Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tonny

tonny

25-05-2013 om 11:29

Versleten knie

niet ik, echtgenoot. Hij was krap vier jaar terug al eens geopereerd, losgeraakt kraakbeen uit zijn versleten knie verwijderd, en daarna ging het weer heel goed.
Maar sinds een maand of drie is het mis. Veel pijn en ongemak. Gisteren bij de orthopeed geweest en deze adviseert een 'nieuwe knie'- ook al is mijn man daar nog vrij jong voor. Het voelt wel heel bejaard voor hem, merk ik, dat is best lastig.

Heeft iemand er ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

25-05-2013 om 11:35

Mijn buurvrouw

Mij buurvrouw heeft een nieuwe knie en is er heel blij mee, ze kan weer fietsen en heeft geen pijn meer. Pijn en ongemak is verleden tijd nu.

Monet

Monet

25-05-2013 om 12:28

Helaas wel

Hier 2 versleten knieën, 1 door een ongeluk 12 jaar geleden, de ander nu ook doordat ik die dubbel belastte om de andere te ontzien. Ook ik mag, wanneer ik dat wil/eraan toe ben, bellen om op de lijst te komen voor nieuwe knieën, maar het voelt inderdaad nogal bejaard
Ben nu 3 keer geopereerd, heb vorig jaar injecties in beide knieën gehad die echter maar zeer kort effect hadden, dus ben uitbehandeld.
Ik heb inmiddels leren leven met de beperkingen, de pijn, en de hoge dosis glucosamine (op advies van de orthopeed, mensen hebben er echter lang niet altijd baat bij, maar ik wel).
Ook het feit dat ik een tijdelijk arbeidscontract heb speelt mee om het nu nog niet te laten doen.

Een kennis

Een kennis van mij kreeg op haar veertigste een nieuwe heup. Ook dat voelde erg bejaard voor haar, maar nu na de revalidatie loopt ze weer als een kiviet. Haar andere heup doet ook veel minder pijn, doordat ze nu hem niet meer overbelast. Bij nieuwe knieën heb ik bij oudere familieleden ook veel verbetering gezien.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-05-2013 om 16:19

Zie het ook nog wel gebeuren

Ik zie het voor mezelf ook nog wel een keer gebeuren. Als het stil is en ik loop een trap op, dan geef ik hele kraakconcerten. Eng gewoon Als ik geen glucosamine slik merk ik dat mijn knieën steeds pijnlijker worden, waardoor ik uiteindelijk met steeds meer pijn de trap oploop. Zodra ik weer glucosamine ga slikken voel ik meteen verschil. Glucosamine helpt dus wel in mijn geval. Tot, waarschijnlijk, het probleem te groot wordt voor een pilletje.
Ik kan me voorstellen dat je man zich er te jong voor voelt, maar wat is te jong als je zoveel pijn hebt? Dat gevoel zit pijnloos tussen de oren, terwijl er daadwerkelijk pijn in de knieën voelbaar is. Gaan dus!

Partner ook

Hoi,
Mijn vriend kreeg 6jr.geleden een kunstknie. Was nog heel jong, 38 jaar (ja echt waar).In "gewone" ziekenhuizen werd hij afgewezen, maar via kliniek in Nijmegen is het na heel veel overleg toch akkoord bevonden.
Hij heeft daarvoor diverse operaties etc.etc.gehad, maar niets hielp. Zo enorm veel pijn...
En nu? kan alles met zn knie..zo fijn..wat wel heeft geholpen is dat hij zeer ruim voor de operatie met fysio is begonnen om de beenspieren sterker te maken. Wij zijn er blij mee en hopelijk duurt de vervolgoperatie nog heel lang.
Succes!

lisbeth

lisbeth

26-05-2013 om 11:34

Collega

Twee nieuwe knieën. Rond de 50 zal hij zijn. Vorige zomer de eerste, 3 maanden geleden nr 2. Het herstel van de eerste viel volgens mij wat tegen, nu gaat het beter. Aan het werk is hij nog niet. Loopt sinds een week zonder kruk. Ik geloof dat de orthopeed had gezegd dat je een jaar moet uittrekken voor volledig herstel

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Let wel op!

een goede vriend van ons (ook net 50) zit er ook tegen aan te hikken. heeft door vroeger (te) intensief sporten 1 zwaar versleten knie, en de 2e is ook niet opperbest. Ze hebben hem verteld dat een knie maar 1 keer vervangen kan worden door een kunstknie. En dat de huidige kunstknieen ook niet het eeuwige leven hebben. Dus als ie nu een knie laat vervangen loopt hij wel een serieus risico dat hij over 15 jaar of zo (ik weet niet meer precies hoe lang zo'n knie meeging) echt een probleem heeft. Wie weet is de wetenschap dan alweer verder, dat weet je natuurlijk niet, maar het was wel de reden dat de artsen er op zijn relatief jonge leeftijd nogal terughoudentd mee waren..

ingrid

Tonny

Tonny

28-05-2013 om 22:48

Tja, 'let wel op'

ik weet niet of we daar wat aan hebben

Inderdaad gaat een knieprotese 20 jaar mee, dat zei onze arts ook. 55 is wat jong. Maar we kunnen ook niet 10, 15 jaar wachten. Hoe het over 20 jaar is zien we dan wel weer. Komt tijd komt raad.

- zijn vader en mijn vader hebben respectievelijk de 60 en de 70 niet gehaald. We worden niet allemaal 80-plussers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.