Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tijdelijk niet kunnen kauwen


Zijn alle wonden gehecht of zijn ze nog open? Ik heb ooit na een getrokken kies na een week of twee een rottende rijstkorrel uit het gat kunnen halen, dat was ontzettend smerig en gaf ook een vieze smaak. Uitspuiten met een spuitje met water was de remedie. 

Bah wat een ellende. Vieze smaak doet mij aan een ontsteking denken. Wel heel vervelend allemaal zeg. En dan ook nog de andere kant morgen. Door warm eten of drinken kunnen inderdaad stolsels loskomen. Ik denk dat het in de eerste plaats belangrijk is dat hij blijft eten en dingen binnenkrijgt. Als je te weinig of niet eet ga je je ook slap en futloos voelen. Sterkte morgen.

Hou het heel goed in de gaten: kind hier vorige week donderdag 2 verstandskiezen laten trekken/wegsnijden: zaterdagavond spoedtandarts i.v.m. enorme ontsteking. Waarschijnlijk precies op tijd geweest om bot niet aan te tasten, maar kind kon zó de AH-reclames (Hamsteren)  in.... 
En verder lees ik veel over vla, toetjes, e.d.: hier werd alle zuivel absoluut verboden.
Heel veel sterkte voor zoon.

Koude avocadosoep! Lekker fris en hartig. 

Jippox

Jippox

22-06-2021 om 10:11 Topicstarter

Ik ben wel blij dat er vandaag in ieder geval even goed gekeken kan worden naar de wonden van de vorige keer. Wellicht kan de kaakchirurg nog wat adviezen geven ter voorkoming van nog een keer deze ellende.

Zoon heeft inderdaad wel een spuitje om mee te spoelen, maar gaf aan dat hij daarmee al snel de wonden juist weer open lijkt te maken. 

We zullen ook eens navragen wat het advies m.b.t. zuivel is. 

Jippox

Jippox

22-06-2021 om 17:33 Topicstarter

Nou, de tweede ingreep ging gelukkig sneller en met minder 'geweld' dan de vorige. Aan de andere kant zit inderdaad een ontsteking, daarvoor heeft hij nu een antibioticakuur. 

Verder was het belangrijkste advies: sneller bellen als er wat is. 

En nu hopen dat hij vlot en voorspoedig herstelt en dan op naar het beugeltraject. Pfff 


Wat fijn dat het beter ging dan de eerste keer. Hopelijk herstelt je zoon snel van de ontsteking en de ingrepen. Succes met de rest van het traject. Hoe is hij er zelf onder?

Apotheek verkoopt waterstofperoxide voor het reinigen van wonden in de kaak. Natuurlijk niet doorslikken.

Ik vond zelf dat de wonden bij verstandskiezen trekken na spoelen met H2O2 snel heelden.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/waterstofperoxide-voor-in-de-mond

Apotheek verkoopt ook spuiten met gekromde uiteinde. Zo kan je gerichter spoelen.

Jippox

Jippox

22-06-2021 om 19:57 Topicstarter

De gekromde spuiten en de spoelmiddelen krijgen we sowieso al mee van de kaakchirurg. 

Zoon is wat gelaten (zo'n dag hakt er ook wel in denk ik met alle spanning en stress) en ziet op tegen de eerste nacht. Ik hoop echt dat het mee gaat vallen dit keer. 


Laat m een dosis van pijnstilling pakken. Ook al denkt ie nog niks te voelen wel slikken. Dan voor kom je dat t opspeelt.  Ik kreeg toen de boel ook ontstoken  was  een olifantendosis van 600 mg ubiprofen en 1000 mg paracetamol. Dat hielp nog niet alles maar maakte t dragelijk.

Zoveel hoeft hij misschien niet maar wel elke 6 uur paracetamol pakken. 


Jippox

Jippox

22-06-2021 om 20:24 Topicstarter

Eerste dosis (1000mg) paracetamol heeft hij kort vooraf ingenomen (op mijn advies) tweede mag nu bijna. 

Herstel gaat denk ik beter als je niet mega veel pijn ervaart... 

Zo'n ingreep moet je zeker niet onderschatten, het zal er vast inhakken en het is ook niet gek als hij heel moe is van de spanning. Zonder pijn gaat alles in het leven beter, dus ook herstellen van een dergelijke behandeling. Het is zeker niet niks.

Jippox mag hij ibuprofen?dan zou hij nog 400 mg er bij kunnen innemen . Voor korte tijd kan dit wel. 
De antibiotica zal over 2 dagen vast al goed aan zijn geslagen

Het doet echt zeer. En inderdaad dan is het herstel lastiger. Wel fijn dat de 2e keer makkelijker ging. Dat geeft m wat moed.

Heb je waterijsjes in huis? Verkoelt en leidt af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.