Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Voetwrat wegsnijden

Wie heeft er ervaring met het laten wegsnijden van een wrat onder de voet?
Is het effectief, heb je lang last van de behandeling, doet de verdoving pijn, komt de wrat toch terug?
Verder is alles al geprobeerd, maar geniepige wrat onder mijn grote teen wil niet weggaan. Zit er al anderhalf jaar en begint nu echt pijnlijk te worden.
Maar ik wil het niet laten doen als er slechte ervaringen zijn. De huisarts Kan ook niets met zekerheid zeggen over het resultaat, dat snap ik ook wel....

Suzy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

28-03-2011 om 08:59

Suzy,

jaren geleden een voetwrat weg laten snijden. De verdoving was behoorlijk pijnlijk. Het was een tijdje pijnlijk met lopen, maar ik kan me niet herinneren hoe lang dat nou heeft geduurd

Deze voetwrat is nooit meer terug gekomen.

Pijnlijk maar wel effectief

Ik heb dat ook ooit eens laten doen. Ik kan me nog goed herinneren dat de verdoving heel veel pijn deed. Ik kon daarna geen schoen aan maar hoe lang dat duurde weet ik niet meer. De wrat is nooit meer teruggekomen, er zit een tamelijk hard litteken voor in de plaats waar in geen last van heb.

Succes met je beslissing.

Jeugdherinnering

in mijn jeugd heb ik eens een hele kudde voetwratten onder narcose laten wegsnijden. Terugkijkend snap ik niet dat ik het zo ver heb laten komen, maar alla. Na die behandeling (het waren er 17 of zo?) was nog niet alles weg en moesten er poliklinisch nog een paar uit. Ik herinner me dat ik vooral baalde omdat ik mijn gehakte feestdagenschoentjes niet aan kon

Heb nu al járen geen enkele voetwrat meer gezien.

Ben je trouwens al bij de pedicure geweest, die weet er misschien ook wel raad mee. Weet je zeker dat het een voetwrat is en geen likdoorn?

rozenstruikje

rozenstruikje

28-03-2011 om 21:44

Branden

Ik heb heel veel wratjes gehad en ik heb er veel laten bevriezen. Dat werkt niet fijn want vaak kreeg ik een grote blaar die dan nog een week zeer deed en moest het daarna nog een keer bevroren worden.
Toen kreeg ik door verhuizing een andere huisarts en die behandelde wratten altijd door ze te verbranden. Met een klein speldenknopje wat heel heet werd stipte hij dan de wrat aan (dat stinkt wel). Na een keer of drie was een grote voetwrat echt weg. Doet op het moment zelf niet meer pijn dan bevriezen maar het voordeel is dat het daarna geen pijn doet omdat er geen blaar komt.
Jammer genoeg doet mijn nieuwste huisarts enkel bevriezing.
Wegsnijden heb ik 1 keer gehad. Geen succes. Het snijden deed pijn en daarna bloedde het heel veel en kwam ik thuis (na anderhalve straat) met een schoen met bloed. Ik had er ook veel napijn van. En na een paar weken was gewoon de wrat weer zichtbaar en voelbaar.

Rozenstruikje

Verschrikkelijke dingen...

die wratten.

Ik heb ook een heel pijnlijke voetwrat gehad. Wegsnijden, bevriezen, formule w... niks hielp.

Dokter zei wel dat door bevriezen en formule w de wrat wel geirriteerd wordt en je lichaam dan antistoffen aanmaakt.

uiteindelijk na een jaar of 2 en veel pijn is dat Kl... ding weggegaan.

Mijn zoon heeft nu een lelijke op zijn hand die maar niet wil weggaan...

Vic

Vic

29-03-2011 om 21:53

Voordat je laat snijden

Probeer het eerst eens met thuja tinctuur en tabletjes voordat je laat snijden. Ik heb niet zoveel geloof in dat soort dingen, maar bij mijn dochter heeft het geholpen. Ze had een aantal behoorlijke wratten waar ik alle middeltjes (formule W, Wartner) al op had losgelaten, en met de thuja waren ze binnen een maand weg.

Suzy*

Suzy*

30-03-2011 om 22:55 Topicstarter

Tja..

Ik weet het dus niet.
Die Tuja tinctuur heb ik al gebruikt, en ook de druppels (geen tabletjes). Helpt niks dus.
Vele malen aangestipt met stikstof. Drie dagen pijn aan teen, en enkel omdat ik raar ga lopen, helpt niets.
Zalf(acyt...en nog iets), helpt niks, mijn halve teen verdwijnt, maar de wrat niet.
Wegsnijden, is wat de huisarts wil. Maar ik ben bang dat er dan een lidteken komt, is dan weer een lastige plek. (buiten dat ik ban ben voor de verdoving...maar wat dat betreft kom ik steeds verder naar wel durven, omdat ik zo;n last heb van die Kl&^**-wrat...
Zou het zin hebben om verwijzing naar een dermatoloog te vragen? Kan die nog meer, of misschien beter verwijderen?
Suzy

Kreng

Ik had ook zo'n enorm rotkreng onder mijn voet en toen heb ik via de huisarts een soort super-formule W gekregen. Zelfde werkzame stof maar dan in veel hoger concentratie. Het werd door de apotheek zelf gemengd. Daarmee heeft die wrat uiteindelijk het loodje gelegd.

Suzy*

Suzy*

31-03-2011 om 21:18 Topicstarter

Ja, kreng....

dat kun je wel zeggen.
Was die superformule W van de huisarts een soort zalf die je er op moest smeren en dan afdekken....zodat de wrat zacht werd? Salicylzuurcreme is dat.
Die heb ik gebruikt. Maar vooral de huid erom heen werd zacht, ging vellen, en er bleef niet veel van over. Ik heb het geprobeerd met vaseline op de huis er om heen, en met een waterdichte pleister met een klein gaatje er in, zelfs met ducttape met een gaatje, om de omliggende huid te beschermen. Maar langs de randen komt die zalf dan toch op die huid. Terwijl ondertussen die wrat nergens op reageert...
Maar ik lees net ergens dat je het minstens twee maanden moet voldhouden, voor het effect heeft op de wrat. Nou, dan had ik 1 bloedend stuk vlees rondom die wrat... Wat is erger...
Grrr

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.