Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

costa

costa

02-12-2008 om 15:18

Virus?

Al een paar maanden ben ik aan het kwakkelen, niet echt ziek, maar ook niet echt fit. Er is bloed geprikt waaruit bleek dat er wat afwijkende leukocyten te zien waren, na zes weken herhaald en toen was het nog zo.Volgens de huisarts duidde dat op een virusinf. en ik ben doorgestuurd. Ik ben naar de internist geweest en hij zei dat ik waarschijnlijk heel gevoelig ben voor allerlei virussen en van alles oppik van de kinderen/op school. Mijn kinderen zijn 5 en 7 en de laatste tijd eigenlijk nooit meer echt ziek.
Twee weken geleden had ik verhoging en een "grieperig"gevoel, dat is na een dag of vijf over gegaan en nu heb ik het wéér! Keelpijn, hoofdpijn, snotterig, oorpijn, branderige ogen, spierpijn en opnieuw verhoging. (het is maar 37.5, maar ik voel me er wel beroerd van). Herkent iemand dit, zal ik weer naar de huisartrs gaan? Of heeft iemnad tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

02-12-2008 om 16:08

Heu

Heeft de internist ook wat getest? Zoja, wat? Of alleen de leukocyten?

Ben je buiten europa op vakantie geweest? Wel eens vreemdgegaan? Maak je graag boswandelingen?

costa

costa

02-12-2008 om 16:24

Internist

Nee, de internist heeft alleen de lab uitslagen die door de huisarts gedaan waren bekeken. (oa. ook schildklier en bezinking) maar eigenlijk een heel algemeen bloedonderzoek dus.
En wat de rest betreft: nee, niet buiten Europa vertoefd, nee, niet vreemdgegaan (en man ook niet voor zover ik weet, haha). En wat de boswandelingen betreft, ik neem aan dat je aan lyme dacht? Dat is niet getest, maar ik heb geen teek gehad.

Tinus_p

Tinus_p

02-12-2008 om 16:37

Wat was er afwijkend aan de leukocyten?

Hoe dan ook, er valt nog genoeg te onderzoeken

costa

costa

02-12-2008 om 17:25

Leuko's

Er waren atypische leuko's gevonden wat volgens de ha duidt op een virusinfectie. Toen ik net naar de internist was geweest voelde ik me ook wel goed, dus vandaar dat ik de uitslag van hem wel accepteerde, maar voel me nu een beetje "weggestuurd", den k dat een gesprekje met de huisarts wel weer op z'n plek is?! Maar je, ik voel me dan zo'n zeur, er is bloed geprikt, ik ben bij de internist geweest....

)O(

)O(

02-12-2008 om 20:13

Typisch vrouwelijk?

Even een filosofische overpeinsing: Is het typisch vrouwelijk om je schuldig te voelen (of een zeur), omdat je terug moet naar iemand die zijn werk niet goed heeft gedaan?
Niks zeur, terug naar de huisarts. Zijn?haar werk is duidelijk nog niet af.
)O(

costa

costa

02-12-2008 om 20:36

misschien dat het typisch vrouwelijk is, of typisch ik....Ben wel eens eerder met "vage" (buik) klachten bij de huisarts geweest, allerlei onderzoeken gehad en uiteindelijk werd er niets gevonden en de klachten zijn spontaan verdwenen. Vandaar ook dat ik mijn vraag hier neerlegde!

Lyme

Costa:"ik neem aan dat je aan lyme dacht? Dat is niet getest, maar ik heb geen teek gehad."
Je hoeft een tekenbesmetting niet te merken. Er zijn ook heel kleine teken en soms krab je ze eraf zonder dat je het in de gaten hebt.
Een kennis van mij heeft ook Lyme gehad zonder zich ooit bewust te zijn geweest van een teek.

Pfeiffer?

Zou het pfeiffer kunnen zijn ?
ik heb dit vorig jaar gehad, heb mijn bloed laten onderzoeken op eigen verzoek. huisarts had er niet aan gedacht. klachten waren ook keelpijn (tijdelijk), intens moe, vaak verkouden.
pfeiffer is een virus , je kunt er erg lang last van blijven houden.
succes ermee en hopen dat je snel weer opknapt !

costa

costa

03-12-2008 om 16:30

Huisarts

Ik heb besloten toch maar weer naar de huisarts te gaan, heb morgen een afspraak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.