu naar de matras laat vallen of over t andere been naar de matras richting buik draai.
Ik heb juist stijve gewrichten dus dat zitten klinkt heel pijnlijk hahha

Kan makkelijk

Maa rik neig ook naar hypermobiel.
Si i

Elastiek

Elastiek

30-05-2020 om 10:53

Nog even goed opgelet

Ik werd vannacht wakker met mijn rechtervoet onder mijn bil, met strak gebogen been dus. Het heeft tien minuten geduurd voor ik op kon staan, het lijkt wel of mijn kniebanden overmatig oprekken. Hoe voorkom je dat, dat je zo onverstandig gaat liggen?

Klaartje

Klaartje

05-06-2020 om 22:52

Ik slaap zo

met mijn ene been opgetrokken tot onder mijn knie of zelfs iets hoger. Kan ik met beide benen, maar het beste met mijn rechterbeen opgetrokken. Toevallig zei mijn dochter pas geleden dat ze ook zo slaapt. Ook op mijn billen zitten heb ik lang gekund. Nu gaat dat iets minder, maar ik ben ook bijna 59, misschien heeft dat er ook mee te maken.

Voorkomen.

Vooral het slapen met je voet onder je bil (#7) lijkt me erg pijnlijk bij het wakker worden. Misschien kan je de extreme houdingen voorkomen als je in een slaapzak kruipt? Als dat te warm is of oncomfortabel is misschien een dunne katoenen binnenslaapzak al voldoende?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.