Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bertje1

bertje1

27-03-2014 om 15:15

rode vlekjes bij mijzelf

ik heb sinds een aantal dagen rode vlekjes, sinds zondag zag ik het eerst onder mijn nek zeg maar (hoe heet dat) en op mijn benen een paar; (mn bovenbenen,) paar op arm en onderarm.
nu zag ik dat ik op mijn bovenbenen behoorlijk wat vlekjes heb. erg vreemd.
verder geen last (hoewel nu wat hoofdpijn maar volgens mij is dat niets).
Nu weet ik dat er vele vlekjes ziekten zijn... maar wie weet het toevallig?

het zijn kleine rode vlekjes (1/4 cm), verspreid over bovenbenen, zonder jeuk.
geen 5e ziekte, heb ik al gehad (met gewrichtspijnen..).

rode hond?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rodehond
Sinds 1974 worden alle meisjes ingeent. Sinds 1987 ook de jongens. Je kunt het als volwassene ook krijgen, net als koningin Juliana.
En anders zou ik denken aan mogelijk een allergische reactie. Op een nieuw waspoeder bijvoorbeeld. Of het eten van garnalen.

Kun je ze wegdrukken?

Als je erop drukt, verdwijnen ze dan voor even, of blijven het helder rode puntjes.
In het eerste geval is het ws een virus.
In het tweede geval, is het wellicht een bacterie (petechieën), zo snel mogelijk naar een dokter om te laten checken dan.

Netelroos

Kan het netelroos zijn? Dat gaat vaak ook gepaard met jeuk. Het is een allergische reactie op iets dat je gegeten hebt of waspoeder. Het is onschuldig en gaat vanzelf weer over.

Groet,
Pina

bertje1

bertje1

28-03-2014 om 13:01

volgens mij geen netelroos

heb nog meer vlekjes, mn bovenbenen. best gek. geen jeuk.

kan ook

he,

Ik heb dat ook een keer gehad. Werd steeds erger en erger. Naar de dermatoloog , bleek psioriasis guttata te zijn. Ik had ook geen jeuk. Heb toen 4 weken lichttherapie gehad.

Truus

Truus

30-03-2014 om 00:01

Psoriasis en vitamine D

Tegen psoriasis schijnt een flinke dagelijkse dosis vitamine D ook wel te helpen. Kan sowieso geen kwaad trouwens, als je het niet al deed.
Ben je van wasmiddel veranderd? Of doucheschuim?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.